stoooffe
lem!deM
DP skrev:2063940crossniklas in da house:
TTS for the winners!
har för mig att du redan vet vad jag tycker om den!!! Oljor med tillsatt färg???? Har haft ett duktigt motorhaveri pga. Castrol TTS så den går fetbort IMO.....
Vad gäller oljor till 2-taktare så bör ni alla veta lite grundfakta innan ni börjar rekommendera till höger & vänster. I en 2-taktare (RS125 efter 2002) med katalysator får man INTE köra en helsyntet olja (om man inte tävlar eller kör den som en racer) då det i helsynteter är tillsatt såkallade "vidhängnings estrar", dessa har en tendens att inte förbrännas i en gathoj och slammar sakta men säkert igen katalysatorn så att den bara går sämmre & sämmre, så en gatkörd 2-taktare med katalysator ska ha en delsyntet typ Agip City eller IP Green Hit, har den ingen kat eller körs på bana så är det Agip Speed helsyntet eller Motul 600 som gäller, Motul 800 om du blandar direkt i tanken (som Mr Helmut påpekat).....
prulle in da house:
Men de bara kolla vilka som sponsrar moto gp så ser du vilka som är bra
Bara lite info som kanske inte alla vet. Som ett exempel så har Starol Racing Teamet oljespons från OK-Q8 därifrån får vi tomma flaskor som vi fyller med Castrol 747 för 125 & 250 GP hojarna & Agip Speed för 125Junior hojarna så vad som står på hojarna & burkar i MotoGP och andra depåer är inte hela sanningen. Det sägs att Ferrari fortfarande åker på Agip oljor i F1 men det står annat på bilar & fat.....
DP says: Aprilia (och jag) rekommenderar bara IP & Agip produkter i RS125..........
Så du menar att jag som har RS -02 inte ska köra på TTS?