aprilia rs 125 problem

KurN

Ghostbiker
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS 125
Hej jag har en aprilia rs 125 -05:a
och när jag startar den så har jag ju i chokern och när jag ska köra så drar jag tillbaka chokern men sen när jag släpper kopplingen och ska köra så dör den bara?
vet nån vad felet kan vara?
jag har nämligen ingen aning:(

tack på förhand!!

mvh Jon

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Är relativt säker på att det är stöd dödaren ;) Kolla vid stödet om du hittar en kontakt. Ryck ur denna så kan problemet vara löst ;)

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
KurN skrev:
2629555 Hej jag har en aprilia rs 125 -05:a
och när jag startar den så har jag ju i chokern och när jag ska köra så drar jag tillbaka chokern men sen när jag släpper kopplingen och ska köra så dör den bara?

tack på förhand!!

mvh Jon

Har du varmkört den på tomgång innan då? Min vill inte åka iväg om den inte är minst 40 grader, då får man ta det lungt innan den blir lite över 50 grader och sen är det bara att gasa:yoparty

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
KurN skrev:

tack på förhand!!

mvh Jon

Sånt ä'r standard, bara at ha den i tills du komer ut på vägen, jag brukar lägga ur den när jag börjar gasa ordentligt, då funkar de ändå. Ingen fara. Man måste lära sej bara.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Saabmosare skrev:
2629867 Sånt ä'r standard, bara at ha den i tills du komer ut på vägen, jag brukar lägga ur den när jag börjar gasa ordentligt, då funkar de ändå. Ingen fara. Man måste lära sej bara.
Vilken jobbig manick ni måste ha :hihi

KurN

Ghostbiker
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS 125
okej tack så mycket för svaren jag ska prova om det funkar om jag väntar tills den har blivit till 40grader eller så provar jag att gasa på när jag har kommit på en väg:)
tack så mycket för svaren!

mvh jon

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
KurN skrev:
2629982 okej tack så mycket för svaren jag ska prova om det funkar om jag väntar tills den har blivit till 40grader eller så provar jag att gasa på när jag har kommit på en väg:)
tack så mycket för svaren!

mvh jon

Har du inte bråttom skulle jag tipsa om att vänta till 50 grader, det är inte bara starta, tuta och köra med dom här maskinerna:rolleyes:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Jag börjar köra när den går över 40, rullar lite lätt då, sen när jag är uppe i 60 så börjar jag gasa, då går den upp i 70 på 20 sek ca, sen är de bara att ösa på. :yoparty

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Saabmosare skrev:
2630529 Jag börjar köra när den går över 40, rullar lite lätt då, sen när jag är uppe i 60 så börjar jag gasa, då går den upp i 70 på 20 sek ca, sen är de bara att ösa på. :yoparty

Så gör jag med ungefär, ganska jobbigt o vänta tills 50 grader, går ju snabbare om man ligger i stan på 3:an o strögar lite sakta i 2 min:yoparty

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
jag brukade alltid varmköra upp till runt 70 grader enlig hänvisningar av förra ägaren och av DP. Men alltså det kan va svårt att få iväg den när den är helt kall så det är antagligen det som är felet.

En annan sak kan vara att du släpper kopplingen för snabbt? prova att slira lite på den.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
KurN skrev:

tack på förhand!!

mvh Jon

Du ska fean KUNNA om du vill köra iväg med den helt kall, men såklart lär du få jobba lite på kopplingen o varven mer än i vanliga fall. Dock är det väl hyffsat rekomenderat att stå och låta den bli lite varm så det inte expanderar fel så den skär när du sen ger den lite när den är kall.

Min RS var då inge problem att köra iväg med helt kall vad jag minns, bara o ge lite mer gas ju precis som på alla andra maskiner?

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska