Bodoe skrev:Här om dagen slant jag igen när jag mekade med hojen och flög rätt in med handen i motorblocket. Känns lika skönt varje gång!
Planerar nu att köpa ett par riktiga mekhandskar (den vanliga typen arbetshandskar går bort då man med dessa har noll känsla och fingrarna är 2 cm breda!). Vilka ska man satsa på? Är vissa handskar bättre än andra?
Bodoe skrev:Här om dagen slant jag igen när jag mekade med hojen och flög rätt in med handen i motorblocket. Känns lika skönt varje gång!
Planerar nu att köpa ett par riktiga mekhandskar (den vanliga typen arbetshandskar går bort då man med dessa har noll känsla och fingrarna är 2 cm breda!). Vilka ska man satsa på? Är vissa handskar bättre än andra?
Jo, jag kanske känner en bilmek faktiskt, ska höra mig för!baltra skrev:Använder alltid handskar. Du känner ingen som jobbar med att montera ihop bilar? Dom bruckar ha finna handskar hihihihi...........hanskarna ska sitta som skinställ "korven" då förlorar man ingen känsel.....sen slipper man skita ner den ny insata vita dören......
Bodoe skrev:Jo, jag kanske känner en bilmek faktiskt, ska höra mig för!
Dessutom har du SÅ rätt vad gäller svarta fingeravtryck på vita möbler/dörrar. Så fort man skitat ner händerna så kommer man på att man har något man saknar inne i huset, då man kan följa leriga fotspår på golvet och fingeravtryck på dörrar!![]()
Ninjaboy skrev:De här, http://www.mechanix.com/, tycker jag är bäst men de är inte lätta att få tag på.
http://www.dalhems.com/safetyequip/ompextra.html#Anchor-Pris-35882
Mr Edholm skrev:Tegera´s handskar är grymt bra, och har en grym känsla. Men det är som tidigare framlagt ytterst viktigt att välja perfekt storlek.
Clas Ohlson säljer Tegera 114 Senso, getnarven i handflatan och kontaktytorna i fingarna är inte alls särskilt långt ifrån ett par nakna händer. Jag använder även den modellen när det mekas datorer samt förgasarrenoveringar(finns ju lite minidelar i en sån)
Och som sagt, montagehandskar är en vanesak, och har man valt ett bra par så går det tokfort att vänja sig.![]()
Länk till Classe: http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q121q172q182&ic=N&sw=14014
Även Microthan-handskarna har jag provat. Dessa är också kalasbra, fast på ett annat sätt. De är mera åtsittande, och har inte getnarv i handflatan. Inte de jag provade iallafall. Passar sig mera till lite "grövre" jobb, de gick faktiskt utmärkt att göra små noggranna svetsjobb med, medelst tig och transformatorsvets(tunn pinne), där man inte kan ha svetshandskarna pg.a att de oftast är jädrigt klumpiga.
håkan skrev:Tegera vantar är jävligt sköna, tunt läder så man har mkt känsla kvar trots allt...
nackdel, de slits ut men kostar dock bara ca 30-40kr/par så ett gäng sånna och man har skönare fingrar som inte spricker sönder så mkt ...
//håkan
eller sånna som får exem över händernalassnig skrev:Det går ju bra utan... handskar är för mesar!![]()
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |