Ang sporthoj-köp.

motard-sigge

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
2007 yamaha wr-f 450
finns det ingen sida där jag kan kolla hur många kw hojarna ligger på? står ju inte direkt på blocket.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
finns det ingen sida där jag kan kolla hur många kw hojarna ligger på? står ju inte direkt på blocket.

Du kan få ett hum om du tex kollar på www.bikez.com men är inte säkert infon där stämmer, men du får ett hum iaf, men när du köper en hoj sen så kolla regnummret på transportstyrelsens sida eller kolla på ägarbeviset så står det

edit: angående ducati monster skulle jag tro att alla utom S4 modellerna ligger på under 70kW, dvs alla luftkylda funkar (600-1100cc)

edit2: personligen hade jag inte skämts för att åka runt på nåt sånthär med "mellankort" http://www.blocket.se/vastmanland/Ducati_750_SS_Supersport_ssie_45249970.htm?ca=16&w=3

Last edited:

motard-sigge

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
2007 yamaha wr-f 450
Du kan få ett hum om du tex kollar på www.bikez.com men är inte säkert infon där stämmer, men du får ett hum iaf, men när du köper en hoj sen så kolla regnummret på transportstyrelsens sida eller kolla på ägarbeviset så står det

edit: angående ducati monster skulle jag tro att alla utom S4 modellerna ligger på under 70kW, dvs alla luftkylda funkar (600-1100cc)

edit2: personligen hade jag inte skämts för att åka runt på nåt sånthär med "mellankort" http://www.blocket.se/vastmanland/Ducati_750_SS_Supersport_ssie_45249970.htm?ca=16&w=3

tack för svaret hade tänkt mig en 06a eler 07a. ducati ser ju ganska fräcka ut faktiskt.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
https://play.google.com/store/apps/...wsMSwxLDEsImNvbS50ZWxpYXNvbmVyYS5jaXMudHBzIl0.
Vet inte om länken funkar men jag antar att du har en smartphone så ladda ner appen "mina fordon" Där kan du slå in reggnr och få reda på i princip allt tex effekt, vikt, skatt, bes, ägare mm:tummenupp

Sitter man framför datorn så är det väl lättare att gå via den här länken?
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx?epslanguage=sv

Ägare får man inte upp via appen, då är det fax som gäller:rolleyes:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Kolla vad det skulle kosta att köpa+försäkra en klenare sporthoj och ha den under 2 år och jämför det med om du skulle behålla din motard under dom här 2 åren, lägg undan mellanskillnaden under dessa 2 år, kör motarden och köp sen det du vill ha när du får köra vad du vill :tummenupp

motard-sigge

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
2007 yamaha wr-f 450
Kolla vad det skulle kosta att köpa+försäkra en klenare sporthoj och ha den under 2 år och jämför det med om du skulle behålla din motard under dom här 2 åren, lägg undan mellanskillnaden under dessa 2 år, kör motarden och köp sen det du vill ha när du får köra vad du vill :tummenupp

bra förslag. en 450 motard går ju hyfsat endå. kör bara runt i stan och i vissa fall kör en längre sträcka.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ja en CBR 1000RR har en bra bit över 70KW original. Så att strypa den ger föga. Men det kanske var något annat du tänkte på när du länkade den?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras