Ansök om startnummer 2008

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag kör på samma som alla andra år. # 9 i SP
#9 är bra när man kör hos LMS också. Då kan nazurro helt plötstligt få heta Jannica och köra på äckligt bra tider med en gammal RS :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Om jag får komma med ett tips så tycker jag att startnummerutdelningen funkar kanon i Supermoto. Ni kanske kan använda samma system. Peter Larson på Svemo sköter listan och man anmäler till honom precis som ni anmäler till Tony. Skillnaden är att han har en lista med nummer från föregående år. Listan har även en kolumn där det är markerat om man har bokat upp sitt nummer för kommande år också. Man har då fram till första april på sig att säga att man vill behålla sitt nummer, annars är det fritt för andra att ta det. På det viset så kan ingen "sno" någon annans nummer. Och det krävs ingen extra administration, det är så enkelt det kan bli. Adressen till listan är:
http://gatebutler.homeip.net/moto/startnummer/

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Om jag får komma med ett tips så tycker jag att startnummerutdelningen funkar kanon i Supermoto. Ni kanske kan använda samma system. Peter Larson på Svemo sköter listan och man anmäler till honom precis som ni anmäler till Tony. Skillnaden är att han har en lista med nummer från föregående år. Listan har även en kolumn där det är markerat om man har bokat upp sitt nummer för kommande år också. Man har då fram till första april på sig att säga att man vill behålla sitt nummer, annars är det fritt för andra att ta det. På det viset så kan ingen "sno" någon annans nummer. Och det krävs ingen extra administration, det är så enkelt det kan bli. Adressen till listan är:
http://gatebutler.homeip.net/moto/startnummer/

Se där, supermopparna ser ut att ha ett riktigt bra system,
det kan ju inte vara allt för komplicerat att göra likadant på RR-sidan..? :va

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Öh, men han har väl en lista att titta på från föregående säsong???

förra året så vill jag minnas att han kollade mot föregående års lista... men det kanske han har slutat med nu?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ja om jag nu hade planerat att köra full säsong i R1000 hade jag blivit sur, nu spelar det inte så stor roll. Det jag inte fattar är hur du kan vara så jävla korkad att du, fullt medveten om hur jag skulle reagera, ändå kör på med den ytterst larviga ursäkten om att du var först.

Jag fattar inte bara hur du medvetet vill skaffa dig ovänner. Nu kanske det är jag som är konstigt men jag blir faktiskt lite sur när en klant som bara kört någon enstaka tävling absolut nödvändigtvis måste ha ett nummer jag trots allt använt en säsong. Visst det är bara att trycka upp nya teamgrejer, om jag nu ska köra, men det är ändå en kostnad som inte borde existera.

Ja detta kanske upprörde mig mer än vad jag först trodde men det är mest en förundran om hur illa vissa har det ställt i huvudet.

du verkar ju inte ha kört så mycket mer i år heller...

du får behålla nr:et är inte den som brukar skaffa mig ovänner men efter din ner skrivning om mej så lär jag ju inte hälsa på dej i depån längre

klant kan du kalla mej i ett pm och inte ute på ett öppet forum.
här är svaret från tony iaf säg nu till att du vill ha nr jag har avsagt mej det

detta kanske reder ut lite andra fråge tecken med

Hej Mikael

Trodde det var jag som delade ut startnummer???

Har man haft ett startnummer i flera år så försöker jag ge den personen chansen på det igen… Om det är Karreskog som hade 24 förra året hittar jag inte honom som startande på mer än kanske ett race och han kom från Rookie 600 säsongen tidigare? Så han kanske i bästa fall har kört något enstaka race med numret… Skulle jag ta den hänsynen skulle jag inte kunna ge någon ett enda startnummer i Rookie klasserna…

Jag har i Rookie klasserna 50-60 nya förare varje år som skall ha startnummer, jag har också ungefär lika många som slutar och sen ett gäng som byter klass… Jag skall också försöka hålla danskar, norrmän och finnar i SO med sina startnummer så att vi i möjligaste mån slipper kollisioner… och deras numrering sköter inte jag… Så skulle man gå efter detta så har jag 14 nummer kvar i Rookie 1000 och inga nummer i Rookie 600… Skulle tro att det blir ca 30-50 personer i Rookie som inte kommer få de fasta nummer de vill ha/har haft. Tyvärr går det inte att göra alla nöjda…

Hälsningar

Tony
KMF/SO

Från: Mikael Ahlin [mailto:Mikael@gothiaracing.se]
Skickat: den 12 december 2007 18:30
Till: kga.motorforening@telia.com
Ämne: Byte av start nr

Blev en jävla massa gnäll för att jag inte hade kollat att 24 hade vart upptaget i rookie 1000

Kan du ändra det till 124 iställe om det går

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
någon som vet ett bra ställe att beställa siffror från?

Varför inte prova närmaste motoX butik... De har säkert fina satser med alla siffror i flera ex, då kan du enkelt byta när du kör för någon annan arrangör och har för förhoppningsvis flera års bruk.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Tror ni den här placeringen av nummerbotten är OK? Om siffrorna går att få till i rätt storlek så borde väll det vara ok.

Bifogat

• RacehojRabe.jpg
    RacehojRabe.jpg
    140.3 KB · Visningar: 55

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Tror ni den här placeringen av nummerbotten är OK? Om siffrorna går att få till i rätt storlek så borde väll det vara ok.

Kan väl knappast bli bättre :tummenupp

Jag gjorde nåt liknande förra veckan:

Bifogat

• nr.jpg
    nr.jpg
    41.1 KB · Visningar: 60
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
#36 som jag körde förra året var upptaget i superbike så jag fick #30 tilldelat mig av Tony. Ska nog gå att köra med det också.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...