Aprilia Bastardo Tricolore

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ser väl bra ut detdär! :tummenupp

Vilken tjocklek blir det på plåten som sätts dit? Samma som svingen eller tjockare?

Blir nog en lika tjock som det var dvs. 3 mm.

Sign
Ingen kommer ihåg en fegis......

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En såndär 4" rostfri pipa från närmsta John Deere?
Kan du inte sätta ett såntdär lock uppe på med då så det inte ramlar in ekorrar och gamla tanter i röret när den står parkerad?
Om jag lackar det grön,vitt,rött monterar du det på din hoj då !

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Pokalsmekarn, herr Puck Smuck.
Kan intyga att herr Snickarfukkos nya moped kommer att bli alldelles ypperligt snitsig när han får snurr på den. Sorry att man var antisocial allan idag, många hål att borra.

Fick fortsätta borra när jag kom hem, tanten var sugen. Fast det är en heeeelt annan historia!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Blästring AB i Järfälla rockar !!!
Lämnade sving och bakram igår vid tre-rycket.
Idag lunch va doningarna klara.

Imorgon skare kapas i svingen för att få plats med phett rör !:yoparty

[YOUTUBE-ID]mv0ugd5r97k[/YOUTUBE-ID]

Dom är bra!

MEN det finns en som är lite lite billigare i Spånga. "Smuts-Erik". Ligger precis brevid Bygma i Spånga. Drygt halva priset mot Blästrings Ab blev det för mig iaf. ÅÅ snabba dom mä!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skall jag lägga på minnet som har en jävla massa som skall blästras snart.
cheers

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Kan intyga att herr Snickarfukkos nya moped kommer att bli alldelles ypperligt snitsig när han får snurr på den. Sorry att man var antisocial allan idag, många hål att borra.

Fick fortsätta borra när jag kom hem, tanten var sugen. Fast det är en heeeelt annan historia!

Jag går och borrar lite jag också nu !!!:tuttar

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Käre herr Puck, nu är du rätt ute!

Gotland-mode on :

En fårtacka !

Dom är bra!

MEN det finns en som är lite lite billigare i Spånga. "Smuts-Erik". Ligger precis brevid Bygma i Spånga. Drygt halva priset mot Blästrings Ab blev det för mig iaf. ÅÅ snabba dom mä!

Kanon att veta !:tummenupp

Då kan vi ju äntligen få känna oss lite manliga.
Inte massa surr och kafferep trots att Larzon kom med utsökta bakverk.
Jobba jobba jååååba.

Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hojen i sig själv kan ju betraktas som en verkligt fin trofé så det vore ju tjänstefel att inte gravera skapelsens insida som den konstnärrr man är !
BAJEN FOREVER :D

Pansaa och Larzon var med i verkstan och deras komentar va:
Du e ju inte riktigt riktig.
Helt riktigt......

:rofl Fyndigt! :D

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Kommer nog bli fint det där...ska bli skoj å se hur lampan kommer å passa in där

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjenis penis !

Välkommen till italien träsket. Det är alltid lockande att kliva i och plaska lite i gyttjan, men ack så svårt att ta sig ur. Akta dig..... Jag tjackade en Alfa romeo 1992, Och sen dess har jag aldrig ägt mindre än två italienska fordon samtidigt. När det varit som värst har jag haft fyra på en gång. Ajajaj..

Dags att tillfälligt, eller för evigt, att kalla dig något i stil med
Il pucolino ?

Bifogar hur som helst min bruksjonne, Som också är en tricolore, Dock ej mer än lite bastardo, Trixade ihop en hoj av tre millar. mille-99, mille 02 och mille r- 03. Blev hyfsat enligt mig själv.

Har också en del custom dekaler som jag verkligen inte ångrar jag slängde dit. Har tyvärr inga närbilder på dom. Kanske hittar om jag gräver lite...

Kör hårt !

Bifogat

• IMG_0367.jpg
    IMG_0367.jpg
    218.7 KB · Visningar: 330
  • IMG_0371.jpg
    IMG_0371.jpg
    237 KB · Visningar: 351

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Nu e svingen färdigkapad.
Ett fett avgsarör får nu plats mellan sving och fotpinne.
Andersson Turbo har lovat att donera en alu-plåt i finfin kvalité till den nya delen som ska svetsas in.

Hojen i sig själv kan ju betraktas som en verkligt fin trofé så det vore ju tjänstefel att inte gravera skapelsens insida som den konstnärrr man är !
BAJEN FOREVER :D

Pansaa och Larzon var med i verkstan och deras komentar va:
Du e ju inte riktigt riktig.
Helt riktigt......

När vi ändå är inne på det här så kan jag ju sticka in och stjäla tråden lite!

Ska bygga om svingen på min nyligen införköpta Kxf 450 Supermoto. Kapa ur lite extra för ett brett däck. Plåten jag fäller in, måste det vara någon speciel kvalitet? Jag har 4 & 5 mm "medelhård" plåt som jag använde sist jag gjordet det här på Crf 450.

Bör man använda nåt speciellt tillsatsmaterial? Har tillgång till ALMG 85 tror jag det heter, men det är kanske fel?

Bör man förvärma /kyla ner på något speciellt sätt?

Är ju dö rädd för sprickor...På min förra hoj blev det nån liten spricktendens i en av knäckarna som jag fick göra på plåten jag fällde in...men det löstes ju genom att svetsa på lite mer..

Anderssson turbo eller nån annan duktig kanske kan tillföra något? :p

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
När vi ändå är inne på det här så kan jag ju sticka in och stjäla tråden lite!

Ska bygga om svingen på min nyligen införköpta Kxf 450 Supermoto. Kapa ur lite extra för ett brett däck. Plåten jag fäller in, måste det vara någon speciel kvalitet? Jag har 4 & 5 mm "medelhård" plåt som jag använde sist jag gjordet det här på Crf 450.

Bör man använda nåt speciellt tillsatsmaterial? Har tillgång till ALMG 85 tror jag det heter, men det är kanske fel?

Bör man förvärma /kyla ner på något speciellt sätt?

Är ju dö rädd för sprickor...På min förra hoj blev det nån liten spricktendens i en av knäckarna som jag fick göra på plåten jag fällde in...men det löstes ju genom att svetsa på lite mer..

Anderssson turbo eller nån annan duktig kanske kan tillföra något? :p

Klottra i herr Andessons GB åxå så kommer garanterat ett utförligt svar här.
Annars har jag fått lära mig att testa:
Böj plåten, spricker den då och blir vit så är det bra skit.
Böjer du den och vecket ser fortfarande fint ut, mjukt värdelöst skit som möjligtvis duger till kastruller.
Go Hjul påre !

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Klottra i herr Andessons GB åxå så kommer garanterat ett utförligt svar här.
Annars har jag fått lära mig att testa:
Böj plåten, spricker den då och blir vit så är det bra skit.
Böjer du den och vecket ser fortfarande fint ut, mjukt värdelöst skit som möjligtvis duger till kastruller.
Go Hjul påre !

Ja, det låter ju rimligt faktiskt!

På min förra...ja din förra hoj...

Så bockade jag ju en 5 mm plåtbit i kantpressen \___/ ungefär så. Då började den ju spricka i bockarna sen. Kanske inte så konstigt iofs. En rund å fin radie hade nog varit bättre! Man lär så länge men lever!

Svingen på min nya kawa är byggd av nån Nisse i skåne som byggde svingar åt Highland tydligen. Prislapp (enligt utsago... 22 000:-!)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Idag kom clip-on !!!
Hppas och ber snällt att Panzaa inte ollar dom så jävligt samt att han hystar upp en bild på doningarna.

Vill inget annat en att bygga hoj nu, synd att det kom ett kök och ett badrum imellan....:huvet

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA