Saabmosare skrev:Ok, dom går på några tusenlappar med andra ord..
beg i belgien ca 150 euro + frakt
Saabmosare skrev:Ok, dom går på några tusenlappar med andra ord..
Saabmosare skrev:En hastighetsmätare komplett, annars har jag frågat om en vajer.
AndersJohansson skrev:Ok vad är det för fel på den gammla då?
Men ring till Starol ( www.starol.se) eller Avamc (www.avamc.se) dom kan nog fixa fram... vad det kostar vet jag inte...
Saabmosare skrev:Jag har 2 hojar jag kollar på, aprilior dåda 2, rs 125 -97, den ena är tyskimport och gör 140, men ett dåligt packat gaffelben, och den andra är svensksåld med 00 motor och men trasig hastighetsmätare, Så jag tänkte ta reda på lite hur mycket de kostar att lappa ihop dom båda.
DJM skrev:-97 kostar 150kr och lite tid att få ihop bra. Avgasporten måste gå lätt och ställas in så funkar den.. Packboxar till framgaffeln kostar 50kr och olja 100kr. Sen bara ut och mecka.
-00 kostar rutn 300kr för en ny vajer. Sen är den klar..
RS "Alex" skrev:du får de att låta så enkelt
den första visste han ju inte vad det var för fel det kan ju vara skabig kolv eller liknade och cykel nr 2 den hade trasig hastighetsmätare inte wire
Saabmosare skrev:Nr1 i var de drag i sa han men den orkade inte vara ur på 6:an. Porten? Och att byta packboxar är inte så svårt som de låter eller?
Nr 2, hade nått knepigt fel med mätaren, de är dreven i motorn där vajern sitetr som är paj trodde han, inge fel på mätare eller vire iaf. sen viste han inte hur långt kolven och de hade gått, bara tt de var fina. Vilken tror ni man bör satsa på, Nr 2 hade nya dyra däck och 00 motor,
DJM skrev:nej det är väldigt enkelt på rs:en att byta packboxar.
Nej om den inte orkar varva ur på 6:an men det har alla svårt för.
dreven i motorn? hastighetsmätaren går till framhjulet och varvmätaren är elektrisk. Så ingen har kontakt med motorn sådär..
Kolvarna håller länge men runt 1000-1500mil kan man byta..
DJM skrev:njaa, det tror jag ej. Det beror hur den drar. Om den får bra drag vid 8tusen så funkar allt bra..
Alltså en rs går inte så mycket fortare. Man får verkligen sega upp den efter 140..
Men en hastighetsmätare kan inte bara gå sönder sådär. Det måste vara att vajern är av.. Om dom inte har kraschat den eller spelat golf med den..
Saabmosare skrev:Nr1 i var de drag i sa han men den orkade inte vara ur på 6:an. Porten? Och att byta packboxar är inte så svårt som de låter eller?
Nr 2, hade nått knepigt fel med mätaren, de är dreven i motorn där vajern sitetr som är paj trodde han, inge fel på mätare eller vire iaf. sen viste han inte hur långt kolven och de hade gått, bara tt de var fina. Vilken tror ni man bör satsa på, Nr 2 hade nya dyra däck och 00 motor,
AndersJohansson skrev:Har du länkar till annonserna?
Saabmosare skrev:Har en länk Han ville bara bli ev med den nu sa han för den hade kronglat mycket med motor och de hade blivit dyrt, 00 motor som han inte vet hur långt den gått, kolv "såg" bra ut när han kollade, den var de nått med mätaren med, och de var inte fel på vajern eller mätaren så de måste ju vara vid hjulet då, DEn var tysk den med fick jag veta häromdag, 2700mil har hojen gått.. DEn här fick jag med gamla motorn med och så sitetr de lite godis som minniblink mm, mya däck som synes också..
Saabmosare skrev:Den andra 1700 mil, ny kolv vid 1500 ocg servad med div. saker då. Ett gaffelben läker, och inget orginalsystem finns, gör 140 med ostrypt cdi och trimsystem :S Han säger att avgasporten är urkopplad den orkar typ inte gå på 6:an säger han, den hade även en större repa på ena sidan, från nån fort av avloppsledning när han rullade ur garaget en dag.
Dom 2 är de, men funderar på om jag kanske ska skippa båda och leta en annan.
Matte_Aprilia skrev:Min RS är en 98 och såld i sverige och är ostrypt i cdi boxen, ikopplad avgasport och den fungerar och är inställd, något trottelstopp finns inte och den gör bara 130km/h så jag tror jag har något knepigt avgassystem på?
//Matte
RS "Alex" skrev:har du kontrolerat att du har styrsignal till avgasporten [-] från cdi boxen när du kommer upp i 8500??
Det går att köra med kvadad kolv också! har du lyft på cylindern någon gång?
stypt i avgas har jag aldrig hört om men det finns ju hemma pulare
Matte_Aprilia skrev:Jag har kopplat in en lampa på kontakten under tanken som går till avgasporten och den lyser först starkt vid 8500 sen lite svagare som den ska efter 1 sekund. kolven har gått 100 mil sen jag bytte den och den gick lika illa innan. Enligt ägaren innan ska den vara strypt i avgassystemet men jag har inte hittat något, har givetvis haft bort de.
//Matte
RS "Alex" skrev:mit förslag är att ta dig till någon som har ett effekt avgas eller org och testa deras något skummt är de ju
edit det ska stå i reg bevis vart den är strypt
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |