phastasphuk
blubb blubb
Om du andvænder bakbromsen precis innan du hugger till med frambromsen så kommer du att komprimera både fram och bakfjædring, dvs, att hojen "sætter" sig ner.
Tyngdpunkten flyttas då ner och du kan bromsa hårdare, mer effektivt.
Samtidigt som man børjar trycka på med frambromsen så ska du slæppa efter på bakbromsen før mer kraft kommer att tas upp utav frambromsen och om du inte slæpper bak så låser du bakhjulet.
Så på med bakbromsen precis innan frambromsen, och slæpp upp den nær frambrosen tar øver. Det ær ju inget "1-2-3" steg det hær med sekunder emellan, utan en hel flytande rørelse.
Om du bara hugger till på frambromsen direkt så kommer du ha en høgre tyngdpunkt under inbromsningen och dærmed en sæmre bromseffekt innan det vlir stoppie/framhjulslåsning av det hela.
Bakbromsen har æven en stabilisernde verkan på cykeln under hela inbromsningen....om man andvænder den alltså! Fast det ær inte mycket tryck man ska ha på den, bara så lite.
Låsa bakhjul under uppkørningen (bromsproven) før att sen slæppa upp ær mycket bættre æn att fega med bakbromsen.
Tyngdpunkten flyttas då ner och du kan bromsa hårdare, mer effektivt.
Samtidigt som man børjar trycka på med frambromsen så ska du slæppa efter på bakbromsen før mer kraft kommer att tas upp utav frambromsen och om du inte slæpper bak så låser du bakhjulet.
Så på med bakbromsen precis innan frambromsen, och slæpp upp den nær frambrosen tar øver. Det ær ju inget "1-2-3" steg det hær med sekunder emellan, utan en hel flytande rørelse.
Om du bara hugger till på frambromsen direkt så kommer du ha en høgre tyngdpunkt under inbromsningen och dærmed en sæmre bromseffekt innan det vlir stoppie/framhjulslåsning av det hela.
Bakbromsen har æven en stabilisernde verkan på cykeln under hela inbromsningen....om man andvænder den alltså! Fast det ær inte mycket tryck man ska ha på den, bara så lite.
Låsa bakhjul under uppkørningen (bromsproven) før att sen slæppa upp ær mycket bættre æn att fega med bakbromsen.