Aprilia bu eller bä?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Skulle möjligen vara viss elektronik som det behövs diagnosutrustning för, men det mesta går att få ut med en obd 2-dongel då 660-serien är euro5, så 5-pin euro5 obd2 adapter och man är ”hemma”. Sånt bör enklaste bysmed ha i bakfickan. Det mekaniska borde inte vara en fråga ens..
Ja så kanske det är men det är elektroniken jag är rädd för ja ,odb läser jag ut med utan bekymmer då jag haft franska bilar men att lösa det är nåt annat :hihi
Får väl lägga till att Aprilia är högt på vill ha listan just nu och kommer nog att hamna en i garaget så småningom då knappt nån japanare av senare årsmodeller lockar alls -saknar ”det” och är rätt könslösa ?

Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Så kanske en beg. hoj är ett smartare val - låta någon annan ta värdeminskningen och de första garantistrulen
Ja, det är ju en infallsvinkel , en annan är ju att det vore ganska tryggt att ha garantin från ett företag under de initialt viktiga första milen i din ägo när alla ev "gremlins" av sydeuropeiskt ursprung manifesterar sig........
:7peta

Nåväl, sådana slutsatser drar åtminstone jag med mina erfarenheter!
(åter med hänvisning till länken i mitt förra svar...)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, det är ju en infallsvinkel , en annan är ju att det vore ganska tryggt att ha garantin från ett företag under de initialt viktiga första milen i din ägo när alla ev "gremlins" av sydeuropeiskt ursprung manifesterar sig........
:7peta

Nåväl, sådana slutsatser drar åtminstone jag med mina erfarenheter!
(åter med hänvisning till länken i mitt förra svar...)
Att ha garanti som hanteras av skitskallar blir man inte gladare av. Utan garanti hittar man möjligen en lösning snabbare eftersom man har anledning till det.

gfra

Medlem
Gick med
10 Jul 2020
Hoj
929 Fireblade, Aprilia Mille, KTM 990 SMT, CRF450, Aprilia RS125
Körde Tuono Factory 2017 ett år och hade inga nämnvärda tekniska problem under den tiden. Skulle gärna ha en RSV4 någon gång i framtiden, mest för ljudets skull.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin