Aprilia hämtad :D

nämen_flink

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2006
Ort
kungsgården
Hoj
Aprilia rs 125 2006
=)

nån får gärna typ berätta lite vad man ska plugga på särskillt noga till teori provet till lätt mc kort då iaf :)
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
nämen_flink skrev:
2083453 nån får gärna typ berätta lite vad man ska plugga på särskillt noga till teori provet till lätt mc kort då iaf :)

Jadu, särskilt noga är svårt att säga. Iallafall utifrån mina egna erfarenheter som innebär prov två gånger.. Det jag verkade missa på mest var iaf små detaljer som siffror på bredd på last (släp alltså, sedan när börjar folk köra släp med lätt mc? :3freak) och vilken färg det skall vara på det man använder för att märka ut en wire (när man bogserar, vilket blir svårt med mc..) osv.. Inte frågor jag var direkt förberedd på helt enkelt. Sedan var det mesta rent logiskt tänkande, och svaret skulle alltid vara det som lät mest defensivt ur trafiksynpunkt, vilket iofs kan vara lite svårt att avgöra.. Särskilt som vissa "rätta" svar var helt makalösa.. Som att bilar bakom en kan missta ens mc för en eu-moppe och därför missbedöma hastigheten (särskilt när man skall göra en vänstersväng) och köra in i en. Fattar inte varför folk skulle gasa MER bara för att man ev. skulle ha en moppe? :lol

Annars är det väl bara att plugga på allt, kan inte påstå att någon del kom mer än någon annan.. Och lär dig hur teoriboken och ev. körskolans datorer vill att du skall svara, inte hur du själv tycker att det borde vara. :tummenupp

Edit: Sjukt snygg hoj förresten! :Bugar
 

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Södermanland
Hoj
rg125
jag tycker personligen provet var lätt. det ända som var svårt var just det AxlySM skrev nyss. jag fyck nån konstig fråga om maxlast eller nåt :confused: (fick säkert fel på den) men annars fick jag mycket mc frågor just och mycket frågor som kräver logiskt tänkande.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
tog bort alla inlägg fram till nämen_flinks eftersom att han skapade tråden och ni går OT.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top