Aprilia AF1

jar913

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda NS125F
Tjena!
Jag håller på att leta efter en motorcykel till ett bra pris. Jag vill alltså inte lägga en förmögenhet, under 10000kr hade jag tänkt. De hojar jag tittat på är honda nsr, suzuki rg och yamaha tzr, men nu har jag hittat Aprilia AF1 som jag tycker verkar sjukt nice. Till skillnad från dom andra gamla hojarna så ser den faktiskt ganska bra ut, och motorn verkar vara samma som i gamla rs? Men jag har knappt lyckats hitta något info om den. Finns det någon med erfarenhet, någon sida man kan läsa lite på? Hur är det med reservdelar?
Tacksam för svar!

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Ja, jag srev fram till och inte fram till och med. :tungan

Noterar att du har 155 cc-kit. Fungerar det bra? Hur stor förbättring i effekt och toppfart? :tummenupp

jar913

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda NS125F
Med andra ord har den bra prestanda men lär kräva en del service?
Men jag skulle behöva lite mer info.. T.ex vanliga fel man bör titta efter? Hur ofta behövs det kolvbyte? osv.. Vore trevligt om någon med en sån kunde säga vad dom tycker :)

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Vilken modell av AF1 är det? Hände en del mellan sintesin, sporten och futuran.

Last edited:

jar913

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda NS125F
Jag vet inte, har läst om att det finns olika modeller men vet inte vad skillnaderna mellan dem är? Årsmodell runt -90 hade jag tänkt.

azy420

Galning
Gick med
1 May 2009
Hoj
Aprilia RS -97 (155cc, 38mm osv:)
Ja, jag srev fram till och inte fram till och med. :tungan

Noterar att du har 155 cc-kit. Fungerar det bra? Hur stor förbättring i effekt och toppfart? :tummenupp

Inget 155 cc-kit, utan jag köpte motorn i Tyskland av en kille som hade renoverat den helt, och borrat upp cylindern. Om jag inte är helt ute o cyklar. Kommer inte ihåg dimensionen på kolven nu men mellan 155-160cc är det. Har inte startat den än pga av lite elproblem som du kan läsa i en annan tråd här på forumet..

För att inte smutsa ner tråden med för mkt of-topic får du mer än gärna fråga via pm :p

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag vet inte, har läst om att det finns olika modeller men vet inte vad skillnaderna mellan dem är? Årsmodell runt -90 hade jag tänkt.

Ja runt 90 ligger det :)
87-89 sintesi
90 sport
91-93 futura
Finns en sport pro strax efter 90 också men den bygger troligtvis mkt på futuran.

Man kan säga att den blir ett strå vassare för varje modell

jar913

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda NS125F
Tack för svar :)
Men jag antar att det kommer bli mycket kolvbyten och meck? Är det dessutom svårt och dyrt med reservdelar så känns det ju sådär. Lite tråkigt eftersom jag gillar dem :(

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!