Apråpå fortkörningar...

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
I en del trådar här kommer vi ofta in på fortkörningar och de moraliska aspekterna på det. Jag måste säga, som ny här, att jag är lite fövånad över att man kan bli så sågad för att man kör för fort! Inte för att jag inte förstår varför, men jag trodde att "alla" här, för det första kör sporthoj, och för det andra kör mer för fort än lagligt! Att man ligger och susar kring 150-200 när man anser det är läge för det, hur man nu anser det och vad man grundar det på kan vi låta vara osagt, men jag trodde att var vardagsmat här. Eller det kanske det är också, men tycker en del moraliserar så mycket, som på bike.se typ...

För visst är det väl så att om man "bara" tänker åka på skyltarna kan man ju lika gärna köpa kuuustom!

Lite funderingar bara...

/I

Davidk

Guest
Itssoeasy skrev:
I en del trådar här kommer vi ofta in på fortkörningar och de moraliska aspekterna på det. Jag måste säga, som ny här, att jag är lite fövånad över att man kan bli så sågad för att man kör för fort! Inte för att jag inte förstår varför, men jag trodde att "alla" här, för det första kör sporthoj, och för det andra kör mer för fort än lagligt! Att man ligger och susar kring 150-200 när man anser det är läge för det, hur man nu anser det och vad man grundar det på kan vi låta vara osagt, men jag trodde att var vardagsmat här. Eller det kanske det är också, men tycker en del moraliserar så mycket, som på bike.se typ...

För visst är det väl så att om man "bara" tänker åka på skyltarna kan man ju lika gärna köpa kuuustom!

Lite funderingar bara...

/I
jag tycker nog ganska mycket som dig också, sen så tror jag inte alla säger riktigt saningen om sin körning utan tror att dom kör enligt lag oftare än dom egentligen gör :) men det är juh bara vad jag tycker sen finns det juh fler tankegångar!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är väldigt sällan, typ aldrig, som man kör efter hastigheterna. Cyklarna är ju faktiskt byggd för lite högre hastighet än så...
Och sen blir det faktiskt roligare :)

Davidk

Guest
Ricken skrev:
Det är väldigt sällan, typ aldrig, som man kör efter hastigheterna. Cyklarna är ju faktiskt byggd för lite högre hastighet än så...
Och sen blir det faktiskt roligare :)
helt riktigt

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Tror inte jag skulle följa hastighetsbegränsningen även om jag satt på en custom, men däremot får man försöka välja "rätt" ställen att gasa på.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag framfør min hoj i olaglig hastighet varje gång jag ar ute och kjør, men jag har slutat at kjøra mycket for fort efter en liten incident førra året..(behøver mitt kort for at jobba)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag måste ha andra glasögon på. Jag tycker inte någon blir sågad för att köra för fort. Folk blir däremot sågade när de kör som idioter.

Man kan köra som en idiot utan att köra för fort men det är lättare ju snabbare det går.

De som känner ett behov av att berätta om hur jäkla mycket för fort de kör tycks alltid vara de som kör som idioter, oavsett vilken sida av hastighetsgränsen de ligger på. Och ja, det blir sågade jäms med fotknölarna. Lustigt nog verkar det som att de man kan anta verkligen kan köra fort och också gör det sällan pratar om det...

Att det är så tycker jag säger en hel del gott både om folket på Sporthoj och om folket på sporthoj. :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...