Aprilia Mille avgassystem

duccen

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Vad ska man ha för blås på en Mille R -00? Ska man sätta på ett helsystem, eller räcker det med slipon? Det skiljer en del i pris, så frågan är om det är värt priset?

Vilka märken är bäst?

Måste man chippa också?

Var handlar man billigast?

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
duccen skrev:
Vad ska man ha för blås på en Mille R -00? Ska man sätta på ett helsystem, eller räcker det med slipon? Det skiljer en del i pris, så frågan är om det är värt priset?

Vilka märken är bäst?

Måste man chippa också?

Var handlar man billigast?

Billigast handlar du på:

www.rsvr.net

klart att det är bättre med helsystem, vet dock ej hur mycket.
Har precis slängt på ett Arrow titanium, Grymmens ljud. Och jag räknar med helt annan prestanda. vet att det är stor skillnad från org. röret. har kört annan mille.

chip kanduköpa på samma ställe, och luftfilter. då får du med ett chip som passar systemet du köper och hojjen så klart!

när det gäller märken så, ja svårt att säga vad som e bäst men, jag skulle tippa på att akra e bäst, sen yoshi å arrow.
Man måste inte chippa men det är nog bra att du gör det oxå...sen måste den nog bänkas när du satt på allt för att få den rätt justerad.

fråga?

är den ostrypt? dvs alla 3 strypningar bort tagna?

:bow

duccen

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Jodå strypningarna är borta. Jag tycker att den låter lite vasst och skramligt med orginalblåset, så det lutar mot ett i kolfiber.

Frågan är om det är värt pengarna för helsystem. Ger det typ 2hk mer är ett slipon är det inte lönt, men om ett slipon tex ger 2hk och ett helsystem 10hk är det ju lönt. Ingen som har bänkat med och utan?

Har tittat lite på rsvr.net. Håller bra priser, men är det inte hiskelig frakt på skrymmande prylar som blås och sånt?

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Jag köpte ett helt avgassystem till min bil från Tyskland, då blev frakten 16 euro, så frakten tror jag inte blir så farlig från rsvr.net.

duccen

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Frakten verkar var £35 från rsvr.net. Vilket är ca 500kr. Fast det står att man kan få tillbaka om de tagit för mycket. De vill vara på den säkra sidan så att de inte gör förlust på frakten.

kk-racing ska ha ca 7000:- för ett Akropovich slipon. ca 19000:- för helsysten 2-1. Tyvärr flyger passagerarfotpinnarna vid helsystem. Rsvr.net är klart billigare på helsystemet, men på slipon skiljer det inte så mycket....

Vi får väl se vad det blir....

duccen

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Har hört att den ska bara ge ca 100hkr med strypningarna kvar. Det var förra ägaren som plockade bort det på min så jag har ingen aning om den praktiska skillnaden.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras