farbror mumma
Medlem
Hej googlar runt och kollar vad som gäller men hittar inget vettigt. Kollar om nån här vet lite mer. Vi bor i ett friköpt radhus inte brf. Grannen bredvid oss skulle besiktiga sitt tak inför kommande försäljning. Så dom anlitade Anticimex för detta jobb. På hela radhuslängan finns det bara en fast stege för hela längan och den är ju såklart på våran tomt ovanför vårat altantak. Så när Anticimex kommer så klättrar dom upp å vårat (utan att fråga oss) altantak och trampar hål i det på två ställen. Det är i och för sig billigt plastak men inga hål . Så frågan är vad gäller? Jag har igen lust att reparera detta. Anticimex vill att vi ska styra upp allt och betala 3100 för för hela jobbet. Jag kollade upp lite vad det skulle gå på om jag gjorde det själv. Dock så hittade jag inte rätt takbit i rätta längder pga dom hade utgått så jag räknade på nytt tak istället plus arbetskostnad då landade det på 6100 istället. Vilket Anticimex vägrar betala. Då tyckte jag att Anticimex skulle ordna upp reparationen själva istället . Vilket dom inte verkar vilja. Vad fan ska man göra? Dom har gått in på vår tomt haft sönder vårat altantak och sen vill dom att vi ska styra upp allt. ?