Antidive på en Gpz900

leffeny

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki GPZ900
Jag har ett oljeläckage på antidiven, så jag undrar om det bara är att skruva isär och byta nån packning eller behövs det något förarbete, läckan verkar vara där man kan dela själva huset. Förklara gärna hur avds:en funkar också. Har kollat i en rephandbok (på tyska) men den brydde sej inte om den här manicken över huvud taget.
Leffe.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
leffeny skrev:
Jag har ett oljeläckage på antidiven, så jag undrar om det bara är att skruva isär och byta nån packning eller behövs det något förarbete, läckan verkar vara där man kan dela själva huset. Förklara gärna hur avds:en funkar också. Har kollat i en rephandbok (på tyska) men den brydde sej inte om den här manicken över huvud taget.
Leffe.

lossa enheten från gaffel, eller du kanske till och med kan dela den på plats byt o-ringen som ligger mellan delarne, o-ringen hittar du på närmaste hyudralikfirma.

Anti d. funkar enkelt förklarat så att när du bromsar påverkar bromsvätska en kolv i Antid enheten som stryper oljeflödet i gaffeln så att den inte ska niga lika mycket, gaffeln blir hårdare vid inbromsning.
 

leffeny

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki GPZ900
Färnbo skrev:
lossa enheten från gaffel, eller du kanske till och med kan dela den på plats byt o-ringen som ligger mellan delarne, o-ringen hittar du på närmaste hyudralikfirma.

Anti d. funkar enkelt förklarat så att när du bromsar påverkar bromsvätska en kolv i Antid enheten som stryper oljeflödet i gaffeln så att den inte ska niga lika mycket, gaffeln blir hårdare vid inbromsning.


Tusen tack!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top