aprilia (problem) tråden

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Saabmosare skrev:
2291324 Beställde delar på bike port i hudik för snart en månad sen med, inte kommit några delar än, hur man än vrider och vänder på de så är nog starol alltid snabbast skulle jag tro.

Edit. Vad har ni för arbetstemp på era rs? Min vill kring 70-75. De är de vanliga?

Jaa, helt normalt. Min ligger också därimellan sedan beror det ju alltid på lite men min nöp iaf när den kom upp i typ 95 eller pågränsen till nöp, han stanna innan allt gick riktigt åt h-vete :4skrika

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
lasse kongo skrev:
2287277 många har ju rs!"! :tummenupp många har problem :död så här är en tråd för alla frågor och svar

mitt problem...

frambromsen tar ojämt.. när man kör sakta hör man att det skaver och känner om man bromsar lite eller mycket (stoppis )

va ska jag göra byta belägg? slå den med en slägga ?

vet inte hur det har blivigt så inte vält, glömt låset, tror min bror körde med den sen började den låta

Men? Du har ju sagt att det inte alls är något fel på RS, minst lika många NSR som skär osv, och så gör du en RS-som-har-skruttibangat-tråd? :va
:hihi

By the way, det är en snygg hoj du har i allafall. :)

Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Saabmosare skrev:
2294027 NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.

120 på 10krpm? :brinnerup

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Saabmosare skrev:

Jag varvar alltid satan.

Skiten är gjord för att varvas och gå hårt så jag kör den så. Roligare blir det också. :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
stoooffe skrev:
2294086 Jag varvar alltid satan.

Skiten är gjord för att varvas och gå hårt så jag kör den så. Roligare blir det också. :tummenupp

Så gjorde jag första vändan när jag testade den, körde precis som jag kör när jag kör cross, dvs, varvar och kör på ljudet sen skiter jag i vad de står på mätaren, och då skar den ju. :näsblod Är nu inte säkert att de berodde på de nu men. SÅ de är bara att varva på? Mer än mina 10krpm läre de ju gå att varva tycker jag. :tungan

Minns inte vad drevningen är men största möjliga fram har jag iaf. 14 Mån tro? Eller var de 17? Minns inte.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Saabmosare skrev:
2294122 Så gjorde jag första vändan när jag testade den, körde precis som jag kör när jag kör cross, dvs, varvar och kör på ljudet sen skiter jag i vad de står på mätaren, och då skar den ju. :näsblod Är nu inte säkert att de berodde på de nu men. SÅ de är bara att varva på? Mer än mina 10krpm läre de ju gå att varva tycker jag. :tungan

Minns inte vad drevningen är men största möjliga fram har jag iaf. 14 Mån tro? Eller var de 17? Minns inte.

17 40 drevning tror jag att jag har.

Jag varvar alltid till rödmarkeringen.

Dock väldigt sällan över rödmarkeringen.
Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
stoooffe skrev:
2294128 17 40 drevning tror jag att jag har.

Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.

Har du kollat om den öht nehöver bytas?

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Saabmosare skrev:

Min går ju oxå typ bara 120-130. Har inte du oxå ett strypt avgassystem då :va

Mvh Tomas

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
stoooffe skrev:

var uppe i 12 000 idag :tummenupp
men så mycke brukar jag inte varva brukar som du stoffe varva till typ 9-10-11 000... ajfan har din skurit en gång :brinnerup

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
stoooffe skrev:

Alltid till det röda? Vad drar den milen? litern?

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
lorkan skrev:
2296354 Alltid till det röda? Vad drar den milen? litern?

Ja gazzar man så varvar man ju dit. 0.65 blandad körning. :tummenupp

Mr.PB skrev:
2296231 var uppe i 12 000 idag :tummenupp
men så mycke brukar jag inte varva brukar som du stoffe varva till typ 9-10-11 000... ajfan har din skurit en gång :brinnerup

Ja när den närmar sig 11krpm så börjar den vibrera som fan plus att det inte händer sådär satans mycket där uppe. Bättre att växla och få mer krut. :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
stoooffe skrev:
2296445 Ja gazzar man så varvar man ju dit. 0.65 blandad körning. :tummenupp

Ja när den närmar sig 11krpm så börjar den vibrera som fan plus att det inte händer sådär satans mycket där uppe. Bättre att växla och få mer krut. :tummenupp

haha konstigt att det skär.....

skulle ut och byta beläg nu!! dom får ju inte plats... trycker man in den ena cylindern åker den andra ut

måste jag tömma på bromsvätska??

snabba svar ska till tanläkaren om 1 timme vill fan inte bli utskrattat (köra rd)

Bifogat

• bromfmfmfs.JPG
    bromfmfmfs.JPG
    82.6 KB · Visningar: 36

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
lasse kongo skrev:
2296998 haha konstigt att det skär.....

skulle ut och byta beläg nu!! dom får ju inte plats... trycker man in den ena cylindern åker den andra ut

måste jag tömma på bromsvätska??

snabba svar ska till tanläkaren om 1 timme vill fan inte bli utskrattat (köra rd)

Nja, 400 problemfria mil. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...