Aprilia rs 125 munstycke??

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Jag har också 28mm phbh dellorto heter den väll ?

Jo så heter den!
Och jag har som sagt munstycke 110 i nu men ska ha ngt högre.
oj 140? Jag vet inte men kanske är olika mått enheter vi pratar om?

Om jag har 110 och det är nästan perfekt och du har kört med 140 strypt och vi har samma förgasare liksom.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Helvete vad aprilliorna verkar svåra att strypa av =/
Vet inte men jag har en 28mm förgasare med ett 110 munstycke i.
Jag provade med ett 120 men då orkade hon inte riktigt varva ut på 6an.
Så jag ska ha ngt större än 110 men inte så mycket.
Vilken förgasare har du?

Du skrev inte orka varva ut, menar du något i snara den känndes orkeslös o när du kom upp i varv så ville den dö, eller börja den bludra.

När jag montera min 36a fugge med för stort munstycke så bludra den o orka inte varv mer en till 2ans växel sen va det kört, men montera mindre tills den gick bra, 130hade jag på min FP med org 28a fugge.
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Du skrev inte orka varva ut, menar du något i snara den känndes orkeslös o när du kom upp i varv så ville den dö, eller börja den bludra.

När jag montera min 36a fugge med för stort munstycke så bludra den o orka inte varv mer en till 2ans växel sen va det kört, men montera mindre tills den gick bra, 130hade jag på min FP med org 28a fugge.

oj 130 vad var det för cykel du hade då?
Den gick inte märkvärt bättre med 120 munstycket enda skillnaden var isf när man växlade ill 6an.
Känndes som den inte orkade riktigt (den blöddrade inte) utan den liksom låg kvar på samma varvtal utan att någon gång varva ur helt.

Har fått rekomenderat att ha 120 i som fp. men den gick inte alls bra liksom? kan jag ha ngn ev strypning kvar eller vad beror det på? med tanke på att du hade 130
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
oj 130 vad var det för cykel du hade då?
Den gick inte märkvärt bättre med 120 munstycket enda skillnaden var isf när man växlade ill 6an.
Känndes som den inte orkade riktigt (den blöddrade inte) utan den liksom låg kvar på samma varvtal utan att någon gång varva ur helt.

Har fått rekomenderat att ha 120 i som fp. men den gick inte alls bra liksom? kan jag ha ngn ev strypning kvar eller vad beror det på? med tanke på att du hade 130

Aprilia RS125a 00a med nya rotax motorn :)

Har för mig det står rekomenderat 115-128 just med FP.

Satt 130 i min när jag skaffa den, så jag lätt det vara, för den fungera bra med det munstycket, sen porta jag om den o höjde kompet o bytte till boysenreeds, drevning 17/36. bytte inte mynstycke för den fungera soppas bra en då fasten jag hade gjort lite på den :)

Testa ett tag med 36a fugge, fick bätre ork på låga varv o bätre axx, men fortfarande samma topp, fast soppaförbruknigen va ju nästan 3x värre :D därav bytte jag tilbaxs till org fugge :) varva ut alla växlar fasten jag hade lite tyngre drevning :gnissla kanske berode på att jag väger under 60kg :rolleyes:

Du kan ju alltid varva ut den en stund på 6an o in med kopplingen o döda den o ut med stiftet o se hur förbränigen är, du märker ju snabbt om du ska gå upp/ner i munstycke :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top