Ang. stulna Daytonor

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Ojojoj!!!!! VAR har du sett bilen! Dom har bara EN!!! Och det är den som är stulen just nu enligt dem själva!!! Grå Peugeot! Tyvärr kör bilen runt med falska plåtar så no luck there...
SS har både av mig och av polisen blivit informerade samma dag om vad deras bil används till nu... Det som är SJUKT är att polisen hittade just den bilen men sket i att invänta bärgare och drog från fordonet varpå tjuvarna stack me den innan bärgaren kom vilket möjliggjorde att min hoj vart stulen! TACK så mycket! Tror du SS är glada?

Fakk! bara en bil!, men en sak e säker, den har jag sett mellan Farsta och haninge iallfall (vet ej exakt) sorry! Fick skumma blickar av en kortklippt person, minnet bra men kort :rolleyes:

Last edited:

TropaDeElite

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Triumph Daytona 675
Ang. beteshoj. Ingen dum idé. Men snacka inte för öppet på forumet. Kan garantera er att dom här 20 åringarna som håller på med dom här stölderna hänger här.

Fakk! bara en bil!, men en sak e säker, den har jag sett mellan Farsta och haninge iallfall (vet ej exakt) sorry! Fick skumma blickar av en kortklippt person, minnet bra men kort :rolleyes:

Kolla Farsta och Haninge. Tycker jag låter som en mycket bra idé.....

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MrC

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Sätt ut ett fint lockbete på lämplig plats. Typ skinande 675:a...
Ha en gps tracker installeras i den o kör efter.
Ni kanske får tillbaka alla hojar...

GPS-scrambler? Kostar runt 600 spänn (max) och GPS-trackern + gsm-modulen blir värdelös.
Om jag hade hojstöld som ett heltidsjobb skulle jag utnyttja en sån... Äckligt. :arsele

Känns som att man måste Kedja fast hojjen ordentligt varje natt, förjävligt! :(

Vet hur d känns o få sin ögonsten stulen, det suger rent ut sagt.
Pluton-mina@hojjen is tha shit va'

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
GPS-scrambler? Kostar runt 600 spänn (max) och GPS-trackern + gsm-modulen blir värdelös.
Om jag hade hojstöld som ett heltidsjobb skulle jag utnyttja en sån... Äckligt. :arsele

Känns som att man måste Kedja fast hojjen ordentligt varje natt, förjävligt! :(

Vet hur d känns o få sin ögonsten stulen, det suger rent ut sagt.
Pluton-mina@hojjen is tha shit va'

Släng in en WiFimodul i systemet med, och se till att det skickar all positionsdata sedan senaste uploaden när det hittar ett öppet WLAN...
Ju fler frekvenser man måste låsa ner, desto jobbigare blir det. :)
Och WiFi och GSM kan användas för att positionera lite hyfsat med.

Och har man en GSMstörare kan man ju inte använda mobiler vid hojen. ;)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
OT:
Iden bakom att brottsprovokation inte är tillåtet är ju att staten inte ska locka laglydiga medborgare att begå brott bara för man ger dom en chans att göra det.
Precis som resten av rättssystemet är byggt för att hellre fria än fälla om det finns nån osäkerhet om skyldighet.
I stort är det en bra ide, men ibland blir enskilda personer träffade och känner att systemet är skit.
Tillåt brottsprovokation, kameraövervakning överallt, fordonsbundet ägaransvar, osv osv, så har vi det snart precis som i "1984" och/eller "THX1138"
Det är ju fanimej ett under att alla fordon inte är hastighetsbegränsade till maximal väghastighet redan idag...

Nej. Visst är det så. Och det finns väl lägen där det borde vara OK liksom det finns lägen där det inte är OK.
Lägger man en hög Bluersyspelare i kartong på gatan för att sedan haffa dom som tar en ur den obevakade högen kanske är lite i överkant vad gäller brottsprovokation.
Men om polisen skulle ställa ut en låst bil eller MC och bevaka den och haffa den som gör inbrott eller försöker sno den så har i alla fall jag svårt att se hur det skulle kunna drabba någon oskyldig.

nu tycker jag ju iofs inte att man ska sno bluerayspelare heller även om den skulle ligga på gatan liksom man inte måste köpa droger bara för att någon erbjuder det.
Så jag tycker faktiskt att det borde vara OK att använda sig av lockbeten.

Men jag är väl medveten om att det inte är OK enligt svensk lag.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nej. Visst är det så. Och det finns väl lägen där det borde vara OK liksom det finns lägen där det inte är OK.
Lägger man en hög Bluersyspelare i kartong på gatan för att sedan haffa dom som tar en ur den obevakade högen kanske är lite i överkant vad gäller brottsprovokation.
Men om polisen skulle ställa ut en låst bil eller MC och bevaka den och haffa den som gör inbrott eller försöker sno den så har i alla fall jag svårt att se hur det skulle kunna drabba någon oskyldig.

nu tycker jag ju iofs inte att man ska sno bluerayspelare heller även om den skulle ligga på gatan liksom man inte måste köpa droger bara för att någon erbjuder det.
Så jag tycker faktiskt att det borde vara OK att använda sig av lockbeten.

Men jag är väl medveten om att det inte är OK enligt svensk lag.

Jag tycker gränsen går mellan aktiv och passiv brottsprovokation. Att ställa en hoj/bil/hög med BDspelare någonstans tycker jag är passivt och helt okej sätt att brottsprovocera. Att däremot knalla fram till någon och försöka sälja knark, hälerigods m.m. är aktivt och borde inte tillåtas speciellt lättvindligt...

Nu säger jag väl inte emot dig, men hakar på din post bara för att fortsätta på samma diskussion. ;) :banana

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Jag tycker gränsen går mellan aktiv och passiv brottsprovokation. Att ställa en hoj/bil/hög med BDspelare någonstans tycker jag är passivt och helt okej sätt att brottsprovocera. Att däremot knalla fram till någon och försöka sälja knark, hälerigods m.m. är aktivt och borde inte tillåtas speciellt lättvindligt...

Nu säger jag väl inte emot dig, men hakar på din post bara för att fortsätta på samma diskussion. ;) :banana

I England använder väl polisen sig av lockbeten har jag för mig? Där Polisen ställer ut låsta bilar med kameror i och filmar Biltjuvarna och haffar dem därefter. Tycker jag är ett bra sätt att sätta dit svinen.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Angående betes-hoj

Om man vänder på det. Får man inte bevaka sin egen hoj? Ställ den med lås och grejer som vanligt, på någon bra plats och bevaka den.

Kan förstå om man ställer upp den med motorn igång utan lås och sen gömmer sig bakom en buske, men låst, parkerad och bevakad kan väl knappast vara olagligt?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Pratade just med polisen...

Ni kommer inte tro det här!!!!!!!!!!!!

OM jag hittar min motorcykel någonstans SÅ FÅR JAG INTE TA TILLBAKA DEN!!!!!!!! Kallas tydligen "egenmäktigt förfarande"... VA!?!?!?!?!!! HAN har snott den av mig men TYDLIGEN är det HANS hoj tills POLISEN har avgjort vems hojen är! DEN ÄR ANMÄLD STULEN FFS!!!!!!!!!!

Kan ni FATTA vart fan vi lever!!! VI BLIR *öv*ullade och vi ska tydligen bara le o ta det!!! IDIOTER!!! HATAR SVENSKT RÄTTSYSTEM!!! Och folk undrar varför folk blir misshandlade! hälften har säkert förtjänat det och polisen gör tydligen INGET åt saken!!!

Jag förundras över alla som blir upprörda för att dom lever i en rättsstat, Tänker man ett steg längre så förstår man, hur surt det än må kännas.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
I England använder väl polisen sig av lockbeten har jag för mig? Där Polisen ställer ut låsta bilar med kameror i och filmar Biltjuvarna och haffar dem därefter. Tycker jag är ett bra sätt att sätta dit svinen.

Jodå, och i många andra länder. :)

Angående betes-hoj

Om man vänder på det. Får man inte bevaka sin egen hoj? Ställ den med lås och grejer som vanligt, på någon bra plats och bevaka den.

Kan förstå om man ställer upp den med motorn igång utan lås och sen gömmer sig bakom en buske, men låst, parkerad och bevakad kan väl knappast vara olagligt?

Skulle tro att det är fullt lagligt.
Privatpersoner lyder inte under samma strikta regler som polis.

Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Pratade just med polisen...

Ni kommer inte tro det här!!!!!!!!!!!!

OM jag hittar min motorcykel någonstans SÅ FÅR JAG INTE TA TILLBAKA DEN!!!!!!!! Kallas tydligen "egenmäktigt förfarande"... VA!?!?!?!?!!! HAN har snott den av mig men TYDLIGEN är det HANS hoj tills POLISEN har avgjort vems hojen är! DEN ÄR ANMÄLD STULEN FFS!!!!!!!!!!

Kan ni FATTA vart fan vi lever!!! VI BLIR *öv*ullade och vi ska tydligen bara le o ta det!!! IDIOTER!!! HATAR SVENSKT RÄTTSYSTEM!!! Och folk undrar varför folk blir misshandlade! hälften har säkert förtjänat det och polisen gör tydligen INGET åt saken!!!

Tänk dig in i situationen att du precis köpte ne MC av någon privat. Du är ej medveten om att den är stulen. Sedan snor någon den av dig.
Hur hade du reagerat då? Även om personen i fråga är den riktiga ägare.

Mvh
Andreas

PS. Förstår att du är skitsur på de som snott hojen. Men om du hittar den så är det faktiskt möjligt att personen som har den nu inte är den som snodde den DS.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Ja det skulle ju vara bra, sen ett år senare gnälls det för att den där R1:an som tokgasade ock pekade finger var ett bete.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Code:

Dom borde ju ha körjournaler för varjebil vilket isar vem som körde bilen vid vilket tillfälle...

Börja där...

Läs om läs rätt, BILEN ÄR STULEN! Alltså är det inte företaget i fråga som använder bilen utan en tjuv. :yoparty

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Köper man stöldgods får man alltid lämna tillbaka det även fast man betalt nån tjuv för det så tycker det är löjligt att inte få ta tillbaka mitt egna fordon!

Det där stämmer tyvärr inte alltid... :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
ЯK;5208525 skrev:
Då får vi det lika gemytligt som i usa.

Mycket roligare att sätta en sprängladdning under sadeln på hojen som är fjärrutlöst medelst telefon. ;) KABUM! :brinnerup
:banana:näsblod

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jo.. man kan inte godtrosförvärva stöldgods..

Jag vet att det inte finns kvar något som heter god tro längre osv osv osv...

Orkar inte börja googla järnet efter den händelsen där personen faktiskt inte fick tillbaka sina grejer...
Då hade köparen gjort det som krävs och det hade sett bra ut och den gamla ägaren fick inte tillbaka det...
Det handlade inte om en bil och var nog inte stora summor som var inblandade... Kan ju spelat in...
O så var det där för ett bra tag sedan... :gammal

Plus... nästan alla gånger får man självklart tillbaka sina ägodelar..
Ja alltså så länge polisen faktiskt hittar grejjerna...

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...