Zaxlaxen
zacke
Hej har en aprilia rs som jag har bytt kolv på, efter att jag bytt kolven så vill den bara dö om jag gasar mer än 1/3 gas under 3000varv annars så orkar den nog ganska bra på låga varv så länge ja inte gasar för hastigt går övrigt bra också tycker jag.
Undrar om det skall vara så?? Tyckte inte att de va så innan jag bytte kolv.
Kan det vara så enkelt att jag måste byta till ett större huvudmunstycke för om jag kör med lite chok på så orkar den bra fast gasar direkt på låga varv men pluddar då instället på högre varvtal.
Har också kollat reed ventilen kan den vara slut fast bladerna tätar bra mot gummit?? Och tjuvluft är jag ganska säker på att den inte tar.
Förgasaren är rengjord och nålen har jag höjt så mycket det går.
Lite konstigt att den börjar gå annorlunda bara för att man byter kolv
pillade alldrig på förgasaren??
Undar också vad den skall ha för uppmät kompression i min var det ca 9bar med varm motor och full gas, både efter och före kolvbytet med tunnaste cylinderfotspackningen tror jag, lite konstigt det också?
Kolvringarna hade inte gått sönder eller monterats fel det har jag kollat också.
Undrar om det skall vara så?? Tyckte inte att de va så innan jag bytte kolv.
Kan det vara så enkelt att jag måste byta till ett större huvudmunstycke för om jag kör med lite chok på så orkar den bra fast gasar direkt på låga varv men pluddar då instället på högre varvtal.
Har också kollat reed ventilen kan den vara slut fast bladerna tätar bra mot gummit?? Och tjuvluft är jag ganska säker på att den inte tar.
Förgasaren är rengjord och nålen har jag höjt så mycket det går.
Lite konstigt att den börjar gå annorlunda bara för att man byter kolv
pillade alldrig på förgasaren??
Undar också vad den skall ha för uppmät kompression i min var det ca 9bar med varm motor och full gas, både efter och före kolvbytet med tunnaste cylinderfotspackningen tror jag, lite konstigt det också?
Kolvringarna hade inte gått sönder eller monterats fel det har jag kollat också.