Annorlunda ljud och konstig koppling cbr650f

Theswedishlax

Ny medlem
Gick med
13 May 2020
Hoj
Honda cbr 650f
Tjena,

Jag har en Honda cbr650f årsmodell 2015
Den har endast gått 150mil och har fungerat felfritt tills idag. Kan tillägga att jag även har ett akrapovic fullsystem på den

När jag körde idag kände jag först att den inte ville hoppa rätt i växel, så jag körde av vägen och kollade lite närmre. Till min förvåning märkte jag att ljudet hade ändrats till ett mer dovt ljud som inte alls lät som innan. När jag skulle rulla vidare märkte jag även att när jag la i ettan och sakta släppte upp kopplingen ville den inte dra i väg utan motorn dör direkt när jag släpper upp helt. Den vill heller inte accelera på samma sätt som innan.

Först tänkte jag att det kunde ha att göra med att jag plockat av DB killern, men det var ett tag sen och den har fungerat felfritt sen dess. Jag är ingen expert alla inom motorcyklar så jag hoppas att ni kan försöka hjälpa mig lista ut vad problemet kan vara.

Tack på förhand!

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej

Jag kanske är den sista som borde svara på det här inlägget och jag kan inte svara på vad det kan var för fel på växlingen men att den tappar kraft och att det låter annorlunda kan kanske bero på ett fel på ett eller flera tändstift. Du kommer säkert att få flera svar här snart men under tiden kan du kanske titta på stiften.

swlabr

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Hej

Jag kanske är den sista som borde svara på det här inlägget och jag kan inte svara på vad det kan var för fel på växlingen men att den tappar kraft och att det låter annorlunda kan kanske bero på ett fel på ett eller flera tändstift. Du kommer säkert att få flera svar här snart men under tiden kan du kanske titta på stiften.
Alltid svårt när man ska läsa en beskrivning istället för att få se och kolla hojen irl. Men du kanske är nåt på spåren. Den kanske inte går på alla fyra cylindrar.
Svensklaxen, starta och känn på avgasrören, den delen där de sticker ut ur motorn. Blir alla fyra lika varma? Försiktighet iakttas, rören blir snabbt brännheta.
Tråden borde ligga i teknik- och mekhörnan förresten.

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Hoj
Honda CB600F 2012
Jag kunde inte komma på något bra sätt att kontrollera att tändstiften fungerade utan att behöva plocka bort en massa delar för att komma åt dem. Ditt förslag är genialt!

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...