Annika Östberg snart fri!?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.dn.se/nyheter/sverige/annika-ostberg-i-svensk-domstol-1.990603

Annika Östberg infann sig minuten efter klockan 13 i rättssalen. Hon har advokat Johan Ödlund bredvid sig och en tolk. Hon svarade kort på ordförandens inledande frågor och talade flytande svenska.

"- Att komma till Sverige och Hinseberg var som att leva lyxliv på ett hotell. Skillnaden är som mellan natt och dag, sade hon."

2548606026.jpg

Vad säger GG och SH-juryn? :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hon dömdes från 25 till livstid... Hon har suttit 28. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om de släppte henne. Amerikanerna anser ju uppenbarligen att de inte orkar engagera sig i att hålla henne inlåst särskilt mycket längre.

Jag stör mig mer på att de som dödade Therese Rojas kom undan med 20 månader och att du kan slå ner folk bäst du vill på stan och få några månader för besväret...

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Personligen (inte i egenskap av GG medlem) så tycker jag att det till att börja med var fel att ta hit henne. Men nu är hon här, så med tanke på att hon som gammal tant troligen inte kommer falla tillbaka i brottets bana, och att hon i nuläget bara kostar oss vanliga skattebetalare en massa pengar, så tycker jag att man borde kunna släppa ut henne med en fotboja och en bra övervakare. Billigare för oss och vi säljer oss inte helt iaf.

Edit:
Varför inte skicka runt henne med sin övervakare på landets högstadier och visa ett strålande exempel på hur man blir en "lifetime fuckup"? Så gör hon nån nytta oxå.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Låt henne sitta fem-tio år på lyxhotellet, så är det bra sedan.

Ungjävlarna som mördade Rojas borde givetvis få en påföljd på 15-20 år.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tycker att man alltid ska tänka på dom anhöriga till den som mördats. Skulle jag vilja att min fars, sons, brors o.s.v. mördare blir släppt?... Aldrig!
Nu har tydligen inte hon tryckt av skotten, men hon va högst delaktig. Och det va ju inte första gången hon va inblandad i något allvarligt.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tycker att man alltid ska tänka på dom anhöriga till den som mördats. Skulle jag vilja att min fars, sons, brors o.s.v. mördare blir släppt?... Aldrig!
Nu har tydligen inte hon tryckt av skotten, men hon va högst delaktig. Och det va ju inte första gången hon va inblandad i något allvarligt.

MEN vänta nu !

Låta anhöriga tycka till i frågan, fan då kan vi ju avskaffa alla advokater och köpa halshuggningsutrustning i storpack.
Blir säkert jävligt objektivt och sakligt.....

Korvsnubbe har rätt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För det första begriper jag inte varför vi skulle ta hit henne, hon hade kunnat få sitta i USA tills dom ville släppa ut henne, hon är ändå en produkt av deras samhälle, inte vårat.

För det andra, nu när hon är här, låt oss minimera kostnaden för henne genom att släppa ut henne.

-Freddy-

Guest

Inte jag heller, men om anhöriga fick bestämma så kanske hon skulle bli mördad själv. Fast nu var det inte hon som var mördaren i det här fallet. Att hon var delaktig är ju fastställt, men efter 28 år.. jag är 27, det är nog en längre tid inne på kåken än nån kan föreställa sig. Vad tjänar det till? Har hon inte blivit bättre, eller anpassad sig till samhället som dom säger så blir hon nog inte det i framtiden heller.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Så du tycker alltså att man ska låta känslorna styra i rättssystemet? Prata med din skötare och låt honom läsa genom inlägget nästa gång du tänker skriva någonting så vansinnigt.

Inte jag heller, men om anhöriga fick bestämma så kanske hon skulle bli mördad själv. Fast nu var det inte hon som var mördaren i det här fallet. Att hon var delaktig är ju fastställt, men efter 28 år.. jag är 27, det är nog en längre tid inne på kåken än nån kan föreställa sig. Vad tjänar det till? Har hon inte blivit bättre, eller anpassad sig till samhället som dom säger så blir hon nog inte det i framtiden heller.

Vad ska hon göra? Hooka upp med det gamla gänget och åka Sverige runt och skjuta poliser?

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Så du tycker alltså att man ska låta känslorna styra i rättssystemet? Prata med din skötare och låt honom läsa genom inlägget nästa gång du tänker skriva någonting så vansinnigt

Jag pratar om mord... Har man bragt någon annan om livet så rör det inte mig i ryggen om han eller hon får skaka galler resten av livet... Förutom mina skattepengar då förståss... Men något positivt ska ju skattepengar gå till! :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Amerikanerna anser ju uppenbarligen att de inte orkar engagera sig i att hålla henne inlåst särskilt mycket längre.

Hennes mamma sa i TV att de har inte pengar till alla inspärrade i Carlifonien så därför fick hon komma till Sverige.
Jag tror ju knappast det finns nått krimminelt kvar i henne,,,, som du säger så går det annat löst folk som borde spärras in.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Vad ska hon göra? Hooka upp med det gamla gänget och åka Sverige runt och skjuta poliser?

Vänd lite på frågan.
Vad har hon för framtid ute i samhället?
Vem skulle vilja anställa henne?
Vilka pengar skulle hon leva för?
Vart ska hon bo?
etc etc

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vilka pengar skulle hon leva för?

Vi konstaterade väl i en annan tråd att interner kostar 5000kr per dag.
Hon kommer inte få 150' i månaden i bidrag.

Så även om hon så ägnar resten av livet på balkongen i någon förort med gula blend i högsta hugg kommer det bli billigare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Så även om hon så ägnar resten av livet på balkongen i någon förort med gula blend i högsta hugg kommer det bli billigare.

Ja, dessvärre har du nog rätt i det.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Precis, billigare att sponsra på förortsrökat livet ut än att ha kärringen inspärrad.

Dock så tror jag att hon innom kort kommer att ses på samma bild som blendrökandes bidragskärringars galjonsfigur Mona Salin.

Vore ett smart drag av sossarna inför valet att få alla av landets parasiter att lägga sin flottiga valsedel i hennes urna.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka