Ang sporthoj-köp.

motard-sigge

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
2007 yamaha wr-f 450
Tjena! Jag är ny här på forumet och har lite funderingar kring sport hojar.
Skulle uppskatta om ni erfarna inom området skulle kunna ge mig lite råd ang köp.
Budget mellan 40-50k. Har kollat lite på kawasaki z750 och yamaha r6 kom gärna med synpunkter då jag är helt ny på området. Jag ska ta mellan kort och måste ju då tyvärr strypa hojen.
Tack på förhand! ha en fortsatt trevlig påsk!!

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Om du ska strypa en hoj för ditt mellankort så går yamaha r6 bort på direkten tyvärr, den har mer än 75 kw i originalutförande,

Glad påsk :)

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
ska du strypa hojen går r6:an bort tyvärr. Ursprungseffekten får inte vara över 70 kw om det är nya A2 behörigheten du ska ta:(

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Du får inte ha en hoj som överstiger 70 kW i ursprungseffekt så båda går tyvärr bort :/

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
för din budget får du ju en helt ny KTM 390 duke, eller en ninja 300 om du måste ha sporthojs-looken.
Båda får köras med A2 kort utan att strypas alls, fast KTM'en är nog roligare med lägre vikt och mer effekt och dessutom billigare

Last edited:

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
har ni några andra förslag på hojar som funkar att strupa :/

En F800R, orginal ligger de på 64 kw så du får strypa den. Samt att helförsäkring hos If är ca 6k per år oavsett ålder och vart man bor (märkesförsäkring). :fakta

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
[video]http://m.youtube.com/#/watch?v=-gLknpv9Ksc&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D-gLknpv9Ksc[/video]

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
inom en treårsperiod kommer motorcyklism vara förbjudet och kosta uppskattningsvis en månadslön per kördag. hoppas verkligen några människors liv sparas med hjälp av alla dessa regelverk och förkrånglingar annars är det totalt meningslöst. :p

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
inom en treårsperiod kommer motorcyklism vara förbjudet och kosta uppskattningsvis en månadslön per kördag. hoppas verkligen några människors liv sparas med hjälp av alla dessa regelverk och förkrånglingar annars är det totalt meningslöst. :p

ja du, jag vet inte om det kommer sparas så mycket, det finns ju tyvärr en krets som kör utan körkort och de finns väl en risk att den ökas? Vem vet...

Finns det inga Coola äldre sporthojar som du kan titta på och lägga kanske runt 20papp o ha skit kul på medans du väntar på Obeg samt sparar pengar till att köpa något riktigt fint när du får köra allt =)?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Se det från den ljusa sidan. Med de gamla reglerna hade du fått leva med 10 kw mindre.

Personligen hade jag köpt en Monster om jag hade varit tvungen att leva med A2 kort i några år.

eller en SS om man vill ha sport-look

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...