Ang. stängda trådar!

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Lite väl löjligt att hålla på och stänga trådar varje gång det hettar till lite i tråden tycker jag! Ska man bara gulla och suga av varandra i det här forumet eller vad är det frågan om??? Säger folk vad dom tycker ska man få chansen att kunna svara och inte att en uttalar sig och sen stängs tråden. Visst går det till överdrift och många fula ord används så är det väl ok men i många fall så stängs tråden för lite enkel pajkastning.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr. Cap skrev:
Lite väl löjligt att hålla på och stänga trådar varje gång det hettar till lite i tråden tycker jag! Ska man bara gulla och suga av varandra i det här forumet eller vad är det frågan om??? Säger folk vad dom tycker ska man få chansen att kunna svara och inte att en uttalar sig och sen stängs tråden.
Jag håller med du.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Men när det "hettar till" så brukar det bli förmycket OT och själv tråden lämnas över till en vild och okontrollerad hetsjakt och smutskastning....

Och som det står i reglerna, inga personangrepp mm...

Tycker det kan vara vettigt att stänga såna trådar ibland (inte alltid)....

:)
/henke

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
miffo skrev:
Men när det "hettar till" så brukar det bli förmycket OT och själv tråden lämnas över till en vild och okontrollerad hetsjakt och smutskastning....

Och som det står i reglerna, inga personangrepp mm...

Tycker det kan vara vettigt att stänga såna trådar ibland (inte alltid)....

:)
/henke

Visst kan man stänga en tråd om ex. jag får för mig att av ingen anledning starta en tråd där jag skriver att Frasse är dum i huvet och är en idiot och på det sättet gör ett personangrepp. Men om någon tycker något och sticker ut hakan så bör man ha rätt att få svara på det innan en tråd stängs. I det läget bör personen som stuckit ut hakan vara beredd på att få lite skit tillbaka och ofta är dom medvetna om det men skriver ändå. I det läget bör tråden få vara kvar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mr. Cap skrev:
Visst kan man stänga en tråd om ex. jag får för mig att av ingen anledning starta en tråd där jag skriver att Frasse är dum i huvet och är en idiot och på det sättet gör ett personangrepp. Men om någon tycker något och sticker ut hakan så bör man ha rätt att få svara på det innan en tråd stängs. I det läget bör personen som stuckit ut hakan vara beredd på att få lite skit tillbaka och ofta är dom medvetna om det men skriver ändå. I det läget bör tråden få vara kvar.

Borde inte svaren vara i paritet med "angreppet"?
UnderDog skrev lugnt och sakligt att det kanske inte är så bra att 40 personer börnar, wheelar, stuntar whatever inne i centrala Göteborg utan att man för sin egen skull kan ta det lite lugnt när det är mycket folk i krokarna. Det han fick tillbaka var pubertalt trams och skit i ordets rätta bemärkelse.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska försöka tillåta lite mer pajkastning om det är sånt du gillar.

WCX tråden var inte längre en diskussion, det var bara svar på svar och rena smutskastningar. Det handlade inte ens längre om vad tråden egentligen handlade om. Men men.

SKa väl tillåta aningen mer skit i trådarna. Får se hur bra det blir.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Många av trådarna spårar ju ur. t.ex:
En tråd som handlade om att polisen hade draget vapen under en poliskontroll.
Diskussionen handlade till slut mer om att någon stavade dåligt och att nån inte var trovärdig för att denne körde 125:a och därmed inte borde ha B körkort :va
En sån tråd är ju mest en massa tjaffs, som mest tar en massa plats och en tråd som ingen ändå orkar läsa klart.
Om nån gjort ett påhopp och tråden är stängd, då kan man ju förstå att det är svårt för den "påhoppade" att svara. Men MÅSTE man svara på allt då? Detta är ett forum, i verkliga livet är det nog inte såhär mkt tjaffs som det kan vara i trådarna ibland.
Tycker personligen att Swedie &CO gör helt rätt när de stänger sådana trådar. :tummenupp

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Swedie skrev:

WCX tråden var inte längre en diskussion, det var bara svar på svar och rena smutskastningar. Det handlade inte ens längre om vad tråden egentligen handlade om. Men men.

Vi kan väl själva försöka vara lite mer sakliga i vissa diskusioner och tänka genom vad vi skriver. (gäller i allra högsta grad mig själv också) Pajkastning leder endast till irritation och uppjagad stämmning.
//PMR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tack TinaTjejen! Rätt tänkande.

Jag fick rätt många PM om att jag gjort RÄTT i att stänga tråden. Dessa personer gjorde oxå i sig, rätt i att PMa mig angående det. Att starta en ny tråd om att det var fel, är inte vidare bra tillvägagånssätt. Varför ta det öppet för alla o läsa? Är det uppmärksamhet man vill ha? Visa sig sedd? Tycker man sig stå över reglerna?

Tycker fortfarande jag gjorde rätt, men kan försöka tillåta skittrådarna att gå lite längre för att visa att de verkligen är skittrådar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det värsta är de förvridna personangreppen, som man inte fattar är personangrepp.

HanneZ

Guest
Mr. Cap skrev:
Lite väl löjligt att hålla på och stänga trådar varje gång det hettar till lite i tråden tycker jag! Ska man bara gulla och suga av varandra i det här forumet eller vad är det frågan om??? Säger folk vad dom tycker ska man få chansen att kunna svara och inte att en uttalar sig och sen stängs tråden. Visst går det till överdrift och många fula ord används så är det väl ok men i många fall så stängs tråden för lite enkel pajkastning.

De har hänt att alla inte tycker att pajkastningen är kul! Och det räcker att en inte tycker det för att sätta käppar o hjulen för alla andra!

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Du gjorde helt rätt Swedie....

Personangrepp och pajkastning hör inte hemma på SH tycker jag,visst en liten del av pajkastning ska man väl ha samt så är det ju mycket *Ironi* i vissa trådar....

Men men du gjorde rätt :tummenupp :tummenupp

Swedie skrev:
tack TinaTjejen! Rätt tänkande.

Jag fick rätt många PM om att jag gjort RÄTT i att stänga tråden. Dessa personer gjorde oxå i sig, rätt i att PMa mig angående det. Att starta en ny tråd om att det var fel, är inte vidare bra tillvägagånssätt. Varför ta det öppet för alla o läsa? Är det uppmärksamhet man vill ha? Visa sig sedd? Tycker man sig stå över reglerna?

Tycker fortfarande jag gjorde rätt, men kan försöka tillåta skittrådarna att gå lite längre för att visa att de verkligen är skittrådar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
PMR skrev:
Vi kan väl själva försöka vara lite mer sakliga i vissa diskusioner och tänka genom vad vi skriver. (gäller i allra högsta grad mig själv också) Pajkastning leder endast till irritation och uppjagad stämmning.
//PMR
jepp! Så sant så! Har skrivit det med röd text vid "Snabbsvar" samt på "Svar" sidan. Dock verkar folk överse denna text väldigt lätt och ofta. Jag borde fylla på den listan med ännu mer riktlinjer för vad en diskussion på internet är, och hur man håller sig till ämnet så man slipper trådstängningar.

Jag vill inte ha irritation och uppjagad stäming. Blir alltid email då som berättar om hur sajten har gått ner på senaste tiden pga personagrepp och smutskastning, så medlemmar väljer helt enkelt att lämna sajten.

På den senaste tiden utan 2-3 månader har jag bara ta och vara strängare på detta område och antalet email jag får om just personagrepp m.m har typ försvunnit helt. Alla förstår att personagrepp inte går att filtrera bort helt, men att åtgärder kan tas och att det är mitt ansvar som "utgivare" av SH att ta. I detta ansvar ingår det att solla bort och avbryta smutskastningstrådar och personagrepp.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Swedie skrev:

Gillar och gillar, finns ju självklart gränser. Vi har väl olika uppfattningar helt enkelt. Tycker själv inte det va så farligt mycket påhopp och lite hets ska man kunna tåla, speciellt efter ett sådant utttalande. Ballar det ur totalt så visst stäng tråden men i detta fallet va folk fortfarande i full gång med att svara på första inlägget å så stängs tråden. Och varför inte skriva ett nytt öppet inlägg om att jag tycker det är fel? Jag har inget att dölja. Sen berör det väl mer än mig? Tycker det är rätt mycket rövslickeri och fjäskande för moderatorer och admins och om man står ensam och våga säga vad man tycker om reglerna så står man helt plötsligt över reglerna. Men i slutändan ses vi ändå på vägarna och har lika skoj tillsammans.

Last edited:

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Tänkte dra en liten parallell...
Swedie skulle kunna bli tokförbannad och börja gapa rätt rejält på dig för att du talar om för honom hur han skall sköta forumet nu, om man tänker på hur den aktuella tråden såg ut.
Inget illa ment, men du förstår vart jag vill komma...

HanneZ

Guest
Bj skrev:
Swedie skulle kunna bli tokförbannad och börja gapa rätt rejält på dig för att du talar om för honom hur han skall sköta forumet nu, om man tänker på hur den aktuella tråden såg ut.
:fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag tycker faktiskt att Swedie har hittat en rätt sjysst nivå på städningen. Visst håller jag inte med honom alla gånger(jag går ju aldrig för långt) men det kvittar ju.

Bättre det än det motsatta. Alla vet vid det här laget att det är hopplöst att kritisera WCX/Gbg då de löser alla sådan situationer med vrål och skrik och så har det varit sedan tidernas begynnelse. Att vi inte bryr oss så mycket om det är inte detsamma som att det är ok - för folk utanför den inre SH-sfären så ser det extremt illa ut.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mr. Cap skrev:
Gillar och gillar, finns ju självklart gränser. Vi har väl olika uppfattningar helt enkelt. Tycker själv inte det va så farligt mycket påhopp och lite hets ska man kunna tåla, speciellt efter ett sådant utttalande. Ballar det ur totalt så visst stäng tråden men i detta fallet va folk fortfarande i full gång med att svara på första inlägget å så stängs tråden. Och varför inte skriva ett nytt öppet inlägg om att jag tycker det är fel? Jag har inget att dölja. Sen berör det väl mer än mig? Tycker det är rätt mycket rövslickeri och fjäskande för moderatorer och admins och om man står ensam och våga säga vad man tycker om reglerna så står man helt plötsligt över reglerna. Men i slutändan ses vi ändå på vägarna och har lika skoj tillsammans.
Fjäskande? Kanske är så att vissa faktiskt HÅLLER MED. Är det fjäska?

Vissa ser bara inte reglerna som vettiga och tycker sig veta bättre. Visst, jag erkänner att även jag ibland självklart kanske är för hård och har fel. Men med lite erfarenhet inom ämnet (ja, jag vet att du kör forumet på www.wcx.nu) så kommer även du förstå varför jag ibland är tidig på att stänga trådar.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Bj skrev:

Håller inte med riktigt! Det är hans forum och därmed hans ansvar att se till att när någon kastar paj på någon annan så ska den drabbade få chansen att säga sin mening och det offentligt. Jag vill ha möjligheten att svara offentligt lika mycket som han som kastar paj hade möjligheten att angripa offentligt!

På samma sätt tar WCX ansvar när någon kör med oss och inte sköter sig. Då får dom skärpa sig eller så är dom inte längre välkomna att åka med oss.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...