Antipiratbyråns hemsida är konstig??!!

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
McB skrev:
Det är han med största sannolikhet. Jag vill minnas att jag har sett nicket användas där, men det är bara svaga minnesbilder.
Nope, finns ingen med det användarnamnet registrerad, däremot vet jag inte huruvida personen finns reggad med nåt annat namn...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Zam, kan inte du se ip-adresserna för de som är reggade på SH-hubben?

Om inte, känns det som en inte alltför dålig idé att deleta alla konton, och de som vill in igen får requesta nytt login/lösen via PM. På så sätt kan ju du/ni alltid spara uppgifterna för att se vilka som har tillgång till den.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Skalman skrev:
Så vi har en gol-homosexuell mitt ibland oss? Zam, kan inte du se ip-adresserna för de som är reggade på SH-hubben?

Now, now, play nice. Don't do the crime if you can't do the time.

Ändrat av Mattias på begäran av Skalman.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Mattias skrev:
Now, now, play nice. Don't do the crime if you can't do the time.

Jag playar nice. Det var en försynt fråga för att utröna om vederbörande häckar på hubben, och om han är en tjallare. Inte avsett för att publiceras eller något sånt.

Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Om jag inte minns fel så tyckte jag mig se en skärmdump från sporthoj-hubben där PeerGuardian hade gett utslag.

1+1 = 2? :)

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Det kan jag omöjligt säga, men aldrig med det namnet iaf. Däremot skulle jag aldrig lita en sekund på peerguardian

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fler än jag som säljer ut sporthojare för billig penning mao? Jag fick ihop så jag kunde köpa mig en ny tv iaf :D

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Snacka om att lyckas göra sig själv en otjänst. Hoppas han fick bra betalt :kocko

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Tjet skrev:
Om jag inte minns fel så tyckte jag mig se en skärmdump från sporthoj-hubben där PeerGuardian hade gett utslag.

1+1 = 2? :)

de var ja som la ut den bilden...

Bifogat

• pirat.jpg
    pirat.jpg
    109.2 KB · Visningar: 294
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
McB skrev:
Hoppas att han ångrar sig och är riktigt ordentligt rädd.
Men vad är det som han har gjort, som är så hemsk? Jobbat med att avslöja några på bahnhof som missbrukade sin position och använde företaget för masspridning av upphovsrättsskyddat material? Kan inte se att en pöbel är motiverad för det.

Visst hade jag gärna sett ett friare regelverk, men nu är det ju som det är.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
mb skrev:
Men vad är det som han har gjort, som är så hemsk? Jobbat med att avslöja några på bahnhof som missbrukade sin position och använde företaget för masspridning av upphovsrättsskyddat material? Kan inte se att en pöbel är motiverad för det.

Visst hade jag gärna sett ett friare regelverk, men nu är det ju som det är.

Du verkar inte förstå vad det är han egentligen har gjort, och hur han har fått tag på den information som ledde till tillslaget.

Personen som informerade APB om Bahnhof har uppenbarligen insyn i det som kallas "scenen", alltså den underground-verksamhet som är källan till all internetbaserad spridning av piratkopierad musik, film osv. Sådan insyn får man inte utan att medverka aktivt. Att sedan göra en helomvändning och hjälpa en organisation som APB att slå till mot Bahnhof är det som kommer generera en pöbel, och troligtvis ännu mer.

Jag säger inte att personen har gjort rätt eller fel, jag observerar bara. Eftersom jag själv har insyn i scenen vet jag vad som kan hända och vad som har hänt vid liknande situationer. Jag vill inte vara i en tjallares kläder om dennes identitet blir känd.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Likt Judas i sagan om Jesus..

Allt går att köpa för pengar..

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
På kvällens nyheter erkände apb / pontus-vahannuhetteigen att de hade EN infiltratör som dom betalade månadslön.
Detta skapar en hel del nya frågor om tex dataintrång osv - speciellt med tanke på att han var anställd för att göra det...

Undrar om lagen om "olovlig underrättelseverksamhet" går att använda i sammanhanget?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
McB skrev:
Du verkar inte förstå vad det är han egentligen har gjort, och hur han har fått tag på den information som ledde till tillslaget.

Personen som informerade APB om Bahnhof har uppenbarligen insyn i det som kallas "scenen", alltså den underground-verksamhet som är källan till all internetbaserad spridning av piratkopierad musik, film osv. Sådan insyn får man inte utan att medverka aktivt. Att sedan göra en helomvändning och hjälpa en organisation som APB att slå till mot Bahnhof är det som kommer generera en pöbel, och troligtvis ännu mer.

Jag säger inte att personen har gjort rätt eller fel, jag observerar bara. Eftersom jag själv har insyn i scenen vet jag vad som kan hända och vad som har hänt vid liknande situationer. Jag vill inte vara i en tjallares kläder om dennes identitet blir känd.
Ok... tror jag förstår lite bättre. Kan man tolka det som att det är några få personer som sysslar med detta storskaligt, vilka nu är rädda för att hamna på kåken och i desperation drar igång en pöpel?

Verkar vara ett träsk detta :näsblod

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...