Ang. Vodka/Redbull

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
Saken e att redbull har den verkan att man klarar att dricka större mängder utan att känna sig som man borde vid den mängden du förtärt.
Precis som kaffe kan hjälpa att nycktra.
Koffeinet är central stimulerande och gör så att kroppen arbetar hårdare.
Specielt farlig är redbull i små flaskorna (Riktiga från thailand).
Dessa är mycket mer konsentrerade.

Själv tror jag att kombinationen av sprit, redbull å hårt dansande kan vara farligt då detta kan leda till uttorkning.
 

Chilly

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Kinna
Hoj
Buell s1
Starstriker skrev:
Det har aldrig funnits efedrin i RedBull. Det verksamma ämnet heter Taurine, och så vitt jag vet finns det kvar i RB, dock i mindre mängder.

Taurinet finns naturligt i kroppen från början. När man tränar så miskar nivån o risk för muskelnerbrytning finns. Fyller man på nivån så misnkar risken.

Koffein är det centralstimulerande ämnet, liksom effedrin fast mycke mycke svagare.......

Red bullen som jag drack i Österike för runt 10 år sedan, var mer uppiggande än vad den är idag. Efter 4-5 RB/Vodka så höll man igång tills nästa eftermiddag.....

Finns nog nån där ute som orkar ta reda på om det fanns eller inte fanns Effedrin i Red Bull.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Starstriker skrev:
Det har aldrig funnits efedrin i RedBull. Det verksamma ämnet heter Taurine, och så vitt jag vet finns det kvar i RB, dock i mindre mängder.

Taurine är en aminosyra och borde inte kunna ge hjärtklappning och blodpissande mig veterligen iaf.
 

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Är inte efedrin narkotikaklassat? Om det är det så har det garanterat inte funnits i redbull, för då skulle nog inte redbull finnas kvar idag överhuvudtaget.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
spharv skrev:
Är inte efedrin narkotikaklassat?
Japp, det är det där som kroppsbyggare knaprar för att bränna fett utan att tappa för mkt muskelmassa. Används också för att hålla koncentrationen uppe under träningspassen eftersom det är centralstimulerande. En mesig form av amfetamin eller en häftig form av koffein kan man säga.
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
dricker man för mycket sprit dör man, så är det :fakta

Om man blandar skiten med något farligt dör man snabbare!

...kör man hoj är ändå största risken att dö när man kör, så bara man inte dricker rb&v sammtigt som man kör är det säker ingen fara :brinnerup
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top