Antitjyvmedel...

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
dwestlund skrev:
2252055 Hörde om en Finne som lagt fiskekrokar under pläden i bilen, en morron satt det en lirare där och grina.
Men han åkte dit för detta, böter. Men de va det värt tyckte han.
Fy fan... Så morgontrött och yr i bollen som jag e, så hade det varit jag själv som satt där o snyftade en tidig morgon!
:död

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Många vandringssägner finns det. Jag minns för 20 år sen gick det en om en kille som tröttnade på att få extraljusen stulna på VW Golfen.
Han monterade rakblad runt muttrarna under kofångaren.
Mkt riktigt tjuven var där och skar sig på bladen.
Han anmälde bilägaren som fick straff för uppsåtlig avsikt
att åsamka kroppsskada.

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Good shit :lol Undrar konsekvenserna av att få pulsad 10k volt i högerarmen i hög fart... hur tuff man än är blir det nog omöjligt att bromsa/styra.. och då är det synd om gångtrafikanter som råkar befina sig på fel plats.. Nej stillastående straff ska det vara. Vad sägs om fiskkrokar i röven kopplade till 10k volt som pulsar i takt med att det spelas upp ett meddelande.. du skall icke stjäla... zapp!! du skall icke stjäla.. zapp!!

Swedan

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800FI -01
I vår by slår vi ihjäl hojsnattare och lägger dom på järnvägspåret.
Går det att känna igen dom efter första resan får man lägga tillbaka dom en gång till.
Fördelen med denna metod är att de ej behöver ångra sig...
Nackdelen är den förebyggande verkan som är noll.
Med andra ord blir det rätt många oidentiferade självmordsoffer för SJ räkning.

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
Larmsystem

Jag har funderat lite på hur man kan säkra sitt garage.... och här är ett exempel..

Ingredienserna är som följer: 6st loktutor (lokhorn) gärna av den äldre sorten som ljuder upp till 120db.. 1st stor kompressortank 1st kompressor 1st luftventil samt lite snöre eller en massa avancerad elektronik om man hellre vill det..

Dessa lokhorn monteras sen så att alla 6 är riktade mot motorcykeln, man drar sedan ett litet snöre ifrån hojen till luftventilen och när Tjyven sen försöker dra iväg hojen så kommer denna att få leva resten av stt liv utan trumhinnor samt ett fastetsat brunt skitstreck på ryggen..

Denna idé kan fritt modifieras med diverse rörelse detektorer och annat blafs, allt upp till gemene man..

Dock skall understrykas att man INTE på något sätt får glömma att deaktivera larmanordningen innan man själv ska åka iväg med hojen, för då JÄÄÄVLAR :mad:

Synpunkter på denna idé?

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Mikeyboomboom skrev:
2304056 Jag har funderat lite på hur man kan säkra sitt garage.... och här är ett exempel..

Ingredienserna är som följer: 6st loktutor (lokhorn) gärna av den äldre sorten som ljuder upp till 120db.. 1st stor kompressortank 1st kompressor 1st luftventil samt lite snöre eller en massa avancerad elektronik om man hellre vill det..

Dessa lokhorn monteras sen så att alla 6 är riktade mot motorcykeln, man drar sedan ett litet snöre ifrån hojen till luftventilen och när Tjyven sen försöker dra iväg hojen så kommer denna att få leva resten av stt liv utan trumhinnor samt ett fastetsat brunt skitstreck på ryggen..

Denna idé kan fritt modifieras med diverse rörelse detektorer och annat blafs, allt upp till gemene man..

Dock skall understrykas att man INTE på något sätt får glömma att deaktivera larmanordningen innan man själv ska åka iväg med hojen, för då JÄÄÄVLAR :mad:

Synpunkter på denna idé?
Var ju en kille som byggde ett liknande system i sin Saab. Tjuven låg på marken å kved när farbror Blå kom :hihi Blev visst polisanmälan och ett herrans liv. Någon som vet hur det gick för Saabägaren?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Stortryne skrev:
2304522 Var ju en kille som byggde ett liknande system i sin Saab. Tjuven låg på marken å kved när farbror Blå kom :hihi Blev visst polisanmälan och ett herrans liv. Någon som vet hur det gick för Saabägaren?
Har för mig att hela historien till slut visade sig vara fake... hittar dock inte tråden på STCS

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mikeyboomboom skrev:
2304056
Synpunkter på denna idé?

Det låter onekligen effektivt, men det känns som risken är stor att tjuven får lite hårdare straff än han förtjänar. Tänk t.ex. om det är en stackare som har en skuld till någon som tvingar honom att sno din hoj för att betala skulden. Då tycker i alla fall jag att det är över gränsen att skada honom så att han får men för livet.

Dessutom vill man ju verkligen inte att en sådan anordning sätter igång om t.ex. ett barn skulle sätta sig på hojen utan något som helst uppsåt att sno den.

Last edited:

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
PacMan skrev:
2304591 Det låter onekligen effektivt, men det känns som risken är stor att tjuven får lite hårdare straff än han förtjänar. Tänk t.ex. om det är en stackare som har en skuld till någon som tvingar honom att sno din hoj för att betala skulden. Då tycker i alla fall jag att det är över gränsen att skada honom så att han får men för livet.

Dessutom vill man ju verkligen inte att en sådan anordning sätter igång om t.ex. ett barn skulle sätta sig på hojen utan något som helst uppsåt att sno den.

Ha ha ha... Med den sortens tankegång kan man förlåta allt "Tänk t.ex. om det är en stackare som har en skuld till någon som tvingar honom att sno din hoj för att betala skulden."

Men barnen, okej... Det kan ju vara lite dråpligt att paja hörseln på ungarna.. Men i mitt fall just nu så har jag inga ungar.. Jag ska fila lite på systemet så att det blir kidssäkert..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mikeyboomboom skrev:
2304724 Ha ha ha... Med den sortens tankegång kan man förlåta allt "Tänk t.ex. om det är en stackare som har en skuld till någon som tvingar honom att sno din hoj för att betala skulden."

Men barnen, okej... Det kan ju vara lite dråpligt att paja hörseln på ungarna.. Men i mitt fall just nu så har jag inga ungar.. Jag ska fila lite på systemet så att det blir kidssäkert..

OK, det ligger något i det du säger. Jag menar bara att jag inte skulle kunna ha någon antistöld-pryl på hojen som jag visste sannolikt skulle skada någon för livet om den satte igång. Iofs tror jag inte att du är av samma åsikt, när du inte tycker att det skulle vara värre än "lite dråpligt" att förstöra hörseln för nån unge som pillar på hojen.

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
PacMan skrev:
2304887 OK, det ligger något i det du säger. Jag menar bara att jag inte skulle kunna ha någon antistöld-pryl på hojen som jag visste sannolikt skulle skada någon för livet om den satte igång. Iofs tror jag inte att du är av samma åsikt, när du inte tycker att det skulle vara värre än "lite dråpligt" att förstöra hörseln för nån unge som pillar på hojen.

Om ungen hade varit min så hade han haft vett att inte pilla på hojen.. :fatta!

Antag att garaget är helt "ungfritt" och att jag bor i ett kvarter med bara äldre ,redan döva, människor.... DÅ hade det varit ett vattentätt tjyvsystem..

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
PacMan skrev:
2304591 Dessutom vill man ju verkligen inte att en sådan anordning sätter igång om t.ex. ett barn skulle sätta sig på hojen utan något som helst uppsåt att sno den.

Man får ju låsa garaget med en helvetes massa lås och bultar.. och den som tar sig in ändå måste ju vara en tjyv.. Så då e det ju rätt åt dem...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KidNasty skrev:
2304966 Man får ju låsa garaget med en helvetes massa lås och bultar.. och den som tar sig in ändå måste ju vara en tjyv.. Så då e det ju rätt åt dem...

Ja OK, om hojen står ordentligt inlåst är det ju en helt annan sak. Själv har jag varit förskonad från tjuvar än så länge (ta i trä), och jag skulle nog tycka annorlunda om "försåtminering" på hojen om jag själv hade blivit drabbad. :gnissla

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
Hrm

"Ja OK, om hojen står ordentligt inlåst är det ju en helt annan sak."...

Hmmm.. Det var ju liksom det som var meningen, att man just skulle låsa in hojen.. Du tror väl inte att jag skulle rigga min superanorning på stolpar runt hojen ute på parkeringen..........

WORD, Kid nasty... :fyllisar

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Mikeyboomboom skrev:
2305212 "Ja OK, om hojen står ordentligt inlåst är det ju en helt annan sak."...

Hmmm.. Det var ju liksom det som var meningen, att man just skulle låsa in hojen.. Du tror väl inte att jag skulle rigga min superanorning på stolpar runt hojen ute på parkeringen..........

WORD, Kid nasty... :fyllisar

Hehe ja.. men vet ju aldrig vad folk har för sig.. hade gett en respektingivande syn att se det på Domusparkeringen eller vid korvmojen... :yoparty

:fyllisar

Swedan

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800FI -01
Va Då :confused:
Verkar ju som om att ni vill att hojnorpare ska överleva tilltaget.
Va då skuldsatt pundare. Nähäni ingen tar min hoj och överlever...
Gråthistorierna får ni ta när pundaren har våldtagit er mor/dotter/hund mm
Död åt alla hojpirater

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
Swedan skrev:
2305899 Va Då :confused:
Verkar ju som om att ni vill att hojnorpare ska överleva tilltaget.
Va då skuldsatt pundare. Nähäni ingen tar min hoj och överlever...
Gråthistorierna får ni ta när pundaren har våldtagit er mor/dotter/hund mm
Död åt alla hojpirater

WORD!!

Swedan

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800FI -01
Mikeyboomboom skrev:
Va då WORD???
Om det är ett sätt att säga att det är bullshit så kan du ju testa.
Över mina två ytterdörrar hänger ett vattenledningsrör med vässade spikar i.
Vist vi har lite kriminaletet i vår by, men vi har också de som behöver efterlysas och grävas upp ibland. Tyvärr har vi hög självmordsprocent på klåfingriga personer :lol
Nä mina hojar rör ingen....

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Någon som minns bilskyddet de gjorde reklam för i Robocop? :hihi

Swedan skrev:
2320455 Va då WORD???
Om det är ett sätt att säga att det är bullshit så kan du ju testa.
Han menar att han håller med i det du säger med "WORD"-uttrycket.

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Daytona 955
Word..

Tack Morlock..

Jag har varit iväg med hojen en vecka och inte hunnit skriva något här...

Swedan: Jag håller med dig fullt ut.. WORD är ett tufft :yoparty amerikanskt uttryck som alla coolingar använder, däribland jag :tungan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0