aprilia rs 125 råd om tuning

pusinato

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2003
Hoj
aprilia rs 125
hej har köpt en aprilia rs 125 ostrypt enligt papprena ialla fall men den drar ej som man skulle i alla fall så jag undrar om någon vet någon bra sätt att höja effekten lite till så att mc rör lite snabbare på sig.
har en spärr eller liknande på runt 5-600 o varv måste varva ner för att snabbt acc annars kan det ta ett par irriterrande sekunder.
så jag skulle vilja hoppa över den proceduren så att den ej hakar upp sig om det går tacksam om ni skriver fabrikat kort sagt allt möjligt som kan vara till min hjälp. jag tackar ödmjukast för hjälpen

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
pusinato skrev:
hej har köpt en aprilia rs 125 ostrypt enligt papprena ialla fall men den drar ej som man skulle i alla fall så jag undrar om någon vet någon bra sätt att höja effekten lite till så att mc rör lite snabbare på sig.
har en spärr eller liknande på runt 5-600 o varv måste varva ner för att snabbt acc annars kan det ta ett par irriterrande sekunder.
så jag skulle vilja hoppa över den proceduren så att den ej hakar upp sig om det går tacksam om ni skriver fabrikat kort sagt allt möjligt som kan vara till min hjälp. jag tackar ödmjukast för hjälpen

det sitter en strypning i cdi-boxen, klipper du av den går den som den ska mellan 5-6000varv....PMa atlantiz för mer info

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
det var en tråd om detta uppe för bara någon dag sen... prova sök lite!

Annars kan jag tipsa om att söka på bikes forum... där har jag skrivigt ganska utförligt om vad som ska göras... klarar du dig inte på de instruktionerna är det bara att fråga!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...