Anmälan för Ålandsläger 25-28 maj

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
TomK skrev:
2161508 Bankörningen och boendet brukar jag ta 300 per person för. Är man fler än tio så går det precis runt på det, men nu har vi lite över från senaste körningen ifall det inte fyller upp platserna helt. Sedan tillkommer din egen mat för helgen och bensin, olja, m.m. samt resan till och från Åland (färjan är billig - det är bensin/diesel för färden till färjan som kostar mest). En snikvariant för dig i Sthlm, är att ta en nattfärja över med bara hoj och packning, men då får du kanske inte med dig allt som behövs. Bil med släp är bättre eller ännu hellre skåpbil (liten skåpbil är lika billigt som vanlig personbil).

Jag räknar ofta med en dryg tusenlapp för en helg och det inkluderar ALLT (från det jag sätter mig i den fulltankade bilen mätt och belåten tills jag är hemma igen - med full tank och mat i magen :) ).

Det var ju inte specielt farligt.. :)

Men jag åkte på att jobba den 26 :huvet
Är det något åka på söndagen? tänkte om man skulle dra efter jobbet på fredagen.

/Freddan
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag är VÄLDIGT sugen på att komma upp igen! Har minst en helg kvar i däcken och det börjar bli dags att rasta husan igen. Första banåkningen för mig förra gången, nu är gatåkning inte ens intressant längre :rolleyes: Jag jobbar stenhårt för att komma loss!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Olof Eriksson skrev:
2161617 Visst är ni väl ändå kung på att dra lägren samtidigt som SM? :7peta Skulle antagligen gå dra ihop lite folk å åka ner om det inte var för det!

Jag kan ju inte rå för att SM arrangeras när jag har läger på Åland :tungan Det var de enda helgerna som boendet inte var bokat med annat. I övrigt är det motardtävlingar och andra typer av banåkningar nästan varje helg nu. Alternativet är att inte anordna något alls och det vore väl synd ? :pannkyss

frefeh skrev:
2161893Men jag åkte på att jobba den 26 :huvet
Är det något åka på söndagen? tänkte om man skulle dra efter jobbet på fredagen.

Ja, det är körning fre, lör och sön.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur många är det nu som garanterat kan åka ? I morrn behövs besked senast - annars får jag avblåsa det hela.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
TomK skrev:
2167232 Hur många är det nu som garanterat kan åka ? I morrn behövs besked senast - annars får jag avblåsa det hela.

Jag har fixat ledigt, bara transport fungerar så kommer jag! :yoparty
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
OBS! Det är tyvärr för få deltagare som kommer (och inte alla som definitivt vet säkert), så jag har fått avboka körningen kommande helg.

Jag har hört mig för hur det ser ut senare under sommaren och det är bara i sepember som det finns ledigt boende. Ska inom några veckor boka in något - troligen första eller andra helgen.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top