Ang. Tvåtakts Olja

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Castrol TTS !!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tzr91 skrev:
2062867 Castrol TTS !!!
Quaker states dyra halv syntet kör ja på (minns inte namnet)

Men de bara kolla vilka som sponsrar moto gp så ser du vilka som är bra.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rossi_Jr skrev:
2062466 Nån med helst en Aprilia RS som kan rekomendera en tvåtakts olja??

:tungan

Motul 800 utan oljebehållare , annars motul 600

Gurrra_46 skrev:
2062610 Har ingen rs men Motul 510 funkar väldigt bra. :tummenupp

är inte den till mopeder? tror jag haft den några gånger men vill minas dena va sämre:3freak

prulle skrev:
2062914 Quaker states dyra halv syntet kör ja på (minns inte namnet)

Men de bara kolla vilka som sponsrar moto gp så ser du vilka som är bra.

samma som att F1 teamen kör på v-power

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mr Helmut skrev:
2062948
samma som att F1 teamen kör på v-power

Gör dom inte de? :va Ne men seriöst så kör väll många team på de dom är sponsrade av dock inte samma som i handeln men ändå.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
BILTEMA!!!:yoparty vet inte hur det är på din RS, men på min RM funkar biltema alldeles perfekt!! Gjorde det på moppen i flera år också, kör deras motorolja i bilen.
Fast vissa tycker ju att det är värt att slänga ut dyra pengar i onödan..

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
crossniklas in da house:
TTS for the winners!

har för mig att du redan vet vad jag tycker om den!!! Oljor med tillsatt färg???? Har haft ett duktigt motorhaveri pga. Castrol TTS så den går fetbort IMO.....

Vad gäller oljor till 2-taktare så bör ni alla veta lite grundfakta innan ni börjar rekommendera till höger & vänster. I en 2-taktare (RS125 efter 2002) med katalysator får man INTE köra en helsyntet olja (om man inte tävlar eller kör den som en racer) då det i helsynteter är tillsatt såkallade "vidhängnings estrar", dessa har en tendens att inte förbrännas i en gathoj och slammar sakta men säkert igen katalysatorn så att den bara går sämmre & sämmre, så en gatkörd 2-taktare med katalysator ska ha en delsyntet typ Agip City eller IP Green Hit, har den ingen kat eller körs på bana så är det Agip Speed helsyntet eller Motul 600 som gäller, Motul 800 om du blandar direkt i tanken (som Mr Helmut påpekat).....

prulle in da house:
Men de bara kolla vilka som sponsrar moto gp så ser du vilka som är bra

Bara lite info som kanske inte alla vet. Som ett exempel så har Starol Racing Teamet oljespons från OK-Q8 därifrån får vi tomma flaskor som vi fyller med Castrol 747 för 125 & 250 GP hojarna & Agip Speed för 125Junior hojarna så vad som står på hojarna & burkar i MotoGP och andra depåer är inte hela sanningen. Det sägs att Ferrari fortfarande åker på Agip oljor i F1 men det står annat på bilar & fat.....

DP says: Aprilia (och jag) rekommenderar bara IP & Agip produkter i RS125..........

Last edited:

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
DP skrev:
DP says: Aprilia (och jag) rekommenderar bara IP & Agip produkter i RS125..........

Att Aprilia rekomenderar Agip beror nog mycket på sponsring och att båda är italienska. Agip kommer jag att köra på i sommar, tvivlar dock på att det är bättre än castrol etc.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
popcorn in da house:
Att Aprilia rekomenderar Agip beror nog mycket på sponsring och att båda är italienska

Lite snabb att dra slusatser, eller.....

Aprilia testar sig fram bland olika produkter, som ett exempel så körde man något annat än Agip 4-T Tech i RSV Mille 98-00 så fick man obönörligt kopplingsslir, detta har konstaterats av många Mille ägare som "tycker" att deras olja är bättre än vad Aprilia rekommenderar, det enda som funkade förutom Agip var Motoul men Castrol, Penzoil, Shell Advance och andra funkade inte så jag tror inte att Aprilia rekommenderar Agip & IP bara för att dom båda är Italienare....

DP says: Har en DiTech som bara gått på Agip City och efter 3.000mil så kolven helt OK ut, kan man inte säga om andra oljor....

Micke_RS

KingeN
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Till salu!
Tack för alla tips!

Nu undrar jag om man ska tanka den med 98 blyfritt eller 98 bly?

Vad rekomenderas?

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...