Aprilia Af1 Frågor/Hjälp

Andreas1645

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
1993, Aprilia Af1 Futura
Tjenare, jag har nyss reggat mig här på Sporthoj.
Och jag behöver hjälp med en sak, Jag behöver Delar till min Aprilia Af1 Futura, t.ex: Annan motor men jag hittar inga sidor för Aprilia Af1 Skulle någon kunna skicka en länk på en bra sida med rätt pris osv :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Behöver du hela motorn?
Det är nog nåt du får söka begagnat isf, du kan inte köpa en ny motor liksom, det skulle ju kosta allt för mycket på en sån relik du har om jag mins rättt vad en AF1 är.

Jag hoppas du fick den väldigt billigt då en motor på så här gamla hojar ju just är det man vill ska funka när man har dem idag.

Man måste alltid ställa sig frågan hur mycket man verkligen vill lägga på att renovera nåt gammalt bojsänke i stället för att köpa en som faktiskt fungerar vettigt.

Bara som kommentar.

Andreas1645

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
1993, Aprilia Af1 Futura
Behöver du hela motorn?
Det är nog nåt du får söka begagnat isf, du kan inte köpa en ny motor liksom, det skulle ju kosta allt för mycket på en sån relik du har om jag mins rättt vad en AF1 är.

Jag hoppas du fick den väldigt billigt då en motor på så här gamla hojar ju just är det man vill ska funka när man har dem idag.

Man måste alltid ställa sig frågan hur mycket man verkligen vill lägga på att renovera nåt gammalt bojsänke i stället för att köpa en som faktiskt fungerar vettigt.

Bara som kommentar.

bytte denmot en Speedfight för den har sått stilla i 7år

Tack så mkt :D

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ok, då är det ju annorlunda, försök annonsera efter beganade delar eller nåt, jag menar tyvärr kostar delar till gamla hojar som till nya om inte mer tyvärr.

Jag har kört en AF1 för länge sedan, då när de ansågs väldigt coola, och den gik ju bar tyckte man då.

Så jag är ledsen om du tyckte jag lät besk.

Ta reda på vad för delar du behöver och sen är det bara tat leta, en delar är för dyra att köpa nya helt enkelt, medans anat måste köpas nytt, som kolvar eller liknade.

Lycka till.

Andreas1645

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
1993, Aprilia Af1 Futura
Tack så mycket men om jag ska köpa ny motor köper jag en annan bara och moddarlite :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Är det de där kina engångsmotorerna?

Jo det är helt bortkastat, allt är gjort av det sämsta material som de kan få igenom bara, många tro kanske att 125cc är 1255 oavsett, det är tyvärr inte så även om en AF1 är en gamal 125a så är den överlägsen än idag nåt sånt skit.

Men det klart vill man bara ha den för att se korkad ut på och puffa omkring rent allmänt olagligt så går väl vad som helst.

Andreas1645

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
1993, Aprilia Af1 Futura
Är det de där kina engångsmotorerna?

Jo det är helt bortkastat, allt är gjort av det sämsta material som de kan få igenom bara, många tro kanske att 125cc är 1255 oavsett, det är tyvärr inte så även om en AF1 är en gamal 125a så är den överlägsen än idag nåt sånt skit.

Men det klart vill man bara ha den för att se korkad ut på och puffa omkring rent allmänt olagligt så går väl vad som helst.

det visade sig att vara en moped aprilia af1 jag har:p det jag behöver är nya lameller och nåt slags lager för växel axel för den kuggar på 2:an

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...