Anmälan till tävlingar!

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
Anmälan till tävlingar! Funktionärer.

Funktionärer.
Kom och se racing på nära håll.
Var med om en spännande helg, är du funktionär är du nära racen och en del i arrangemanget. Vi tar tacksamt emot dig. Fördelar med att vara funktionär:
Fritt inträde, fri lunch, du kommer nära racingen.
Anmäl dig till:leif@supermotosupermaster.com

En fråga: Brukar det alltid vara segt med anmälningar till tävlingarna?
Vi behöver fler anmälda för att kunna genomföra tävlingen på Knutstorp.

I klassen Rookie/Motion har vi nästan fullt men i open och 450 är det väldigt dåligt med anmälningar.

/Leif

Last edited:

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
sidecar skrev:
2451881 En fråga: Brukar det alltid vara segt med anmälningar till tävlingarna?
Vi behöver fler anmälda för att kunna genomföra tävlingen på Knutstorp.

/Leif

HUR MÅNGA LIGGER NI BACK? ja å minst en polare anmäler oss i dagarna....:tummenupp

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Många gånger inkommer anmälningar ganska sent av diverse påminnelser från arrangörer att döma... Kan vissa gånger bero på informationsbrist om arrangemanget vilket skapar osäkerhet samt slapphet. Dock så har det i alla fall löst sig och supermotokriget blir av ändå:yoparty

MEN det du inte får bortse är att det är sent inpå säsongen och flera på såväl elit/rookie-nivå har sålt eller ska sälja sina hojar samt taggar ner en aning så här års. Sedan så har denna tävling kommit in, som en för "sverige Cup" viktig tävling, väldigt sent vilket sållar bort en del förare pga ekonomi/andra planer.

/:musik

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Både open och 450 hade ganska klena startfält i Örebro den gångna helgen, så var det inte i våras och jag tror att det nästan enbart beror på tidpunkten.

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
kungko skrev:
2468320 HUR MÅNGA LIGGER NI BACK? ja å minst en polare anmäler oss i dagarna....:tummenupp

Ja vi tar emot 30 i varje klass, och till det är det lååångt.
så ni är välkomna.

Mvh,
Leif

CoRuS skrev:
2468395 Många gånger inkommer anmälningar ganska sent av diverse påminnelser från arrangörer att döma... Kan vissa gånger bero på informationsbrist om arrangemanget vilket skapar osäkerhet samt slapphet. Dock så har det i alla fall löst sig och supermotokriget blir av ändå:yoparty

MEN det du inte får bortse är att det är sent inpå säsongen och flera på såväl elit/rookie-nivå har sålt eller ska sälja sina hojar samt taggar ner en aning så här års. Sedan så har denna tävling kommit in, som en för "sverige Cup" viktig tävling, väldigt sent vilket sållar bort en del förare pga ekonomi/andra planer.

/:musik

Tack för infon.
Mvh,
leif

Last edited:

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
sidecar skrev:
2468646 Ja vi tar emot 30 i varje klass, och till det är det lååångt.
så ni är välkomna.

vi kommer två, kans får med en slapptask till, men det börjar ju droppa in folk nu ju, såg ett flertal av det kraxande folket (läs danskar) :D

ska bli skoj, min första tävling..köpte hojen i lördags men hinner träna lör/sön nu i helgen iaf.....:yoparty

mvh #64

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
kungko skrev:
2470141
sidecar skrev:
2468646 Ja vi tar emot 30 i varje klass, och till det är det lååångt.
så ni är välkomna.

vi kommer två, kans får med en slapptask till, men det börjar ju droppa in folk nu ju, såg ett flertal av det kraxande folket (läs danskar) :D

ska bli skoj, min första tävling..köpte hojen i lördags men hinner träna lör/sön nu i helgen iaf.....:yoparty

mvh #64

Tävla redan! :skrämd Du är inte blyg. :yoparty
Det behövs flera som har din inställning, då känner jag mig lugn att sportens framtida tillväxt är tryggad. :klappar
Bra initiativ av dig.

Vinnarhoj har du iaf.

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Vart kan man träna i helgen, äre örebro isåfall eller? Vill också racea lite.. ska bli kul o se hur man står sig i rookie :D Har åkt 1,5tim på hojjen efter köp bara jag med :rolleyes:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Japp, kom till Örebro, 9-14 på lördag och 9-13 på söndag, massa åktid.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
blom skrev:
2471650 i helgen tänkte jag ta och smälla av ett pass eller två:tungan

Och jag ska jobba i Helgen. Tänker inte träna mera i år. Men ska köra tävlingen i skåne.

Sen får det vara nog, är så trött på att köra hoj. Det är nog bara Örebroare som kan känna så. Däremot så kanske jag kommer ut på söndagen och kikar.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RaceMe skrev:
2471863 Och jag ska jobba i Helgen. Tänker inte träna mera i år. Men ska köra tävlingen i skåne.

Sen får det vara nog, är så trött på att köra hoj. Det är nog bara Örebroare som kan känna så. Däremot så kanske jag kommer ut på söndagen och kikar.
den skulle faktisk jag oxå vilja köra.. men tyvär.. nu är det slut på tävlingsekonomin för det här året.

vore kul om du tittade ut i helgen lasse :)

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
RaceMe skrev:
2470685
kungko skrev:
2470141

Tävla redan! :skrämd Du är inte blyg. :yoparty
Det behövs flera som har din inställning, då känner jag mig lugn att sportens framtida tillväxt är tryggad. :klappar
Bra initiativ av dig.

Vinnarhoj har du iaf.

japp går 100% sen bara ökar...:yoparty

ja ju vill veta vad ja har å vänta mig inför 07...känna på första böj/startkrach mm...men som sagt vad fan ska ja skylla på..? hojen går ju bevisligen å vinna på....? men men det ska bli (hoppas) jävligt kul å testa en tävling så man har nåt å suga på i vinter...

mvh #64

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja får jag låna hoj så skulle jag sätta mig på flyget ner och köra vadänn för klass hojjen passar i. Men de e lite drygt att köra 150 mil enkel väg.

Så, har du en hoj har du en förare :tummenupp :rolleyes:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
tribalfunk skrev:
2472817 Vad krävs för att få träna/tävla¿¿ :tuttar
För att träna, medlemsskap i Svemoansluten klubb, går att ordna på plats. Krav på hojen är uppsamlingskärl för bensin och vevhusventilation och puckar under fotpinnarna, du får ej ha glykol i kylaren.

Det ska vara 23 grader och sol i helgen, passa på innan det blir försent. :)

För att tävla behöver du en Supermotolicens som du kan lösa ut efter att ha genomgått en licenskurs för roadracing eller motocross. Då ska du även ha najjat alla pluggar och frambromsen mm.

tribalfunk

Tribal
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
KTM 660, Martin 900, DBS
Var kan man gå en licenskurs.......måste fråga för jag är ny på det här, har kört hoj ganska länge men inte tävlat/tränat.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vi höll en kurs i våras och kommer säkert hålla en till nästa vår men det är ingen mer inplanerad i höst. Så vill du ha licens nu antar jag att ditt hopp ligger till crossklubbar, det är nog bara att börja ringa runt. Men du behöver som sagt var inte ha licens för att bara träna.

tribalfunk

Tribal
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
KTM 660, Martin 900, DBS
........ñ......

OK!

Då blir det i vår!!
Har precis inhandlat endurohjul så jag slipper att bara putsa cykeln i vinter:D

Tackar å båkkkar!

Blir kul att se hur långt efter man blir...
Hur fort går det på rakan/uppförsbacken på banan, kollade tävlingen i helgen men det var svårt att uppskatta.
Den coolaste omkörningen var på rakan när den ena killen kollade bakåt/höger och den bakom blåste om på bakhjulet på vänster sida.............damn!:yoparty

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
tribalfunk skrev:
2473023 Var kan man gå en licenskurs.......måste fråga för jag är ny på det här, har kört hoj ganska länge men inte tävlat/tränat.

Du kan lösa engångslicens på banan, men för att få det måste du vara med i Svemoansluten klubb.
Vi kommer att köra en introduktionskurs, alltså inte en licenskurs, vilket du inte behöver med engångslicens.

Mvh,
Leif
Supermotosupermaster

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...