Apan summerar helgen i Mantorp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ni har hört den där om 'Alla känner apan, men apan känner ingen' va? Helgen på Mantorp var skitkul och jag träffade en ohygglig massa trevliga människor som hade det övertaget att de kände igen mej medan jag kände mig som en ovetande idiot.

Helgens stora tack- arrangörer och funktionärer. Överlägset bästa allmänåkningen någonsin. Forum-medlemmar och icke sådana var glimrande!

Helgens Moppefucko - Bodoe, JonneBoy och Speedabuser. Den senare blev bara gladare ju mer han krascha tror jag.

Helgens flygtur - Gulsvartskithoj's tält som slet med sig ett par jeepdunkar och landade på taket på polarns husvagn kl två på natten. Att de sovande husvagnsägarna inte sket på sig är att beteckna som mirakulöst.
Att surra tält mitt i natten när det regnar horisontellt är lagom kul.

Helgens LHS - DonQ som fick köra sitt första licenspass i ösregn. Regn skrämmer inte denne pojkspoling! Dessutom följde han upp med en imponerande formkurva på söndagen.... med puckskrap!

Helgens hemlighet - Ola Nr 11 mosade mig! (tror han! Jag bara fejkade de gamla klassiska 'stel förare', 'feg kurvtagning' och 'rädd för hojen')

Helgens tvivlare - Alma som ogiltigförklarade laptimern för "så fort gick det fan inte". Så fort gick det visst.

Helgens förtvivlan - Packalen vars tändhatt exploderade innan det ens ett pass var avklarat. Så sorgligt och så typiskt racing.

Helgens rookiemek - en av Sveriges allra bästa superbikeförare som bogserade igång hojen efter en bil. Problem är till för att lösas!

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
kul sammanfattning av vad som verkar ha varit en jäkligt kul helg (bortsett från vädret då...)

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Så du é tébaks,i ett stycke :)

Hmm, men visst är det som så,att det _ska_ strula lite när det gäller RR.
Minns det väldigt väl själv........allt packande o slit,med buss hoj prylar mm...alltid glömde man nåt :(

Fast å andra sidan hade vi sketasköj :)

Tja,a vi ses väl på Åsen på Måndag då....
Fast jag tar bilen upp (de ynkliga 4 km.. :eek: )...
Lätt att känna igen är jag (tror jag :D )....snyggaste Honda-jackan i hela Sverige(inköpt i Norge faktiskt)...åsså har jag ju lilla Emma i vagn förståss :)
Gubben han har turen att få köra han...(inte ett dugg avis :rolleyes: )

/Lillan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Var det första åkningen för dig i år chrille?

Japp stel som en pinne, ville alldeles för mycket och fick inte till det alls, men jäääävlar vad hojen går! Jag har ingen som helst erfarenhet av att köra en hoj som luftar på gaspådrag ut ur kurvorna men när jag lär mig det så blir vi farliga.

Lillan skrev:

Tja,a vi ses väl på Åsen på Måndag då....

Det gör vi :tummenupp

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Chrille skrev:
Helgens rookiemek - en av Sveriges allra bästa superbikeförare som bogserade igång hojen efter en bil. Problem är till för att lösas!

hähä.. fint gjort att inte nämna några namn :) Synd att inte Sandy var närvarande, han säger att det går att springa igång en sån där mackapär.. 60 knyck gick det åt, å då var det med nöd å näppe..

/B

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Då har man då gjort sin första licensträning och det var en rejäl genomkörare får jag säga. Kroppen var inte i bästa skick igår när jag kom hem och upplevde på söndagen kramp i höger underarm.

Först vill jag bara säga omåttligt mycket tack till Chrille! Känner att helgen kunde ha blivit en fullkomlig katastrof utan hans vägledning när man var vilsen och en varm famn (eller snarare buss) att falla in i när modet sviktade! Sånna genomhyvens killar behöver vi fler av!

Eftersom Chrille inte vågade redovisa några tider så tar jag och drämmer till med 1.54 i regn första dagen och några varv för egen del i 1.40-tempo. Inte snabbt inte men det känns som man har mycket kvar att ge. Var inte så sugen på att krasha och tiden gick att fördriva ändå genom att leta spår och lära känna hojen (igen). Mycket nöjd med Kawan och säkra källor uppgav att den tydligen går rent grönjäkligt bra för att vara standard.

Inga större misstag begicks. Möjligen kunde det gått riktigt illa då jag var på gång att lyfta av bakre stödet när den fortfarande stod rangligt uppallad fram. Återigen hann Chrille skrika till och rädda situationen.

Jag kan nu efter att ha fått ett humm om man kan köra eller ej ge mig in i Webes-spelet. Sticker härmed ut näsan och säger att jag ska ha bättre varvtid än min teamkompis abstruse på någon av banorna i år. Givetvis en bana som vi båda får chans att köra en del på!

Det har varit en lysande helg där man träffat en hög med trevligt folk! Ser fram emot nästa tillfälle.

Sen får jag bara avslutningsvis bifoga en liten bild. Första gången är väldigt speciell!!:

Bifogat

• skrap.jpg
    skrap.jpg
    23.6 KB · Visningar: 338

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Don Quixote skrev:
.....Sticker härmed ut näsan och säger att jag ska ha bättre varvtid än min teamkompis abstruse på någon av banorna i år. Givetvis en bana som vi båda får chans att köra en del på!

.....

Ni kan även göra upp i den klassiska tävlingen Depåns gayigaste tvål.

En med "dove -sensitive skin" och en med en hård tvål med texten "Love you" på. Jisses grabbar det här är motorsport - inte Fröken Sverige!

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Ni kan även göra upp i den klassiska tävlingen Depåns gayigaste tvål.

En med "dove -sensitive skin" och en med en hård tvål med texten "Love you" på. Jisses grabbar det här är motorsport - inte Fröken Sverige!

DE HADE VÄL INTE MED THE ORIGINAL DOVE I DEPÅN????? :skrämd

SENSITIVE :skrämd

MED PUMP :skrämd

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jalle skrev:
DE HADE VÄL INTE MED THE ORIGINAL DOVE I DEPÅN????? :skrämd

SENSITIVE :skrämd

MED PUMP :skrämd
Hmmm, du verkar vara otroligt insatt i Doves tvålsortiment, scary... ;)

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Torkel skrev:
Hmmm, du verkar vara otroligt insatt i Doves tvålsortiment, scary... ;)

Nä, jag bara chansade på lite produktnamn.

26 L dunk i garaget, x-tra sensitive, multisoft skin, pleasant formula, går in snabbt i huden, mmmmmm......

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Skön summering av helgen Chrille!

Kan bara hålla med, flöt på bra, lite krascher och väldigt glada miner trots att vi hade Svenskt sommarväder i bästa favör under Lördagen.

Helgens kommentar var ändå!
"Fan att framrutan gick sönder den har jag lånat utav min polare" :fakta

Nu är det nära till Premiär Race!

/ Mr.J

Last edited:

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Kan bara hålla med ovanstående talare om en trevlig helg och en trevlig summering.

Dock vill jag lägga till:

"Helgens depåstöd - Chrille, DonQ, MrJim och Magnus" Som turades om att hålla min hoj i lagom nerlägg medans jag fixade en läckande oljebult. :bow

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Mantorp...

Kul blöt o kall kan man nog sammanfatta förra helgens körning på Mantorp.
Kul att träffa så många intresserade (läs fanatiska) hojåkare som vägrade ge upp trots blåst regn och rusk.
Efter dom första passen på lördagen, så frös jag så mycket om händerna att tårarna kom fram, funderade starkt på att kasta in handduken.
Efter att ha störtat in i kafeterian och fått hjälp av med dom iskalla o dyblöta racehandskarna så kom jag på bättre tankar,
pratade med en vänlig gatåkare som utrustade mig med lånade (tack) varma torra handskar och med ICA kassar fast tejpade runt händerna så blev det både varmt o torrt:tummenupp

Som instruktör blev jag mycket imponerad av alla som var där, och det var kul att se hur alla förbättrade sin körning under båda dagarna.
Spårval, bromspunkter förbättrades och flyttades ju mer förtroendet ökade.

Hur kallt det än var så gick snacket varmt i depån :D
Vi ses på Knutstorp i helgen :hej

Hälsn. #11

PS. Crille hittar bara på det där om att jag skulle ha kört om honom (han är fortfarande storfavorit) :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Mantorp...

#11 skrev:
...

Hälsn. #11

PS. Crille hittar bara på det där om att jag skulle ha kört om honom (han är fortfarande storfavorit) :fakta

Ja inte katten viker jag mig redan. Nästa gång har jag skruvat ihop grejerna bättre och laddat med streching och jävlaranamma! :crash

sepahewe skrev:
Kan bara hålla med ovanstående talare om en trevlig helg och en trevlig summering.

Dock vill jag lägga till:

"Helgens depåstöd - Chrille, DonQ, MrJim och Magnus" Som turades om att hålla min hoj i lagom nerlägg medans jag fixade en läckande oljebult. :bow

Nu får du allt hålla isär Jim'arna. Mr Jim var den den funkisen på den gröna Kawan, Jimmy 'Nätsmygarn" var depåstöd.
Jag fejkade bara för övrigt, det var DonQ som fick lyfta.

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Re: Re: Mantorp...

Chrille skrev:
Ja inte katten viker jag mig redan. Nästa gång har jag skruvat ihop grejerna bättre och laddat med streching och jävlaranamma! :crash

Nu får du allt hålla isär Jim'arna. Mr Jim var den den funkisen på den gröna Kawan, Jimmy 'Nätsmygarn" var depåstöd.

Tur att vi har dig Chrille som håller isär folket, blev faktiskt lite fundersam vem/vad/var jag igentligen varit i helgen!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Mantorp...

Mr.Jim skrev:
Tur att vi har dig Chrille som håller isär folket, blev faktiskt lite fundersam vem/vad/var jag igentligen varit i helgen!

Ja har du varit iväg och lekt "depåstöd" utan att komma ihåg det så är situationen allvarlig. :crash

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
Re: Re: Mantorp...

Chrille skrev:

:rodnar
Jag skyller på en under lördagen vattenkyld skalle och alldeles för många nya namn på en gång :rolleyes: Dessutom har ju alla två namn :D Ett vanligt och ett forumnamn...

PS: Köra på regndäck för första gången var en spännande upplevelse. Deras fäste rockar :rock

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning