Anti-im skydd (Pinlock)

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Racercukel skrev:
Fick också med ett sånt där Pinnlock till min Arai Viper/GT. Hur fungerar det egentligen rent tekniskt? Hur kan en plastbit förhindra Imma?

Det är luftspalten mellan pinlockvisiret och visiret som fixar det. Precis som ett dubbelglasfönster.

d0ff3

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2015
Hoj
-
Väcker liv i en gammal tråd - men jag har just köpt en shoei nxr där pinlock ingår. Det står i instruktionen att hjälm med pinlock inte ska användas annat än i dagsljus då ljusgenomsläppet blir sämre. Är det något att bry sig om eller är det bara att montera på och vara glad??

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Väcker liv i en gammal tråd - men jag har just köpt en shoei nxr där pinlock ingår. Det står i instruktionen att hjälm med pinlock inte ska användas annat än i dagsljus då ljusgenomsläppet blir sämre. Är det något att bry sig om eller är det bara att montera på och vara glad??
Så länge du inte har ett mörkt pinlock så märker du knappt någon skillnad. Så kör på.

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Hoj
Yamaha R6 2002
På min x-lite 802 så upplever jag ingen skillnad i ljusinsläpp. Kör på, även om det skulle minska ljusinsläppet så är det bättre än att inte se något alls p.g.a. igenimmat visir.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20

Bara dumheter, är det mörkt brukar det vara fuktigt och/eller kallt = imma, alltså pinlock.

Raderad medlem 51742

Guest
Låter som något som är författat av en jurist som aldrig kört motorcykel. Inga som helst problem. Har hänt att jag tyckt att det blivit väldigt mörkt ibland, men det har inträffat när jag kört på natten med väldigt mörkt visir. Tror inte det blivit så mycket ljusare om jag tagit bort pinlocken, däremot mer immigt :)

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har kört med och utan pinlock på spegelvisir och har inte märkt nån skillnad.
Så kör på bara, pinlock är bra :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping