Annonser på alla sidor?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag vet inte om det är en bugg eller meningen men det nya året har gjort så att Köp & Sälj, Stulna Fordon och SMC-forumet som normalt ligger på till höger på förstasidan hänger med på alla sidor. Det blir trångt och rörigt på skärmen nu!

EDIT: Dessutom blir det ett tomt, vitt fält till höger om själva forumdelen på långa sidor, det ser inte alls bra ut, jag vill att texten ska vara där.

Om det är meningen så önskar jag en återgång till forntiden (2009). Om det är en bugg så kör jag Safari 4, OSX Snow Leopard.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det har alltid varit annonser på alla sidor. Bara att du vant dig vid dom. Nu ligger de till höger. Det blir mer enhetligt så här. Anledningen är oxå byte av formatet på annonserna, samt en lösning på problemet med att annonserna gav en blank / vit sida i Chrome och Firefox.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Bloggeri...

Det har alltid varit annonser på alla sidor. Bara att du vant dig vid dom. Nu ligger de till höger. Det blir mer enhetligt så här. Anledningen är oxå byte av formatet på annonserna, samt en lösning på problemet med att annonserna gav en blank / vit sida i Chrome och Firefox.

Vart tog blogghörnan, de tre aktuellaste platserna vägen. Toyman.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Annonserna är lite större numera.
Gillar inte det men å andra sidan är det verkligheten.
SH ägs av ett företag, dvs. är en kommersiell sida och skall därmed generera pengar.
Och i dagens läge vill annonsörer har mer utrymme för sina pengar.
Inte mycket att göra åt.

Ser hellre denna variant än den väg som t.ex Zatzy gjort, där forumet blivit väldigt svårläst. Zatzy har begränsat antalet inlägg till 20 per tråd och därmed är alla trådar som uppdateras frekvent eller har många inlägg i princip oläsbara. Har minskat min läsningstid där till nästan noll efter att de gjorde så.

Vad jag däremot gärna skulle vilja se är en förstoring av den ytan som används för läsning. Som det är nu så är mestadelen av skrämytan outnyttjat.
Skrämytan är väl optimerad för 1024x768 användarna, man skulle kunna gå upp ett snäpp till 1280 bredd.
Eller ännu hellre om det fanns en möjlighet att välja, i kontrollpanelen på SH, vilken skärmstorlek man själv vill ha SH optimerad i.
T.ex jag som har 1680x1050 väljer det i kontrollpanelen och Kalle som surfar på jobbdatorn har 1024x768.

Bild 1: Hur det såg ut innan.
Bild 2: Hur min vy av SH ser ut på min 1680x1050 skräm. Så mycket outnyttjad yta.

Bifogat

• SH_1.jpg
    SH_1.jpg
    146.5 KB · Visningar: 117
  • SH_2.jpg
    SH_2.jpg
    241.5 KB · Visningar: 122

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Annonserna är lite större numera.
Gillar inte det men å andra sidan är det verkligheten.
SH ägs av ett företag, dvs. är en kommersiell sida och skall därmed generera pengar.
Och i dagens läge vill annonsörer har mer utrymme för sina pengar.
Inte mycket att göra åt.

Ser hellre denna variant än den väg som t.ex Zatzy gjort, där forumet blivit väldigt svårläst. Zatzy har begränsat antalet inlägg till 20 per tråd och därmed är alla trådar som uppdateras frekvent eller har många inlägg i princip oläsbara. Har minskat min läsningstid där till nästan noll efter att de gjorde så.

Vad jag däremot gärna skulle vilja se är en förstoring av den ytan som används för läsning. Som det är nu så är mestadelen av skrämytan outnyttjat.
Skrämytan är väl optimerad för 1024x768 användarna, man skulle kunna gå upp ett snäpp till 1280 bredd.
Eller ännu hellre om det fanns en möjlighet att välja, i kontrollpanelen på SH, vilken skärmstorlek man själv vill ha SH optimerad i.
T.ex jag som har 1680x1050 väljer det i kontrollpanelen och Kalle som surfar på jobbdatorn har 1024x768.

Bild 1: Hur det såg ut innan.
Bild 2: Hur min vy av SH ser ut på min 1680x1050 skräm. Så mycket outnyttjad yta.
Har breddat den en aning, samt flyttat tillbaka köp & sälj rutorna samt blogg och garage till förstasidan igen.

Jag kommer vara lyhörd för för mycket klagomål från användare med 1024 som upplösning.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har breddat den en aning, samt flyttat tillbaka köp & sälj rutorna samt blogg och garage till förstasidan igen.

Jag kommer vara lyhörd för för mycket klagomål från användare med 1024 som upplösning.

Det var Köp&Sälj och det jag menade, reklambanners är inget jag ser eftersom jag tidigare alltid fick upp en vit ruta. Om det är fixat för Chrome och FireFox kanske det är firrat för Safari också så då kanske jag kan stänga av adblockern igen.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag tycker det blev bättre nu. inte lika rörigt mer strukturerar. förut omgavs man av annonser på båda sidor osv.. så här är mycket bättre.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag tycker det blev bättre nu. inte lika rörigt mer strukturerar. förut omgavs man av annonser på båda sidor osv.. så här är mycket bättre.
Skönt o höra den åsikte, då det oxå har varit i tanken att nu är alla annonser på en yta och inte lite överallt. Passar bättre både för läsare och företag som vill annonsera.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
nu när man sitter med laptopen blir det väldigt jobbigt att surfa på SH.

va kanonbra innan men nu måste man scrolla till höger om man vill läsa inlägg , mycket störande speciellt med äcklig touchpad :gnissla

va kanon så som det var tidigare nu ser hela SH ut som skit (på liten laptop)
och scrolla vänster höger och neråt för att läsa en tråd är faktiskt jobbigare än det låter.

Edit:
SH.JPG
SH2.JPG

förstår inte riktigt vad det vita mellanrummet är där för precis till vänster om pollen, utan det hade allt säkert sett bättre ut.

sen borde det väl göra så den byter rad automagiskt i inläggen när de hamnar utanför skärmen, funka ju perfect förra året ^.^

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag ska kika på att göra det valbart att förstora sidans bredd. Men inte idag, imorgon!

Håll ut tills dess tack! :)

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Idé: Om du vänsterjusterar den övre menyraden (mitt konto, inlägg, PM och de grejerna) så vore den nya designen toppen!

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
nu när man sitter med laptopen blir det väldigt jobbigt att surfa på sh.

Va kanonbra innan men nu måste man scrolla till höger om man vill läsa inlägg , mycket störande speciellt med äcklig mousepad xd.

Va kanon så som det var tidigare nu ser hela sh ut som skit (på liten laptop)
och scrolla vänster höger och neråt för att läsa en tråd är faktiskt jobbigare än det låter.

Edit:
View attachment 297292
View attachment 297294

förstår inte riktigt vad det vita mellanrummet är där för precis till vänster om pollen, utan det hade allt säkert sett bättre ut.

Sen borde det väl göra så den byter rad automagiskt i inläggen när de hamnar utanför skärmen, funka ju perfect förra året ^.^

x2...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...