Anmälan för förtal

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
*suck* Min väninna har känt en kille i två år och varit ihop med honom i 9 månader. Nu väntar hon barn med honom. När han skulle komma o hämta henne och hennes barn inför Gotlandssemestern dök han inte upp. Hon sökte o sökte o sökte. Inget svar.
Till sist fann hon honom på Spraydate. Han hade varit inloggad när han egentligen skulle varit o hämtat henne...? Min väninna mejlade tjejerna han haft som besökare på sin sida. Det visade sig att han kört dubbelt (eller flerdubbelt med andra tjejer). Han har ljugit och bedragit flera tjejer (som dessutom har barn, som fäst sig rejält vid honom). Jag mejlade honom på Lunar ( av alla ställen) o skällde ut honom efter noter. Mejlade oxå två andra tjejer som han träffat. Nu ska han stämma min väninna och mig för förta (enligt datalagen kapitel5)l!!! Jag blir så :mad: . Vill bara :whip :kulspruta :finger honom!!!!

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crille skrev:
Vilken trevlig kille,1 tjej dög tydligen inte för honom....

Skär K**en av honom *ASG*

Jo, det hade nog behövts. Han har redan 4 ungar (med olika tanter) ...o en till på väg med min väninna!!! Jävla idiot!!!
Är såååå arg o tycker så förtvivlat synd om min väninna o hennes barn...

Diversion

Guest
Eh vad har datalagen med det att göra? Om ni inte offentligjort hans namn på lunar/spray utan mailat de berörda måste det ju jämnställas med vanliga brev eller telefonsamtal tycker jag, är ingen jurist dock...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
exiteme skrev:
Jo, det hade nog behövts. Han har redan 4 ungar (med olika tanter) ...o en till på väg med min väninna!!! Jävla idiot!!!
Är såååå arg o tycker så förtvivlat synd om min väninna o hennes barn...

Aha, 4 ungar och en 5te påväg. Det är därför han stämmer er - för att ha råd med underhållet...

Verkar ju vara en smart typ det där... NOT!

:hej

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
Hon borde vara glad att slippa ett sådant pucko. Aldrig kul att ha barn med en sådan men hon har nog upptäckt det förr eller senare.

Ni tjejer har ju lätt att fastna för den typen av män !?!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Fy fan

Det är tydligen inte heller så ovanligt numera vilket gör att man undrar hur folk är funtade.

Varför kan man inte hålla sig till en? Varför skal sådana där sidor vara så lockande för en del?

Tycker synd om din vännina. Hoppas hon är stark och reder ut saken själv utan blanda in den skiten i sitt liv igen.

Exiteme! Du håller väl oss uppdaterade på forumet om graviditen?
;)

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Hmm konstigt att dom snällaste killarna oftas inte har någon respektive...

Fan man kanske skulle bli en grym jävel och ta fram handbojorna

NOT

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Har funderat på det där.

Så fort man beter sig illa eller odrägligt så kommer tjejerna som flugor till skit. När man är snäll och trevlig, vilket jag ju egentligen är så är det raka motsatsen.

Hur kan detta komma sig :confused:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
"Sorry Girls" dom dras tydligen till skit lukten Hmmm nu får man väl runt öronen,men miss förstå mig rätt flickor......

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
exiteme skrev:
Nu ska han stämma min väninna och mig för förta (enligt datalagen kapitel5)l!!!
Knappast Datalagen, den har mig veterligen inget kapitel 5. Snarare så stämmer han enligt Brottsbalken kapitel 5 "Om ärekränkning":

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."

Du/Ni har ju mailat för er helt okända människor och utmålat honom "såsom klandervärd" så första paragrafen passar ju in, men läs andra stycket: "eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han(hon) att uppgiften var sann .... skall ej dömas till ansvar.".

Ni får helt enkelt påvisa att det var med hänsyn till omständigheterna (otrohet med barn inblandade) försvarligt om nu det skulle gå till rättegång vilken inte alls är säkert.

Jag tror nog inte att det bör vara något problem, åtminstone inte för din väninna, du däremot har ju inte egentligen inte varit inblandad i affären och kanske kan få det lite svårare att visa att ditt handlande var försvarbart, men som sagt, jag tror knappast att det är något att oroa sig för.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Sergeant skrev:
Har funderat på det där.

Så fort man beter sig illa eller odrägligt så kommer tjejerna som flugor till skit. När man är snäll och trevlig, vilket jag ju egentligen är så är det raka motsatsen.

Det där skulle jag oxå vilja ha svar på!

Jag kanske oxå skulle ta och bli ett litet svin?? :D
Hur gör man???

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Har funderat på det där.

Han har varit hur trevlig som helst i 9 månader. Men sen när min väninna blev gravid så.... :zpy
Fattar inte hur vissa (både män o kvinnor) orkar köra dubbelt och hålla på att ljuga o bedra! Framförallt när barn e inblandade. Det är tyvärr de som mest blir lidande....

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Sergeant skrev:
Har funderat på det där.

När tjejen är ung vill hon ha barn med en stark, tuff och framfusig person. En skit mao. :D
När hon sedan fått barn och känner att hon vill ha en trygg tillvaro söker hon sig till en lugn, snäll och förstående kille.

Den där killen verkar direkt sjuk btw...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En sån här sak blir inte bättre av att utomstående lägger sig i. Utomstående = alla utom de tu.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
En sån här sak blir inte bättre av att utomstående lägger sig i. Utomstående = alla utom de tu.

När en väninna som e gravid ringer o e förtvivlad e det svårt att inte göra det...
Jag var vansinnig (graviditetshormoner) och kände att jag ville läsa lusen av honom. Dessutom tyckte jag att om han gör detsamma mot andra tjejer och deras barn, förtjänar de att veta.... framförallt innan han gör fler tjejer med barn... :fakta
Killar o tjejer som han borde få sin nuna på bild över hela Sverige!!! *morr*

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
va inte så snabb att skaffa barn ... lär känna varandra ordentligt först. Sånt kan ta flera år.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Är det för sent för abort?

Är det försent med abort?.Det är säkert hemskt att gå igenom för en kvinna men om det inte är försent är kanske det trots allt en utväg.Annars får hon leva med ett barn vars far bedrog tjejen samt på sätt o viss barnet oxå.
Även om det säkert är smärtsamt med abort så kanske i detta fallet är det en utväg för henne om att på sätt o viss slippa dras me minnet o kontakten me killen resten av livet för barnets skull.
Det blir säkert inte nån dans på rosor för att han väntar ett barn till med din vännina,sånt svin som han är.
Mvh R1 racer

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Spraydate, Lunar? Låter som värsta kontaktforumen.

Precis som när man köper hoj måste man granska, analysera, värdera och ta reda på objektets historia. Det räcker inte med att den är snygg + en o annan testkörning. Om man hoppar över detta arbete, får man skylla sig själv.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...