Se vad han skrivit på! http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=343611#post343611
Nope, finns ingen med det användarnamnet registrerad, däremot vet jag inte huruvida personen finns reggad med nåt annat namn...McB skrev:Det är han med största sannolikhet. Jag vill minnas att jag har sett nicket användas där, men det är bara svaga minnesbilder.
Skalman skrev:Så vi har en gol-homosexuell mitt ibland oss? Zam, kan inte du se ip-adresserna för de som är reggade på SH-hubben?
Mattias skrev:Now, now, play nice. Don't do the crime if you can't do the time.
UrbanTiger skrev:Jag trpdde antipiratbyråns sida var http://www.antipiratbyran.se/
Den är tydligen också hackad.
LR var det .com som var deras riktiga sida
Majoren skrev:Snacka om att lyckas göra sig själv en otjänst. Hoppas han fick bra betalt :kocko
Tjet skrev:Om jag inte minns fel så tyckte jag mig se en skärmdump från sporthoj-hubben där PeerGuardian hade gett utslag.
1+1 = 2?
Men vad är det som han har gjort, som är så hemsk? Jobbat med att avslöja några på bahnhof som missbrukade sin position och använde företaget för masspridning av upphovsrättsskyddat material? Kan inte se att en pöbel är motiverad för det.McB skrev:Hoppas att han ångrar sig och är riktigt ordentligt rädd.
mb skrev:Men vad är det som han har gjort, som är så hemsk? Jobbat med att avslöja några på bahnhof som missbrukade sin position och använde företaget för masspridning av upphovsrättsskyddat material? Kan inte se att en pöbel är motiverad för det.
Visst hade jag gärna sett ett friare regelverk, men nu är det ju som det är.
zykl0n skrev:Allt går att köpa för pengar..
Ok... tror jag förstår lite bättre. Kan man tolka det som att det är några få personer som sysslar med detta storskaligt, vilka nu är rädda för att hamna på kåken och i desperation drar igång en pöpel?McB skrev:Du verkar inte förstå vad det är han egentligen har gjort, och hur han har fått tag på den information som ledde till tillslaget.
Personen som informerade APB om Bahnhof har uppenbarligen insyn i det som kallas "scenen", alltså den underground-verksamhet som är källan till all internetbaserad spridning av piratkopierad musik, film osv. Sådan insyn får man inte utan att medverka aktivt. Att sedan göra en helomvändning och hjälpa en organisation som APB att slå till mot Bahnhof är det som kommer generera en pöbel, och troligtvis ännu mer.
Jag säger inte att personen har gjort rätt eller fel, jag observerar bara. Eftersom jag själv har insyn i scenen vet jag vad som kan hända och vad som har hänt vid liknande situationer. Jag vill inte vara i en tjallares kläder om dennes identitet blir känd.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|