Annonserings muppar

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Jag har sett flera annonser där folk glömmer telefonnummer eller sitt användarnamn så man kan inte höra av sig på något vis. En tjej för inte så länge sen gjorde samma sak men henne fick man tag på tack vare hon skrev sitt fulla namn och man kunde söka via hitta.se eftersom det gick att gissa vart hon bodde..

Kan det inte finnas spärrar för detta så man inte kan lägga in helt anonyma annonser.

Samma sak företag som lägger in annonser på saker men utger sig för privatperson. Ringde på ett par fotpinnar för ett tag sen och då visade det sig vara ett företag som hade en massa annat.

Det är väl fortfarande privatannonser?

*Jepps, jag har PMS*

ANNONS
 

Pizzabagarn

Guest
Är det kontaktannonser du tänker på för annars kan inte jag förstå varför du är så upprörd?

Klart, när det pockar på i brallan så vill man ju att det skall gå undan!
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Är det kontaktannonser du tänker på för annars kan inte jag förstå varför du är så upprörd?

Klart, när det pockar på i brallan så vill man ju att det skall gå undan!

hehe.. bagarn e snabb han :tungan

Kolla länken så ser du, Motor och fälgar men inget sätt att kontakta personen. Störande om man ville ha tag på delar.

Å andra sidan kör du motard, dom pajar aldrig, men min plastraket kanske behöver delar och då är det som att vifta baguette framför en svältande fransman. :huvet
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
luktar slakteri enda hit till Norge...den annonsen skulle jag nog kolla upp jævligt noga innan køp.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är det kontaktannonser du tänker på för annars kan inte jag förstå varför du är så upprörd?

Klart, när det pockar på i brallan så vill man ju att det skall gå undan!

Ett företag som hade massa annat?

Johnson's Callgirls & Timber - Got Wood?
 

Dark_Messenger

Guest
Testa att PM:a alla som heter något med r1 på SH. Står ju klart o tydligt att han heter r1!

Hallåå!?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Håller helt med dig!

Ska det vara så svårt att skriva en enkel annons?
Vissa verkar skriva helt utan eftertanke på att man aldrig sett hojen eller är synsk och kan gissa namn och telefonnummer!

Den bästa rubriken på en annons är ändå: Sveriges finaste xxxhoj!!!

Ni som funderar på att lägga ut annons och läser detta var SAKLIGA(inga uppsatser) och lägg ut en bild!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Bör ju gå att flagga så att något av användarnamn, epost eller telefonnummer måste finnas med innan annonsen publiceras. Är ju en klar fördel med kontaktinfo.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Testa att PM:a alla som heter något med r1 på SH. Står ju klart o tydligt att han heter r1!

Hallåå!?

Så lätt är det inte R1 är ett namn han skrivit själv. Ditt SH namn är något som alltid kommer med,klickbart och understruket, går ej att välja bort vilket borde antyda att annonsören inte har ett användarnamn på forumet. Finns faktiskt inget sätt att räkna ut hur man får tag på denna individ. Hade varit bättre om man bara kunde annonsera om man reggar sig eller att det fanns en länk för att svara på annonser som Blocket har, då kan dessa misstag inte göras. Han har förmodligen glömt klicka i att visa nummer.
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Ja det är ju helt klart störande när man vill göra ett klipp och inte får tag på säljaren. Samma sak när folk särskriver i rubriken.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Samma sak när folk särskriver i rubriken.

mjaa, den borde egentligen omformuleras för att dels förstås helt (dvs en helhet av någonting), dels inte missförstås alls.

rubriken bör sålunda vara:

är du en mupp? fick du aldrig någon kärlek som liten mupp? har du just lagt in en muppannons? jag hatar dig din mupp!
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
mjaa, den borde egentligen omformuleras för att dels förstås helt (dvs en helhet av någonting), dels inte missförstås alls.

rubriken bör sålunda vara:

är du en mupp? fick du aldrig någon kärlek som liten mupp? har du just lagt in en muppannons? jag hatar dig din mupp!
Det får stå för dig.
En annan grej är att man börjar skriva en ny mening med en versal.
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
hmmm jag kanske är helt ute o cyklar, men lägger inte folk ut diverse prylar som inte existerar till försäljning jäääättebilligt, men "glömmer" eller lägger ut falska kontaktuppgifter, detta för att den allmänna prisnivån på marknaden ska sjunka??

exempel: jag vill köpa mig en finfin begagnad Yamha R6. kollar diverse annonser men konstaterar att jag inte har råd med den årsmodell jag vill ha. då kommer jag på den briljanta idén att smälla upp falska annonser med jättebilliga R6, detta för att de som verkligen säljer riktiga R6 ska tänka "shit finns det så här billiga motsvarande hojar på marknaden, får kanske ta o sänka priset på min då". detta kan i värsta fall leda till en kedjereaktion som resulterar i att prisnivån på en viss modell sjunker...

detta förekom förr rätt ofta här i mumindalen (Finland) i en av de största köp/sälj tidningarna. kan tänka mig att det är samma fenomen som ni stött på.

meeeen detta är endast min teori:)
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
hmmm jag kanske är helt ute o cyklar, men lägger inte folk ut diverse prylar som inte existerar till försäljning jäääättebilligt, men "glömmer" eller lägger ut falska kontaktuppgifter, detta för att den allmänna prisnivån på marknaden ska sjunka??

exempel: jag vill köpa mig en finfin begagnad Yamha R6. kollar diverse annonser men konstaterar att jag inte har råd med den årsmodell jag vill ha. då kommer jag på den briljanta idén att smälla upp falska annonser med jättebilliga R6, detta för att de som verkligen säljer riktiga R6 ska tänka "shit finns det så här billiga motsvarande hojar på marknaden, får kanske ta o sänka priset på min då". detta kan i värsta fall leda till en kedjereaktion som resulterar i att prisnivån på en viss modell sjunker...

detta förekom förr rätt ofta här i mumindalen (Finland) i en av de största köp/sälj tidningarna. kan tänka mig att det är samma fenomen som ni stött på.

meeeen detta är endast min teori:)



Du kan inte blanda ihop HOJANNONSER och BÖRSKURSERNA....!!

Hojannonser avhandlar ju faktiskt RIKTIGA värden..!

Börskurserna är ju bara ett PYRAMIDSPEL, och som alla såna så RASAR det
förr eller senare.....eller alldeles precis just nu!


KentW
 

Dark_Messenger

Guest
Så lätt är det inte R1 är ett namn han skrivit själv. Ditt SH namn är något som alltid kommer med,klickbart och understruket, går ej att välja bort vilket borde antyda att annonsören inte har ett användarnamn på forumet. Finns faktiskt inget sätt att räkna ut hur man får tag på denna individ. Hade varit bättre om man bara kunde annonsera om man reggar sig eller att det fanns en länk för att svara på annonser som Blocket har, då kan dessa misstag inte göras. Han har förmodligen glömt klicka i att visa nummer.

Jag skojade. ;)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Du kan inte blanda ihop HOJANNONSER och BÖRSKURSERNA....!!

Hojannonser avhandlar ju faktiskt RIKTIGA värden..!

Börskurserna är ju bara ett PYRAMIDSPEL, och som alla såna så RASAR det
förr eller senare.....eller alldeles precis just nu!


KentW
Riktiga värden? Det går nog fint att flöda marknaden även när det gäller motorcyklar. Det är ju inte som att de har ett fast pris direkt.
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Du kan inte blanda ihop HOJANNONSER och BÖRSKURSERNA....!!

Hojannonser avhandlar ju faktiskt RIKTIGA värden..!

Börskurserna är ju bara ett PYRAMIDSPEL, och som alla såna så RASAR det
förr eller senare.....eller alldeles precis just nu!


KentW

öööh va då börskurser?? vem har skrivit nåt om dom, inte jag i alla fall:D
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Ja det är ju helt klart störande när man vill göra ett klipp och inte får tag på säljaren. Samma sak när folk särskriver i rubriken.

Hehe, För mång a bok stäver för vissa att läsa :tungan

Så lätt är det inte R1 är ett namn han skrivit själv. Ditt SH namn är något som alltid kommer med,klickbart och understruket, går ej att välja bort vilket borde antyda att annonsören inte har ett användarnamn på forumet. Finns faktiskt inget sätt att räkna ut hur man får tag på denna individ. Hade varit bättre om man bara kunde annonsera om man reggar sig eller att det fanns en länk för att svara på annonser som Blocket har, då kan dessa misstag inte göras. Han har förmodligen glömt klicka i att visa nummer.

True True.

Flagga så man inte kan lämna in utan e-mail eller nummer eller användarnamn kanke?

Sen är det svårt att kolla alla företag som sätter in annonser, men kanske ett angivarstöd från dom som stör sig. Som sagt ringde man på ett par fotpinnar (bara pinnen) men dom var slutsålda för just det priset så jag fick erbjudande att köpa för fullt butikspris. Rövahull säger jag bara.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top