Aprilia RS 125, Bensin problem

Wolfenstein

Ny medlem
Gick med
18 May 2005
Hoj
Aprilia RS 125 FP 2004
Hej

Jag har lite problem med min tank. Jag kan inte köra på huvudtanken utan hela tiden på reservtanken. Inte så kul fall man skulle få soppatorsk vilket som har hänt. (blev inte så långt att putta mc till en mack, som tur var)

Undrar om nån vet var felet kan vara.
Jag har lämnat in den på service, men tror ni att den har funkat efteråt? nee :huvet

Så nu funderar jag på att ta det i egna händer.

Mvh/ Uffe

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Kanske lite OT men jag fick bensinstopp 3.5 km från macken :huvet
Det berodde dock inte på hojen utan på att jag var lat och tänkte, jag tankar när jag kommer fram istället :tungan
Det vara bara att börja gå...

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Wolfenstein skrev:
Hej

Jag har lite problem med min tank. Jag kan inte köra på huvudtanken utan hela tiden på reservtanken. Inte så kul fall man skulle få soppatorsk vilket som har hänt. (blev inte så långt att putta mc till en mack, som tur var)

Jag har lämnat in den på service, men tror ni att den har funkat efteråt? nee :huvet

Mvh/ Uffe

Det är inget man åtgärdar på en service, antar att du inte ens sa till eller??? hehe

skurva loss kranen och kolla filtrena m.m. så hittar du det ganska fort, eventuellt köp en ny kran...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
shoik skrev:
Det är inget man åtgärdar på en service, antar att du inte ens sa till eller??? hehe

skurva loss kranen och kolla filtrena m.m. så hittar du det ganska fort, eventuellt köp en ny kran...
filtret i tanken går ju både till reserv och normal.. Skruva loss bensinkranen och blås rent allt med tryckluft ska du se.. antar att det är själva slangen till normalen som har täpts igen.. eventuellt byt filter.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
filtret i tanken går ju både till reserv och normal.. Skruva loss bensinkranen och blås rent allt med tryckluft ska du se.. antar att det är själva slangen till normalen som har täpts igen.. eventuellt byt filter.

Det finns två snablar i tanken som tar upp bensin en till reserv och en till vanlig är väll säkert så enkelt att det sitter skit i det ena filtret:)

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Snart Fz6-n
Wolfenstein skrev:
Hej

Mvh/ Uffe

Antagligen så har det övre av de två Bensinfiltren i tanken täppts igen av någon anledning. Ta lös det och rengör, ev. byt.

Alltså "inte reserv" filtret på bilden..

Bifogat

• beskrivning.JPG
    beskrivning.JPG
    20.8 KB · Visningar: 52

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Snart Fz6-n
Tegenfeldt skrev:
Antagligen så har det övre av de två Bensinfiltren i tanken täppts igen av någon anledning. Ta lös det och rengör, ev. byt.

Alltså "inte reserv" filtret på bilden..

Provar att få upp bilden igen..

Edit: Nu är den uppe!

Bifogat

• beskrivning.JPG
    beskrivning.JPG
    20.8 KB · Visningar: 57
Last edited:

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Testa kolla upp själva bensinkranen, jag hade problem med min förra nsr då jag inte kunde åka på reserv så när soppan tog slut så var det slut. Tog isär kranen och ordnade så kunde jag köra på min reserv sedan. Eller så kan det vara något som några andra nämnt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...