Annica Sörenstam

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jo jag bryr mig lite. Inte om golf, men om henne som person. Om fler tjejer gör som Annika så kanske killarna lär sig nångång att de ska se oss som jämlika människor istället för nåt som hotar deras manlighet eller inkräktar på deras revir eller vad det nu är. Jag blev förvånad över hur negativa alla manliga golfare var över att hon ville spela med dem. Hoppas verkligen att gliringarna hon fått inte påverkar hennes spel.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
SANSLÖST! Kan golf verkligen vara spännande???

Fortfarande -1 och plats 18 efter 11 hål! ...men nu blir det svårt... :eek:

GO A-N-N-I-K-A !!! :rock

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
jag bryr mig fan, o jag e inge stort golf fan, men jag tycker det hon gör e respekt, av hög nivå

hoppas det går riktigt bra!

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Hmm +1 efter första dagen... Det är bra va?? Vilken plats ligger hon på?? Det är en dag till va??
Kan nästan noll och intet om golf... Men heja på tuffa tjejer är jag rätt jävlig på!

GO ANNIKA !!! :fakta :bow :rock

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ace Niki skrev:
Jo jag bryr mig lite. Inte om golf, men om henne som person. Om fler tjejer gör som Annika så kanske killarna lär sig nångång att de ska se oss som jämlika människor istället för nåt som hotar deras manlighet eller inkräktar på deras revir eller vad det nu är. Jag blev förvånad över hur negativa alla manliga golfare var över att hon ville spela med dem. Hoppas verkligen att gliringarna hon fått inte påverkar hennes spel.

Det handlar inte om det.... i alla fall inte när jag postar nu. Att hon skulle få eller har fått gliringar är ju bara bevis på hus barnslig en sk. vuxen människa kan vara. För mig är hon välkommen till vilken sport som helst.

Men golf? :eek: Finns det egentligen folk här inne som verkligen är intresserade? Folk som har sporthoj OCH gillar golf? :skrämd

Enda golfen jag är intresserad i är RS32 :rock

750RR

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Jag hörde någon säga att golf är för folk som inte längre var sexuellt aktiva. Postat på gtiforum.nu, men jag tror närmast att det var sporten de menade men vilket utmärkt flamebait :)

Bort med golf från tv mera RR och annat skoj

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ace Niki skrev:

Mina lärarkollegor satt och diskuterade Annika. Kommentarer som: Vad försöker hon bevisa? Män har annan fysik! Det finns en anledning till att män och kvinnor inte tävlar mot varandra! osv. haglade runt "rundabordet". Detta var INTE de manliga lärarna som satt och sa utan DE ansåg att hon var strong som tog kampen!! Så länge det finns avundsjuka tjejer och bittra kärringjvlar så kommer det ALLTID vara tjafs när en tjej mäter sej med killar! :mad: :mad:

/Fröken rödstrumpa :D

Last edited:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
watson skrev:
Mina lärarkollegor satt och diskuterade Annika. Kommentarer som: Vad försöker hon bevisa? Män har annan fysik! Det finns en anledning till att män och kvinnor inte tävlar mot varandra! osv. haglade runt "rundabordet". Detta var INTE de manliga lärarna som satt och sa utan DE ansåg att hon var strong som tog kampen!! Så länge det finns avundsjuka tjejer och bittra kärringjvlar så kommer det ALLTID vara tjafs när en tjej mäter sej med killar! :mad: :mad:

/Fröken rödstrumpa :D

Japps...där slog du huvudet på spiken...De som motarbetar jämställdhet mest är kvinnor själva.
I hela mitt 12 åriga skolliv så var det sällan jag hörde killar kalla tjejer för hora till exempel...Det klart vanligaste är att tjejer smutskastar andra tjejer...

Nu till ämnet:
Skulle vara jätteroligt om Annika vann. Men tyvärr så är det i ytterst få sporter där kvinnor har samma vilkor som män, I golf handlar det nästan uteslutande om teknik och ytterst lite fysik...Men ta sporter som Hockey och Fotboll så kommer tyvärr tjejvarianterna alltid vara tråkigare att se på just för att det är för lite testosteron inblandat ;)

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Jag håller tummarna för den tjejen, tänk er själva att veta att man som kille ligger lika eller t.o.m efter en tjej....sånt måste bara ta på en killes självförtroende.......hoppas hos fixar några "Birdie´s" idag så ska hon nog va med på allvar... :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Golf är en sport för människor med järnpsyke. Vad som krävs för att bli en bra golfare är i nämnd ordning mental styrka, teknik och sist fysik. De som uttalar sig nedlåtande om toppgolfares prestationer har ingen aning om vad de talar om. Annika har ett psyke som inte är av denna värld. FULLSTÄNDIGT ISKALL!!
Hennes sämre fysiska förutsättningar spelar mycket liten roll vad det gäller slaglängd. Däremot innebär sämre fysik också sämre möjlighet att sätta spinn på bollen vid inspel till greenerna. Eftersom greenerna på PGA-touren är stenhårda får Annika betydligt svårare att få stopp på bollen på greenen än vad grabbarna får.
Men det kommer inte att stoppa henne. Självklart klarar hon cuten!!

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Jag tycker all tjejidrott har gjort ett fantastiskt lyft bara de senaste åren, vilket troligtvis beror på en liten ändrad attityd från medias sida. Det har blivit lite inne att visa tjejer som idrottar. Fotboll tycker jag är roligare när tjejer spelar, fotbollskillar är fjantiga och veka. Sedan blir man så trött på den sporten, de kunde ju lika gärna kalla varje sportsänding fotbollskväll :mad:

Hoppas det går bra för Annika :tummenupp

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Lisa skrev:
Jag tycker all tjejidrott har gjort ett fantastiskt lyft bara de senaste åren, vilket troligtvis beror på en liten ändrad attityd från medias sida. Det har blivit lite inne att visa tjejer som idrottar. Fotboll tycker jag är roligare när tjejer spelar, fotbollskillar är fjantiga och veka. Sedan blir man så trött på den sporten, de kunde ju lika gärna kalla varje sportsänding fotbollskväll :mad:

Hoppas det går bra för Annika :tummenupp

Tjejfotboll tycker jag inte riktigt om, men så gillar jag iofs. inte herrfotboll så mycke heller. =)

Tennis däremot är en idrott där det är betydligt trevligare
att följa en dam-match än en herr-match. Detta då det blir
lite coola bolldueller och inte bara "Serv, miss, Serv, miss, Serv,
miss" hela tiden. =)

Hoppas Annika håller sig inom topp 20 hela tävlingen! :hej :hej

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
tänk er själva att veta att man som kille ligger lika eller t.o.m efter en tjej....sånt måste bara ta på en killes självförtroende

Jag hoppas att dom kan söka tröst i att dom ligger efter den bästa kvinnan i världen :). Och eftersom hon inte ligger absolut först så är nog killarna som ligger efter henne vana att ligga efter i vanliga fall.

Töntigt som fan med V.J. Singh och dom andra räddhågsna.

Tittar aldrig på golf, men det var kul att se på den här gången eftersom det var så speciellt. Hoppas att det går bra i andra omgången. Synd att hon klantade till det lite och gjorde en bogey eller två bara. Birdien var nice. Tror jag såg att vadslagningsfirmorna tippat på att hon skulle hamna på +7.

Tekniksporter är kul med blandat startfält, se på hästhoppning t.ex. När det gäller koncentration och motorik tror jag kvinnor egentligen har en fördel, som i skytte. Magdalena Forsbergs skytte gick inte av för hackor. Men när fysik kommer in så blir det inte så lyckat. Mix i brottning eller boxning någon? Men ok, jag läste också att någon kinesiska i 47 kilos klassen i tyngdlyftning klarat 210 kg eller nåt, och där slår hon alla nordiska män med hästlängder, t.om. i högre viktklasser. Men så är ju också tyngdlyftning mer teknik än styrka. Hmm...

Äh, nu svamlar jag mycket känns det som. Kanske borde deleta hela posten, he he.

Edit: Jag ser också att hon inte är större i Sverige än att hennes namn blir felstavat i folks topic :D

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Mkt kan sägas om golf, men en mkt bra sak med golf är att många kan tävla emot varandra fastän man har olika förutsättningar.

Hoppas Annika piskar skiten ur gubbarna! :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men va fan! Vad gör hennes make? Varför sätter han inte henne på plats? Eller har hon misslyckats med att hitta någon som vill gifta sig med henne? Det börjar med golf och slutar med MotoGP. Och vem vill se snygga blondiner med stora lökar där? Och vem skall då vara paraplyflicka? :mad:

/M.Ansgris

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...