Annonsera på sporthoj

Bepps

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Norrköping
Hoj
R1
Man kan ju undra varför det finns en köp o sälj marknad när det aldrig går att lägga in en annons med bild!!!
 

jh

Hej o hå
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Suezukiey ge ess ex ärr 750 -02
Hej har med försökt ett antal gånger med bilder på köp&sälj men ICKE FUNKAR DE!!!!:confused:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Berätta gärna lite mer vad för bilder ni laddar upp så jag kan felsöka.

Det går endast ladda upp bilder av formatet JPEG (.jpg som filnamn).
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Kanske för att bilderna är för stora, både antal pixlar och storlek? :va

Ja, det kan vara det felet. Det skulle underlätta om bilderna automatiskt redigeras gällande storlek etc. Så fungerar det ju på en del andra sidor och då slipper man redigera bilderna själv, fast det kanske är invecklat att genomföra, vad vet jag? :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det har varit jpeg jag lagt upp men de har fungerat ca 70% av gångerna. Har försökt några gånger så har det funkat.

Igår gick det bra.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Förminska bilderna i paint ,,, ändra tex från 100% till 50% så funkar det.
Funkade för mig iaf :)

Däremot söka bland forumen på SH saknar jag redigt, har jag tex ett problem å vet att jag har läst det innan i nån tråd så e det nästan omöjligt att få fram igen, har även testat att googla fram det med blandat resultat ,,, kanske off topic men men :tungan
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja, det kan vara det felet. Det skulle underlätta om bilderna automatiskt redigeras gällande storlek etc. Så fungerar det ju på en del andra sidor och då slipper man redigera bilderna själv, fast det kanske är invecklat att genomföra, vad vet jag? :)
Det går säkert bra, om man lever på det, och har tid/pengar/resurser för såna lösningar, det vore ju lite jobbigt om alla tar 10mpix-bilder i högstakvalitet (4-5mb styck) och skickar upp hit så Swedies server ska få sitta å processa om dom till småbilder. Dessutom skulle det ju äta en hel del bandbredd.
Men eventuella begränsningar ska ju framgå tydligt å andra sidan, så folk inte försöker å försöker till ingen nytta! :fakta

Däremot söka bland forumen på SH saknar jag redigt, har jag tex ett problem å vet att jag har läst det innan i nån tråd så e det nästan omöjligt att få fram igen, har även testat att googla fram det med blandat resultat ,,, kanske off topic men men :tungan
Saker som inte funkar brukar man väl inte sakna? :tungan

Använd Google istället, skriv site:www.sporthoj.com efter det du söker på :tummenupp
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är ingen begränsning just nu på Jpeg-bilders storlek.

Jag har oxå gjort så att bilder som laddas upp, skalas ner till en mindre bild och en större bild. Ingen bild är större än 600 pixlar i bredd, eller 480 pixlar i höjd, efter att dom laddats upp... oberoende på storlek på eran egen dator.

Jag la till en text tidigare under bilder-knappen "OBS: Endast JPG-bilder.".
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Trycker man på köp&sälj så finns det en knapp som heter "Mina annonser", är inte tanken med den att visa annonser som man lagt ut, verkar inte fungera för min del.

På startsidan finns lite samlad information om min egen användare, enligt den så har jag två annonser ute men kan inte finna dessa med någon snabb-funktion. Den ena är ja väl medveten men den andra skulle behöva kontrolleras.
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Nu blir det kanske lite OT men när jag ska söka på köpes annonser visas bara säljes annonser.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top