IPJT
Ny medlem
Tjena. Köpte den i slutet på förra säsongen och hann inte köra särskillt mycket. Den har stått i ett kallgarage. Tog ut den idag och satte i det nyladdade batteriet. Har lite saker jag undrar över om det verkligen ska vara så. Den är strypt (11kw) och strypningarna ska inte tas bort. Alla "problem" var där förra året också.
1. När man står i en inte så jättebrant uppförsbacke och ska köra iväg lite försiktigt går det inte. Släpper man kopplingen och möter med gas känner man att den börjar kämpa. Sen är det som om den bara bruddlar eller vad man ska säga. Asså som om den fick galet mycket bensin. Enda sättet att komma iväg är att varva rätt så mycket och gubbköra (slira som faan på kopplingen). Varför är det så? Ska det va så?
2. När man står stilla och ska accelerera måste man slira så jävla mycket på kopplingen. Känns lite synd då man inte får ut all kraft och det sliter ju. Om man varvarar upp och släpper snabbt så tappar den all kraft liksom och ljudet är dovt. Har alltid trott att CDI-boxen dödar varvtalet men skulle förvåna mig om det e så då det leder till en fett jobbig körstil. Antar att detta hör ihop med problem 1. Kan det vara så att den dränks i bensin?
3. När man har fått upp lite fart och släpper kopplingen och drar på rejält. Så börjar den hacka liksom. Den liksom får en massa kraft tappar allt i 1 sek och får kraft i 1 sek och om och om igen. Som om det var en känguru i tanken. Återigen varför?
Skulle uppskatta enormt om någon ville hjälpa mig! E stört sugen att komma igång på riktigt.
Hälsningar Ian!
1. När man står i en inte så jättebrant uppförsbacke och ska köra iväg lite försiktigt går det inte. Släpper man kopplingen och möter med gas känner man att den börjar kämpa. Sen är det som om den bara bruddlar eller vad man ska säga. Asså som om den fick galet mycket bensin. Enda sättet att komma iväg är att varva rätt så mycket och gubbköra (slira som faan på kopplingen). Varför är det så? Ska det va så?
2. När man står stilla och ska accelerera måste man slira så jävla mycket på kopplingen. Känns lite synd då man inte får ut all kraft och det sliter ju. Om man varvarar upp och släpper snabbt så tappar den all kraft liksom och ljudet är dovt. Har alltid trott att CDI-boxen dödar varvtalet men skulle förvåna mig om det e så då det leder till en fett jobbig körstil. Antar att detta hör ihop med problem 1. Kan det vara så att den dränks i bensin?
3. När man har fått upp lite fart och släpper kopplingen och drar på rejält. Så börjar den hacka liksom. Den liksom får en massa kraft tappar allt i 1 sek och får kraft i 1 sek och om och om igen. Som om det var en känguru i tanken. Återigen varför?
Skulle uppskatta enormt om någon ville hjälpa mig! E stört sugen att komma igång på riktigt.
Hälsningar Ian!