toca1
NinjaClubSweden
Det här måste vara den sämsta tråden som startats på SH.
Långtifrån! Sedan sista krashen på forumet har nivån sjunkt till nytt bottenrekordtoca1 skrev:Det här måste vara den sämsta tråden som startats på SH.
Nr:18 skrev:Långtifrån! Sedan sista krashen på forumet har nivån sjunkt till nytt bottenrekord
Felix skrev:Jag vet, sorry var bara tvungen att bråka lite
Prillan står på mig och försäkras av mig, kom undan billigt detta året..
Kulan skrev:Jaha då var vi där igen då
Kan ingen rimlig människa fatta att det inte handlar om mångmiljonbelopp som kommer in till företagen om alla betalade sin rätt premie
Det är fortfarande olyckorna som vållar de stora kostnaderna Vad händer om 10% av alla klass 7 åkarna betalade 3000kr mer om året??? Hur mycket får försäkringsbolagen in mer om året då? För det är väl ungefär vad det handlar om eller?
Skenförsäkring handlar inte om frågan att låna ut eller inte.Liwa1 skrev:Vet Ni om att försäkringsbolagen har försäkring som säger att alla på samma bokförd adress får framföra fordonet.
Detta är ju en av nackdelarna som kommit i och med detta. Lättast är väl att den som har högst risk står som ägare så riskerar man aldrig att bli beskylld för något. Eller så kollar man med bolaget och ser vad de säger. Kan vara bra att få det på papper då också.Originally posted by Liwa1
Om man köper och delar bil/mc/vespa, vem ska stå för den så att det inte ska klassas för skenförsäkring, kanske betalar man hälften var av fordonet.
Jag skulle heller aldrig ange en kompis men jag måste ändå fråga hur du kan tycka att det inte är ditt problem att någon fuskar så att du får betala mer?Originally posted by Liwa1
En sak jag är säker på är att jag aldrig skulle ange en kompis eller annan för stunt eller skenförsäkring. Varför skulle jag göra det? Jag har mycket bättre saker för mig än att göra det och blanda mig i andras personligheter
Jag håller med men jag vill för den skull inte betala mer för att andra betalar mindre p.g.a. skeförsäkring.Originally posted by Liwa1
Jag har själv gjort valet att köra hoj oh tar då smällen att det kostar
För citera Madhonad "Smakar det så kostar det"
Micke N skrev:Skenförsäkring handlar inte om frågan att låna ut eller inte.
Alla får låna ut sina hojar oavsett om man är i samma hushåll eller inte. Vissa försäkringar är dock undantagna såsom tjejförsäkringar t.ex.
Nopp, trots tjejförsäkring så får man låna/dela ut den till boende på samma adress på en del bolag även om det är till en grabb
Detta är ju en av nackdelarna som kommit i och med detta. Lättast är väl att den som har högst risk står som ägare så riskerar man aldrig att bli beskylld för något. Eller så kollar man med bolaget och ser vad de säger. Kan vara bra att få det på papper då också.
Varför skulle det vara rätt att man tar den som betalar högst om man köper något ihop, det är i så fall lika rätt att man tar lägsta. Tar man inte högsta så handlar det bara om att andra blir avis = svenska avudsjukan troligen
Jag skulle heller aldrig ange en kompis men jag måste ändå fråga hur du kan tycka att det inte är ditt problem att någon fuskar så att du får betala mer?
Därför jag anser att jag inte ska lägga mig andras personligheter som jag inte har med att göra. Jag tänker inte bli en angivare för få ner en permie, tror inte på den lösningen. Dock om det går tycker jag att bolagen bör se om systemet och ha lägre premier och höja självrisken. Vem vill sänka sin hoj i havet med flit om självrisken är 30.000 kr??? Men sen måste då försäkringen göras om då det som kostar är rehab av alla skador och ska då kanske självrisken finasiera lite av mc sjukvårde (det här är över min kunskap)
Jag håller med men jag vill för den skull inte betala mer för att andra betalar mindre p.g.a. skeförsäkring.
Så skulle du hellre anger någon för att försöka få ner en premie? Vad är då moralen om man säger att man ska inte ange en vän men såna man inte känner? Verkar knäppt
Om premien var lägre skulle knske inte skenförsäkringar finnas men för lösa den biten måste man nog vända på hela premiebiten från vad den är idag. Se hur man kan arbeta med att den förare som kostar bolagen får betala, vilket är svårt att ta fram.
Dock har jag i alla fall gjort mitt val och jag tar smällen att det kostar, jag har dyr hobby
/Micke
Micke N skrev:Skenförsäkring handlar inte om frågan att låna ut eller inte.
Alla får låna ut sina hojar oavsett om man är i samma hushåll eller inte.
Som jag skrev så får alla låna ut sina hojar. Det är inte det som är skenförsäkring.NeO skrev:Den försäkringen jag har på trygg-hansa så kan alla som bor under samma boände använda hojen utan att det är skenförsäkring.... Och ange nån skulle aldrig komma på frågan!!
/NeO
Prillan står på mig och försäkras av mig, kom undan billigt detta året.. [/B]
Prillan73 skrev:Hmmmmmm ??
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|