Ang. stängda trådar!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker oftast de trådar Swedie stänkt har nått en stadie då de inte kommer återgå till trådens egentliga ämne och att han löst det ganska bra. Det är ju faktiskt ett hojforum även om Jag vet att folk kan bli iriterade på varran.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mr. Cap skrev:
Håller inte med riktigt! Det är hans forum och därmed hans ansvar att se till att när någon kastar paj på någon annan så ska den drabbade få chansen att säga sin mening och det offentligt. Jag vill ha möjligheten att svara offentligt lika mycket som han som kastar paj hade möjligheten att angripa offentligt!

På samma sätt tar WCX ansvar när någon kör med oss och inte sköter sig. Då får dom skärpa sig eller så är dom inte längre välkomna att åka med oss.
Skulle jag använda dina regler skulle jag få banna många i WCX tråden. Men jag har inte bannat en enda person, utan istället visa "var skåpet ska stå" (inte kaxigt menat).

För dig verkar ansvar vara att tillåta pajkastning. För mig är ansvar att minska pajkastning och visa att sådant inte hör hemma på Sporthoj.com.

Jag hade senast, 3 veckor sedan snart hotelse om stämning pga just personangrepp och smutskastning. Detta har föranlett till detta skede där du ser att jag inte kommer böja för ändring av uppsatta reglerna och stadgar

Jag ser mitt ansvar även att se till att jag slipper stå som ansvarig vid möjligt nytt personangrepp som får konsekvenser utanför Sporthoj.com's ramar.

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Mr. Cap skrev:
Håller inte med riktigt! Det är hans forum och därmed hans ansvar att se till att när någon kastar paj på någon annan så ska den drabbade få chansen att säga sin mening och det offentligt. Jag vill ha möjligheten att svara offentligt lika mycket som han som kastar paj hade möjligheten att angripa offentligt!

På samma sätt tar WCX ansvar när någon kör med oss och inte sköter sig. Då får dom skärpa sig eller så är dom inte längre välkomna att åka med oss.

Jag tror allvarligt att det var VÄLDIGT få utom WCX:arna själva som tog det som ett ANGREPP, personligen tyckte jag det mest såg ut som lite konstruktiva förslag, men jag förstår dock att det var ett misstag då han inte hörde till klubben.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Goodstuff skrev:
Borde inte svaren vara i paritet med "angreppet"?
UnderDog skrev lugnt och sakligt att det kanske inte är så bra att 40 personer börnar, wheelar, stuntar whatever inne i centrala Göteborg utan att man för sin egen skull kan ta det lite lugnt när det är mycket folk i krokarna. Det han fick tillbaka var pubertalt trams och skit i ordets rätta bemärkelse.
Kunde inte ha sagt det bättre själv, så jag lät bli. :tummenupp

/A

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
TinaTjejen skrev:
Många av trådarna spårar ju ur. t.ex:
En tråd som handlade om att polisen hade draget vapen under en poliskontroll.
Diskussionen handlade till slut mer om att någon stavade dåligt och att nån inte var trovärdig för att denne körde 125:a och därmed inte borde ha B körkort :va
En sån tråd är ju mest en massa tjaffs, som mest tar en massa plats och en tråd som ingen ändå orkar läsa klart.
Om nån gjort ett påhopp och tråden är stängd, då kan man ju förstå att det är svårt för den "påhoppade" att svara. Men MÅSTE man svara på allt då? Detta är ett forum, i verkliga livet är det nog inte såhär mkt tjaffs som det kan vara i trådarna ibland.
Tycker personligen att Swedie &CO gör helt rätt när de stänger sådana trådar. :tummenupp
Håller med du ja. :tummenupp

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Det värsta är de förvridna personangreppen, som man inte fattar är personangrepp.
men du Valmers, dina förvridna personangrepp är lika tydliga som min finne i röven.
Du vill endast provocera fram mer bråk, kan inte vara kul o vara så patetisk som du.

//R - Valmers är min finne i röven, dags o klämma den nu kanske :)

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Jag tycker faktiskt att Swedie har hittat en rätt sjysst nivå på städningen. Visst håller jag inte med honom alla gånger(jag går ju aldrig för långt) men det kvittar ju.

Bättre det än det motsatta. Alla vet vid det här laget att det är hopplöst att kritisera WCX/Gbg då de löser alla sådan situationer med vrål och skrik och så har det varit sedan tidernas begynnelse. Att vi inte bryr oss så mycket om det är inte detsamma som att det är ok - för folk utanför den inre SH-sfären så ser det extremt illa ut.
och exakt hur menar du då Chrille?

//R

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ravetrancer skrev:
och exakt hur menar du då Chrille?

//R

Då menar jag att det ofta tar fyr om man kritiserar ert gäng. Precis som att du och jag har lärt oss hur nivån ligger och kan leka rövare rätt ordentligt utan några sura miner så ser det fruktansvärt illa ut för de som inte vet att vi har dansat den dansen förut. Att kalla ert gäng kritik-känsliga är inte en överdrift :tungan

EdIT/ eller som förra veckan när forumet fick en medlem mindre pga en tråd som jag härjade i. Jag hade kul och tyckte att jag uppförde mig. Det tyckte inte Swedie plus att någon blev så stött att han aldrig ska komma hit igen. Oavsett om jag tycker att man ska hålla käft om man är så känslig som denne någon så måste jag ju respektera när Swedie säger till mig att min nivå i det här läget inte är acceptabel.

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
En del är ju så kåta på att kasta pajer att dom endast läser sista sidan i en tråd innan dom ger sig in i en diskution o börjar svinga,har märkt att det ofta är då det blir såna där riksurspårningar.Borde kanske finnas ett politikforum oxå på sh då det verkar va många som gärna blandar in det i allting hela tiden.Politik för mig är det samma som att be om långa o invecklade trådar med många missförstånd o dyl.En del svar blir ju jä...igt långa o medans man skriver det så hinner ju 15 andra att skicka ett gäng pajer så att svaret redan är inaktuellt när det tillslut hamnar i skrift.Själv har jag väl oxå försökt att delta i såna diskutioner ibland,men har kommit fram till att det är bättre att ta såna invecklade snack irl istället.Ska försöka att koncentrera mig på hojbiten istället,o festerna förståss. mvh//jacke

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Då menar jag att det ofta tar fyr om man kritiserar ert gäng. Precis som att du och jag har lärt oss hur nivån ligger och kan leka rövare rätt ordentligt utan några sura miner så ser det fruktansvärt illa ut för de som inte vet att vi har dansat den dansen förut. Att kalla ert gäng kritik-känsliga är inte en överdrift :tungan
Jorå det stämmer ju ganska bra det du säger, men snarare så har vi en jävligt stark gemenskap.....sen e vi ju tuffa killar vet du väl:)

Och jag saknar fortfarande din grill o min köttbit o en kall bärs din bonne. Du får komma hit istället eftersom du inte får tummen ur:)

//R

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Diskussion kanske det skulle vara(annars får man väl smisk)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ravetrancer skrev:
..

Och jag saknar fortfarande din grill o min köttbit o en kall bärs din bonne. Du får komma hit istället eftersom du inte får tummen ur:)

//R

Nu kommer sommaren vettu och då ryker grillen fram... Och jag satt allt och snegla på er fest som blev framflyttad härom helgen - tänkte allt komma ner och prata skit.
Naturlitvis får vi se till att snacka skit över en bira i sommar.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Bj skrev:
Jag tror allvarligt att det var VÄLDIGT få utom WCX:arna själva som tog det som ett ANGREPP, personligen tyckte jag det mest såg ut som lite konstruktiva förslag, men jag förstår dock att det var ett misstag då han inte hörde till klubben.

Visst blev man lite sne när Underdog ger råd och pratar som om han va medlem. Förstår att det va ett misstag och mitt svar kan heller inte kallas som något angrepp mot honom, snarare som ett tips. Men sen kommer ett annat stolpskott och blandar sig in i diskussionen och det va mest det jag blev förbannad på och hann inte svara innan tråden stängdes.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tycker att man kan stanga och hanvisa till respektive klubbs eget forum och lata dem fortsatta dar. Naturligtvis kommer nan da att tycka att nan orattvist nog fick sista ordet. Sant dar ar bara boring att lasa. Minns sporthoj.se-koret for lange sen dar det var ratt harda ord och mycket ... i slutet pa meningarna (t.ex. "du lar marka nar jag blir arg...").

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
WCX tråden gav alla inblandade en chans att säga vad dom tyckte. När det var gjort och det började slängas apavföring så stängde Swedie tråden vilket var helt rätt. Där var inte mer att tillägga i ämnet förutom för några stycken som då ansåg att dom inte hade fått avreagera sig tillräckligt innan tråden stängdes.

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
inte för mej att dömma eftersom kjag inte läst tråden men har hittat andra trådar som man velat lägga en seriös komentar i som varit stängda å det käns lite snullet alltså

Så kan man inte annordan något varnings system

Tex: man blir varnad 5 ggr 6gången blir man avstängd i en vecka så man inte kan delta i några diskutioner utan bara läsa samt alla som läser tråden man skrivit i ser att man blivit avstängd och han som blivit förolämpad kan gotta sej åt den andres avstängning

fast det kanske inte funkar, É ju ingen dator snubbe utan lagar bara plast kåpor :va

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
nu är ju inte jag den som brukar skriva så mycket här men man läser ju endel inlägg ändå och jag tycker att nivån som hålls nu är helt ok.. förut så var jag inne på zatzy ruggigt mycket men jag blev helt tokless på det och har inte ens kikat in där sen i somras!! nej, stå på dej Swedie!!

//Henke

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Tycker att det vart helt rätt i de flesta fall att stänga trådar. Sen tycker jag inte att jag sett så mycket personangrepp på forumet utan de flesta trådar har väl stängts av för att man kommit helt ifrån ämnet.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Oftast finns det väl en anledning till att tråden "spårar ur".
Låt det fortsätta...inom någon form av rimliga gränser.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...