Använder du adblock för att slippa se annonserna på denna sida?

Använder du adblock eller liknande för att slippa se annonserna på denna sida?


  • Antal röstningar
    0

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Lovely! Tack för tipset... Här ska blockeras! :)
Är sjukligt trött på rörlig reklam... Måste ju för fan finnas gränser...
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Kanske något sådant här?

ingen_reklam_tack.jpg


Den har jag hittat att köpa, men jag vill ha en snäll dekal, dels för att min brevbärare är snäll, dels för att jag inte vill ha 12kg extra reklam av någon som tar illa upp...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kanske något sådant här?

Jag dryftade saken med min brevbärare på jobbet (han kommer alltid in med posten och byter några ord), han hade flera roliga på sin runda.

Bland annat en som gärna ville ha reklam, gärna grannens reklam också, och om utdelaren fick över reklam kunde han ta det också...

Det visade sig vara ett grymt skämt av någon mot en något utvecklingsstörd snubbe som inte kan läsa...

Ingen av dom anhöriga hade reagerat på en sån skylt, eller velat ta upp saken med honom, alla hade förutsatt att han hade bett någon annan att sätta upp en sån skylt, så han hade kånkat tonvis med papper till återvinning helt i onödan, han trodde att det var en "ingen reklam" skylt som någon hade satt upp.

En annan hade en skylt med "Ingen reklam, jag är blind och snubblar bara på den"... Han ser inte det minsta dåligt enligt brevbäraren...
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Nu andvänder jag adblock! Visste inte att det fanns. Vilken lättnad!:tummenupp
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Snabb fråga.

Jag använde AdBlock på det glada 70-talet men då fungerade det mindre bra och fuckade upp sidor i allmänhet, inte bara reklamen.

Hur är det idag? Fungerar det som man vill?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Snabb fråga.

Jag använde AdBlock på det glada 70-talet men då fungerade det mindre bra och fuckade upp sidor i allmänhet, inte bara reklamen.

Hur är det idag? Fungerar det som man vill?

Det som gav mig problem var när man använda dom automatiskt uppdaterade filtren. Föredrog att själv välja vad som ska blockas och så har jag än idag på jobbdatorn (Firfox / Linux), räcker med att blocka sex-åtta domäner samt nån enstaka kataloger på nyhetssidor man jag besöker ofta.

På privatdatorn (Chrome/Mac) såg jag nu att jag faktiskt har automatiskt filter och det har funkat bra så dom har väl blivit bättre
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Jaha, ca 38%, just nu, som inte använder något reklamblockerande underverk.
Undra om man får förhandla om rabatt när man skall köpa annonsplats.

"-amenvisst, det här fixar vi. 52 laxar ex moms per månad"
"-men 60% ser ju inte annonserna?!"
"-aa, visst, enligt vissa trådar, men vi har så lojala reklamläsare, så att de kryssar i att dom blockar den fast dom inte gör. Sen så klickar dom på varje annonse 1 gång per dag, och köper från var fjärde annons uppifrån var tredje dag, det kallas marketing advertising."

Percy N.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Som sagt, ingen reklam, inget sporthoj :)

Stänger dock av flash ibland när jag tycker det blir väl mycket, då är det itne mitt problem om jag inte kan se reklamen, bara flr den som gjort bannern att sänka systemkraven :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det ska vara gratis, och full tillgång, men utan någon motprestation från den som utnyttjar tjänsterna, är det folks inställning? Låter nästan som vad flertalet skribenter på den här sidan brukar kalla "kommunister"....
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är väl inte riktigt där problemet ligger, annonsörerna skjuter sig själva i foten med dessa riksdryga flashanimationer...

Jo, visst, det är störande med reklamen, men om man vill använda Sh.com gratis så är det ju helt enkelt en störning man får ta. Är det för störande får man söka sig någon annan stans, eller?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fram tills annonserna började blinka hysteriskt lät jag dom vara, men sen började dom blinka hysteriskt och vid något tillfälle segade dom ner laddningen av sidan något oerhört.

Det var då jag började blocka, och man går inte tillbaks till att visa reklam efter det säger jag bara....
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Om jag fick önska skulle reklamen inte få blinka, röra på sig och hålla på utan enbart visa en slideshow om flera bilder ska användas. Är den sen relevant för sidan ser jag inget större problem med att avaktivera Adblock på Sporthoj.

Ett förslag är att ni gör på samma sätt som Sweclockers när man går in på sidan - en liten informationstext att reklamintäkterna är viktiga för sidan.
Testa att gå in på http://www.sweclockers.com/ med Adblock. Mer info står sedan här http://www.sweclockers.com/info/adblock

Bara mina 5 centrar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om jag fick önska skulle reklamen inte få blinka, röra på sig och hålla på utan enbart visa en slideshow om flera bilder ska användas. Är den sen relevant för sidan ser jag inget större problem med att avaktivera Adblock på Sporthoj.

Ett förslag är att ni gör på samma sätt som Sweclockers när man går in på sidan - en liten informationstext att reklamintäkterna är viktiga för sidan.
Testa att gå in på http://www.sweclockers.com/ med Adblock. Mer info står sedan här http://www.sweclockers.com/info/adblock

Bara mina 5 centrar.

Kan du inte lägga upp en bild på hur det ser ut, går jag in med Opera (som jag har blockat annonser i ) så har jag bara lite vita fält där jag med IE får en massa reklam.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kör med flash-block men låter de andra reklamerna vara. Klickar på dem om jag ser något intressant med :tummenupp
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jo, visst, det är störande med reklamen, men om man vill använda Sh.com gratis så är det ju helt enkelt en störning man får ta. Är det för störande får man söka sig någon annan stans, eller?

Eller så blockerar man annonserna och fortsätter surfa. Det går ju att upptäcka vilka som använder adblock/flashblock så det är ju bara banna eller blocka dom ifall dom inte är önskvärda på sidan.

Personligen tycker jag att om en stor del av användarna på en kommersiell site finner designen störande så bör man kanske se över den. Jag är rätt säker på att det går att annonsera på annat sätt än att ha en lång rad med banners bredvid varandra som alla tävlar om att bli sedda genom att röra sig och blinka i alla möjliga färger och frekvenser. Klart det blir irriterande.

Det var bättre förr när annonserna inte rörde sig. Men jag antar att blinkande skit blir klickat på oftare än sånt som smälter in i den övriga designen och gör användarupplevelsen angenäm för oss besökare. Det är synd att säljare och reklammänniskor förr eller senare alltid ska komma och förpesta allting som är bra med sin vulgära smörja till smaklös reklam. Jag hatar dom och jag önskar att dom inte fanns.
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top