Antagen!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
FreddaAbborre skrev:
2308033 Civilingenjör, maskinteknik i Lund here I come!

Va inte orolig att jag inte skulle komma in... Är däremot orolig över att jag inte hinner få nåt ställe o bo på... :gnissla

Bostad fixar sig alltid även om man kan tvingas bo lite primitivt en tid....

Behöver du övernattning så har jag ett hus som kommer att stå tomt till terminstarten.

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Jag kom in på maskinteknisk linje (högskoleingejör) på chalmers, ville egentligen läsa mekatronik men jag står som första reserv på högskoleprovsintagning så vi får väl se. chansen lär ju vara minimal att jag kommer in på mekatroniken, men maskinteknik är väl inte fy skam va?

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Har inte fått mitt antagnings brev än, hur gör man för att kolla på internet? Har försökt men det lyckas inte, var på pappret finns koden? Är det "antagningsnummer" som menas?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Haha kom in på typ Byggingenjör inom miljö i gävle, vem fan vill gå de :gnissla.
Varför får man bara reda på om man kommer in på en. Jag vill veta om ja kommer in på de andra med vafan... Så dåligt system. Tänk om man ångrar sig. Eller vill ha ngt att välja i mellan.

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Nu för tiden så har Chalmers ihop med KTH en onlinekurs på 5p under sommaren där man får repetera lite matte innan man börjar och det kan nog vara välbehövligt tror jag. För övrigt så tror jag att det var öppet intag i år också det var 103 sökande i första hand på 120platser.

Moe skrev:
2309046 Banka anka! Banka anka! :hihi

Nädå, hoppas att du kommer trivas! Stod själv på Götaplatsen för 2 år sedan, pluggar Z (Automation och Mekatronik). Se till att ta vara på nollningen :fyllisar och träffa mycket nytt folk, min erfarenhet är att de som har ett större socialt nätverk på skolan klarar studierna bättre.

Ska vara lite tråkig också och rekommendera dig att repetera matten i sommar, kommer gå mycket lättare till hösten då.

Vad var antagningspoängen på elektro i år? De har väl haft öppet intag ett par år nu...

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
lassnig skrev:
2309367 Jag kom in på maskinteknisk linje (högskoleingejör) på chalmers, ville egentligen läsa mekatronik men jag står som första reserv på högskoleprovsintagning så vi får väl se. chansen lär ju vara minimal att jag kommer in på mekatroniken, men maskinteknik är väl inte fy skam va?

Grattis! jag kom också in där. maskinteknik verkar vara det bästa valet på lindholmen.. åtminstonde verkade det så när jag kollade runt, men vi får väl se om man sitter arbetslös om 3 år eller inte :p

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Jag kom in på Mediaproduktion och Journalistik i Kalmar. Redan fixat lägenhet. Blir nog tre phett roliga år. :)

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
kattcalle skrev:
2310758 Maskinare är smutsiga!

Nä, dom är fjolliga, gick ett år i Linköping och höll på att dö av leda. Så fruktansvärt tråkigt att bli ingenjör. :huvet

Förresten nån som vill ha min plats på Flygprogrammet i Västerås? Jag ska jobba i stället, mycket roligare!

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Slurken skrev:
2309954 Grattis! jag kom också in där. maskinteknik verkar vara det bästa valet på lindholmen.. åtminstonde verkade det så när jag kollade runt, men vi får väl se om man sitter arbetslös om 3 år eller inte :p

Va? Hur menar du nu med "inte bästa valet"? Är det en kass linje eller vad?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Orakel skrev:
2308380 Tekniskt Basår (KTH) i Kista.. :arsele

Lycka till med studieron. :tummenupp
Jag har jobbat brevid ett gymnasium i Kista, det är väldigt lite som jag när jag gick i skolan (vilket var alldeles nyligen typ) om man säger så. :gnissla

McB skrev:
2308906 ...vem som helst kunde halka in på ett bananskal och tjäna 30k i månaden är, turligt nog, över.

Varför är det tur? Är det samvetet för inflationen som spökar? ;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:
2311454 Varför är det tur? Är det samvetet för inflationen som spökar? ;)

Det gav branschen dåligt rykte när genomsnittskvaliteten var så erbarmligt låg. Nu är de flesta något sånär kompetenta, men visst finns det kvar vissa stolpskott som fortfarande levererar sunkiga tjänster till höga priser. Ofattbart att de kan överleva, men så är ju branschen ganska ung fortfarande.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Yes, fick äntligen besked! Kom in på Hortonomutbildningen i Alnarp, fast det är ju först nästa år man kommer dit. Nu ska man köra panserterrängbil vid Swea kompani ett år...

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Högskoleingenjör, maskinteknik i Linköping. Synd bara att jag inte ska börja plugga nu i höst. Blir nästa istället. :tomten

Pips

Guest
Markus skrev:
2311454 Lycka till med studieron. :tummenupp
Jag har jobbat brevid ett gymnasium i Kista, det är väldigt lite som jag när jag gick i skolan (vilket var alldeles nyligen typ) om man säger så. :gnissla

Lust att förklara lite tydligare? :va

Tog studenten för 2år sedan på Nacka Gymnasium sam-ekonomi/juridik. Har nu bestämt mig för att bli byggingenjör. Måste därför gå teknisktbas år.

Mvh

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...