Förresten, såg ni tidsplanen? Bra eller dåligt? Jaja så blir det iallafall.
Förresten, såg ni tidsplanen? Bra eller dåligt? Jaja så blir det iallafall.
Lördag Kval 1 Lördag Kval 2
09.00-09.30 JR CUP 13.10-13.50 JR CUP
09.40-10.10 R 600 14.00-14.40 R 600
10.20-10.50 125 GP 14.50-15.30 125 GP
11.00-11.30 SST 600 15.40-16.20 SST 600
11.40-12.10 PRO SBK 16.30-17.10 PRO SBK
12.20-12.50 R 1000 17.20-18.00 R1000
Race 1 Varv Race 2 Varv
09.00-09.25 10 JR CUP 14.00-14.20 10 JR CUP
09.45-10.10 12 R 600 14.40-15.00 12 R 600
10.30-11.00 15 125 GP 15.20-15.45 15 125 BP
11.20-11.50 16 SST 600 16.05-16.30 16 SST600
12.10-12.40 16 PRO SBK 16.50-17.15 16 PRO SBK
13.00-13.25 12 R 1000 17.35-17.55 12 R 1000
P€RRA;5769217 skrev:Två race samma dag låter ju bra och det funkar fint i WSBK. Men vad händer med de förare som kraschar på race 1 och inte har mekaniker som kan fixa hojen?
Med ett race på lördagen och ett på söndagen ökar chansen för de som måste meka efter race 1 att kunna vara med på race 2.
Du har ju 2 varv före racet att "testa grejerna" på.Om än att om jag körde hade jag nog velat ha ett warmup av något slag, så man kan testa grejerna innan man laddar fullt.
Nog rätt OK tävlingsschema ändå. Om än att om jag körde hade jag nog velat ha ett warmup av något slag, så man kan testa grejerna innan man laddar fullt.
Tycker iof fortfarande man kan ha kval race på lördagen och race race på söndagen och uppställning via varvtid ,,, men det är jag det
Tycker iof fortfarande man kan ha kval race på lördagen och race race på söndagen och uppställning via varvtid ,,, men det är jag det
Hade varit intressant att veta varför många arrangörer år ut och år in försöker gissa sig fram till vilket upplägg förarna vill ha.Hade dock varit intressant att veta varför man ändrat på schemat och valt detta upplägg...
Hade varit intressant att veta varför många arrangörer år ut och år in försöker gissa sig fram till vilket upplägg förarna vill ha.
Kan ju inte vara alltför jobbigt att lägga upp ett förslag till schema här på SH eller någon annanstans och fråga förarna hur de skulle vilja att helgen såg ut
Hade dock varit intressant att veta varför man ändrat på schemat och valt detta upplägg...
Med tanke på RR intresset i Sverige så är det nog smartare att fråga förarna vad de vill ha än den obefintliga publiken på ett SM-arrangemang. Det är förarna som finansierar tävlingen till 90%.Som publik vart det ju genast mycket intressantare att åka ner & kolla om det bara är race, en hel dag.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |