ang tv-licensen

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Slopa alla mediaavgifter och inför reklam där det behövs. Vi är tillräckligt avgiftstyngda som det är. Det enda positiva med en sån variant av avgift skulle vara om, och är nästan ett måste, att vi får betala lägre bredbands och digital-tv avgifter.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Tacka vet jag SVT, eller ni kanske hellre tittar på såpor och reklam dagarna i ända.

Mixat med gameshows som ruinerar inringande fjortisar..... ;)

Givetvis så lyssnar ni ju på valfri Absolut music radiokanal också, så reklamen får maximal genomslagskraft. :3freak
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Blue skrev:
Tacka vet jag SVT, eller ni kanske hellre tittar på såpor och reklam dagarna i ända.

Mixat med gameshows som ruinerar inringande fjortisar..... ;)

Givetvis så lyssnar ni ju på valfri Absolut music radiokanal också, så reklamen får maximal genomslagskraft. :3freak

Eller så kanske vi inte ser på någon tv-kanal?
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
honkiie skrev:
Eller så kanske vi inte ser på någon tv-kanal?

Jag åker inte vägverksfärja så jag tycker att vi ska slopa vägskatten.... :3freak
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Blue skrev:
Jag åker inte vägverksfärja så jag tycker att vi ska slopa vägskatten.... :3freak

Bra argument :rolleyes: . Tv är endast ett nöje och samhället går inte under för att några stycken inte får titta. Blir vi däremot utan vägar så blir det nog problem. Fast det kanske inte spelar nån roll. Vi kanske skulle införa en innebandy-skatt också som alla som har ben måste betala. Spela roll om dom inte spelar innebandy själva. Jag menar man måste ju betala skatt till sjukhus och sånt fastän man inte är sjuk eller döende, för det är ju exakt samma sak.
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
TV-licensen borde avskaffas och inkluderas i den vanliga skatten ist.

Känns VÄLDIGT förlegat med tv-licens, när alla har tv.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Chris Ash skrev:
De kommersiella skitkanalerna verkar ha lyckats med sitt budskap.....

Ja, du kanske tycker det är lika viktigt som vägar. Själv tittar jag aldrig och vill helst slippa betala för det.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
TurboJugend skrev:
Ja, du kanske tycker det är lika viktigt som vägar. Själv tittar jag aldrig och vill helst slippa betala för det.

Fundera lite på media ikväll när du lägger dig för att sova, vem som tjänar vad på det och vilka syften det har - och kan ha.

Reklamfinansierad TV är inte gratis, DU pröjsar reklamen som du sen påtvingas minst 4 gånger i timmen. SVT's moderata avgift för reklamfri (tyvärr inte sponsorfri - jämra skitpåfund!) TV är iaf frivillig. Reklam-TV betalar du för även om du INTE har TV. DET är tamefan värre än straffskatt på ljudband och CD!
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Förbjud allt vad tv-tittande är och tvinga alla att vara ute i garaget minst 2 timmar per dag. Sen när vi ändå håller på så kan vi förbjuda allt vad reklam är och sen så återgår vi helt o hållet till att låta alla statliga verk ta över allt igen då blir det mycke bättre. :rolleyes:
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Zee skrev:
TV-licensen borde avskaffas och inkluderas i den vanliga skatten ist.

Känns VÄLDIGT förlegat med tv-licens, när alla har tv.

Nej du, har inte haft TV sen i April 2004, fantastiskt vad mycket man hinner med utan dumburken.
 

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
andersbrink skrev:
SVT's moderata avgift för reklamfri (tyvärr inte sponsorfri - jämra skitpåfund!) QUOTE]

Vad är skillnaden?
Tycker att det är skrattretande att man kan kringå reklamförbudet genom att säga att man sponsrar.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
TLS skrev:
Nej du, har inte haft TV sen i April 2004, fantastiskt vad mycket man hinner med utan dumburken.


Ok. Vad jag menade är att majoriteten har TV. Även om inte du har det. Därför borde tv-licensen gå under vanlig skatt ist. Sen kan väl du få dra av det på din skattedeklaration ist.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
andersbrink skrev:
Fundera lite på media ikväll när du lägger dig för att sova, vem som tjänar vad på det och vilka syften det har - och kan ha.

Reklamfinansierad TV är inte gratis, DU pröjsar reklamen som du sen påtvingas minst 4 gånger i timmen. SVT's moderata avgift för reklamfri (tyvärr inte sponsorfri - jämra skitpåfund!) TV är iaf frivillig. Reklam-TV betalar du för även om du INTE har TV. DET är tamefan värre än straffskatt på ljudband och CD!

Om företagen vill lägga en del av sin vinst till TV-reklam så ser jag inget fel i det. Tycker du inte att dom ska få göra det eller vad?

SVT:s avgift borde gälla om man har deras kanaler eller inte. Inte att man ska måsta betala bara för att man har en TV. Om jag betalar för TV-reklam genom att köpa ett företags produkter så har jag ju iaf själv valt att köpa dom för att jag vill ha dom. Jag vill inte ha SVT men jag måste betala för det ändå för att jag har en TV.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
TurboJugend skrev:
Om företagen vill lägga en del av sin vinst till TV-reklam så ser jag inget fel i det. Tycker du inte att dom ska få göra det eller vad?

SVT:s avgift borde gälla om man har deras kanaler eller inte. Inte att man ska måsta betala bara för att man har en TV. Om jag betalar för TV-reklam genom att köpa ett företags produkter så har jag ju iaf själv valt att köpa dom för att jag vill ha dom. Jag vill inte ha SVT men jag måste betala för det ändå för att jag har en TV.

Du kan omöjligen komma längre i denna diskussion, jag har testat själv. En sann kommunist svarar dig snart med att "...SVT är ju en bra kanal...". De förstår inte resonemanget helt enkelt, att man inte vill betala för överflödstjänster man inte utnyttjar.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top