bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är ett sånt här lock som jag har monterat i min tank http://dalhems.com/sv/p/a8da9280473a499fa1d60f04f0811370/flipflop-tanklock-52-mm-hals har dock svårt att se hur brickan och gummitätningen kan funka som backventil. Det jag funderar över är hur jag ska få hundra rätt mot tanken vid provtryckningen? Killen som tigade tanken så han har nåt bra packningsklistet för detta ändamål.
Har ju inte tänkt trycka med nåt herrejösses tryck, tänker mig ca 1 bar med hjälp av vattenslang och det bör väl en tank tåla utan problem, en varm sommardag med lite bensin tanken kommer man nog upp i 1 bar då det brukar puss ganska bra då man öppnar locket.
Tips på packningsklister? Plastc Padding Gasket verkar innehålla ättika vilket inte känns bra och ännu värre på renplåtren tank.
Har ju inte tänkt trycka med nåt herrejösses tryck, tänker mig ca 1 bar med hjälp av vattenslang och det bör väl en tank tåla utan problem, en varm sommardag med lite bensin tanken kommer man nog upp i 1 bar då det brukar puss ganska bra då man öppnar locket.
Tips på packningsklister? Plastc Padding Gasket verkar innehålla ättika vilket inte känns bra och ännu värre på renplåtren tank.