Anställningsintervju.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag var på en anställningsintervju tidigare idag. Håll tummarna för mig nu.. :tummenupp
Lite egotråd kanske men jag är nervös! :rolleyes :tungan
Jag vill verkligen ha jobbet. :nicka

Last edited:

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
tigrro skrev:
Jag var på en anställningsintervju tidigare idag. Håll tummarna för mig nu.. :tummenupp
Lite egotråd kanske men jag är nervös! :rolleyes :tungan
Jag vill verkligen ha jobbet. :nicka

Hoppades att du tackade jag till kaffet / vattnet

Neo42

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Suzuki 250
haha.. ska man tacka ja till kaffe/vatten?..
vad ska de visa för bra egenskap ;) :fyllisar

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
AxlySM skrev:
Bryta isen.. En del i det sociala spelet..? :rolleyes:

Bästa sättet att bryta isen är att säga "ni ska väl inte be mig att rada upp fem dåliga och fem bra egenskaper om mig själv"?

Bryter inte det isen så vill du inte jobba där..

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Zee skrev:
Bästa sättet att bryta isen är att säga "ni ska väl inte be mig att rada upp fem dåliga och fem bra egenskaper om mig själv"?

Bryter inte det isen så vill du inte jobba där..

True man, true. :näsblod

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Neo42 skrev:
haha.. ska man tacka ja till kaffe/vatten?..
vad ska de visa för bra egenskap ;) :fyllisar

Tyder på en social avvikelse att tacka nej till drickat....eller så är man inte bara törstig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Backblade skrev:
Tyder på en social avvikelse att tacka nej till drickat....eller så är man inte bara törstig.

Jag har sett en film/rekryterarkurs och alla som har gått en sån kurs skulle förbjudas att rekrytera folk.

Dom enda som någonsin kommer att få ett jobb av en sån rekryterare är någon som har sett samma film och hållit sig vaken längre.....

Så jävla sjuka frågor och sjuka tolkningar på svaren, och alla små "tester" man ska göra och personerna ska agera rätt på.

Jag rekryterar lyckligtvis inte, och om jag skulle göra det skulle jag definitivt skita i allt vad kursen har lärt mig.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
GuW skrev:
Jag har sett en film/rekryterarkurs och alla som har gått en sån kurs skulle förbjudas att rekrytera folk.

Dom enda som någonsin kommer att få ett jobb av en sån rekryterare är någon som har sett samma film och hållit sig vaken längre.....

Så jävla sjuka frågor och sjuka tolkningar på svaren, och alla små "tester" man ska göra och personerna ska agera rätt på.

Jag rekryterar lyckligtvis inte, och om jag skulle göra det skulle jag definitivt skita i allt vad kursen har lärt mig.

Jag har fått alla 7 jobben jag sökt :) Iofs inga direktörsjobb. Mest prostution och sånt.

200 spenn / timme :fyllisar

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
GuW skrev:

Jag sitter och håller lite arbetsintervjuer nu i dagarna, vart hittade du den filmen sa du?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mekus skrev:
Jag sitter och håller lite arbetsintervjuer nu i dagarna, vart hittade du den filmen sa du?

Det var något konsnylt-företag som jag var i kontakt med som hade filmen, men jag ger mig f-n på att den finns hos arbetsförmedlingen, fast vinklad åt andra hållet....

"Så här söker du jobb"
"Om du blir erbjuden kaffe så visar det på stor social kompetens att dricka det"
"Sitt inte med benen i kors, det visar att du är introvert"
"Blinka inte med båda ögonen samtidigt, det visar att du är alert och uppmärksam"
"Att nicka samtidigt som man svarar ja antyder att din pappa var resande försäljare från timrå som träffade din mamma på stadshotellet i eskilstuna, en enda gång.."

Okej, vissa av grejorna stämmer säkert, men andra påståenden undrar man hur fan dom har kommit fram till.
Rent absurda saker, som säkerligen har gjort att väldigt kompetenta personer har gått miste om jobb dom borde ha.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
GuW skrev:
Det var något konsnylt-företag som jag var i kontakt med som hade filmen, men jag ger mig f-n på att den finns hos arbetsförmedlingen, fast vinklad åt andra hållet....

"Så här söker du jobb"
"Om du blir erbjuden kaffe så visar det på stor social kompetens att dricka det"
"Sitt inte med benen i kors, det visar att du är introvert"
"Blinka inte med båda ögonen samtidigt, det visar att du är alert och uppmärksam"
"Att nicka samtidigt som man svarar ja antyder att din pappa var resande försäljare från timrå som träffade din mamma på stadshotellet i eskilstuna, en enda gång.."

Okej, vissa av grejorna stämmer säkert, men andra påståenden undrar man hur fan dom har kommit fram till.
Rent absurda saker, som säkerligen har gjort att väldigt kompetenta personer har gått miste om jobb dom borde ha.

Det låter ju lovande, det är ju inte så lätt att hitta bra folk så man kanske skulle höra med arbetsförmedlingen :) eller kanske inte.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln