Behövs inget intyg men det ökar ens chanser.Vad jag har hört så måste man kunna visa upp läkarintyg på varför man inte kan bära hjälm
Tvärtom, intyget gäller inte att man inte kan ha hjälm utan det säger bara att jag har psoriasis och var inga problem alls att få.Att hitta en läkare som tycker att dom vill skriva på ett intyg om att deras patient inte borde ha hjälm är nog svårt.
Behövs inget intyg men det ökar ens chanser.
Tvärtom, intyget gäller inte att man inte kan ha hjälm utan det säger bara att jag har psoriasis och var inga problem alls att få.
Grejen är att jag har psoriasis i hårbotten, vissa dagar är det som ett enda stort sår som då och ibland blöder, att då svettas i en dåligt ventilerad hjälm kan va rätt smärtsamt.
Att medicinera bort detta är inget alternativ då dom mediciner som finns är mer eller mindre verkningslösa.
Så ansökan handlar i grunden inte om att köra utan hjälm utan att ha möjligheten att välja en hjälm som passar mej och mina behov.
Pga vissa problem så kör jag för stunden moped så det är inte tal om några högre hastigheter så en bättre välventilerad cykelhjälm skulle kunna funka.
Behövs inget intyg men det ökar ens chanser.
Tvärtom, intyget gäller inte att man inte kan ha hjälm utan det säger bara att jag har psoriasis och var inga problem alls att få.
Grejen är att jag har psoriasis i hårbotten, vissa dagar är det som ett enda stort sår som då och ibland blöder, att då svettas i en dåligt ventilerad hjälm kan va rätt smärtsamt.
Att medicinera bort detta är inget alternativ då dom mediciner som finns är mer eller mindre verkningslösa.
Så ansökan handlar i grunden inte om att köra utan hjälm utan att ha möjligheten att välja en hjälm som passar mej och mina behov.
Pga vissa problem så kör jag för stunden moped så det är inte tal om några högre hastigheter så en bättre välventilerad cykelhjälm skulle kunna funka.
Inget problem, följer dom lagar och regler som finns.Snutten kommer vara på dig som ett klister så se till att hojen är laglig osv osv.
Jo medveten om det så är öppen för dom olika alternativen som kan finnas.Förklarade ju det mesta men förändrar inte det faktum att klappar du dig i backen så är din psoriasis kanske det minsta problemet du har.
Och där kommer det stora problemet in, sjukvården och försäkringskassan har bestämt att jag skall leva som sjukpensionär istället för att ge mej den vård jag behöver för att kunna börja arbeta igen så ekonomin är starkt begränsad för stunden men hoppas det blir ändring på det.Får jag föreslå bil,mopedbil eller BMW c1 istället?
men varför vill du inte ha den på skallen
Kan du inte ha hjälm, bör du inte skaffa hoj tyvär. förutom att det är otroligt korkat att köra utan, så går det inte att köra fortare än max 100
Fartvinden gör jävligt ont, det sliter i håret och tom. Ögonbrynen gör ont. Konstigt nog gör det ondare att köra utan hjälm än med en öppen
Får jag föreslå bil,mopedbil eller BMW c1 istället?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|