Aprilia RS 125 VS Honda NSR 125

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Trallan skrev:
asså du o ditt jävls mito d kan drs o lägga dig nsr e mkt snyuggar e änn aprilian så äre baraa ..du verkigeln hatar nsr det endaq som finns i din hjärna 'r mito..hoppas du har den resten va ditt liv du ser bara en hojj e de e mito.. okej de e meer dragh i en apriluia men iaf du har bara en hojj i sinnet egentlgien! mito.
Kan någon förklara för mig vem fan den här killen är? Och vad han försöker säga??? :va :dummer
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Trallan skrev:
asså du o ditt jävls mito d kan drs o lägga dig nsr e mkt snyuggar e änn aprilian så äre baraa ..du verkigeln hatar nsr det endaq som finns i din hjärna 'r mito..hoppas du har den resten va ditt liv du ser bara en hojj e de e mito.. okej de e meer dragh i en apriluia men iaf du har bara en hojj i sinnet egentlgien! mito.

Översättning efter bästa förmåga, hrm...

"Jag är villig att stå för att ha en annan åsikt i frågan om det påstående du har presenterat en tid tidigare angående att motorcykeln Cagiva Mito är den bästa transportmetoden i klassen a1/125 kubikcentimeter.
Jag anser att du kan gå och sova lite tidigare ikväll. Jag anser även som punkt 3 att Honda NSR har ett mer attraktivt utseende än nämnda Aprilia RS.
Jag känner även en ovilja från din sida, ledamot Kazmur, att känna någon som helst sympati eller välvilja mot Hondan i fråga här.
Det tyder även på att du har vissa tvångstankar angående Cagiva Mitos förträfflighet, jag önskar all välgång med den resten av ditt liv eftersom jag tror att du aldrig köper någon annan.
Aprilian i fråga har en fördel i denna jämförelse i avseendet prestanda, men liväl så har du, ledamot Kazmur, endast en motoriserad velcioped i din världsliga tillvaro, nämligen Cagiva Mito."
TRALLAN

Blev det lättare att förstå nu? :rofl
 

WLF

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Aprilia rs125
hehe Aprilian Rockar fetast... trots att min e till salu om någon vill köpa!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mikael Cagiva skrev:
Översättning efter bästa förmåga, hrm...

"Jag är villig att stå för att ha en annan åsikt i frågan om det påstående du har presenterat en tid tidigare angående att motorcykeln Cagiva Mito är den bästa transportmetoden i klassen a1/125 kubikcentimeter.
Jag anser att du kan gå och sova lite tidigare ikväll. Jag anser även som punkt 3 att Honda NSR har ett mer attraktivt utseende än nämnda Aprilia RS.
Jag känner även en ovilja från din sida, ledamot Kazmur, att känna någon som helst sympati eller välvilja mot Hondan i fråga här.
Det tyder även på att du har vissa tvångstankar angående Cagiva Mitos förträfflighet, jag önskar all välgång med den resten av ditt liv eftersom jag tror att du aldrig köper någon annan.
Aprilian i fråga har en fördel i denna jämförelse i avseendet prestanda, men liväl så har du, ledamot Kazmur, endast en motoriserad velcioped i din världsliga tillvaro, nämligen Cagiva Mito."
TRALLAN

Blev det lättare att förstå nu? :rofl
Tackar ledamot Mikael, du gjorde saken mycket klarare..
Kan det vara så att Trallan med sina 15 posts inte har kommit in i sporthojs språket ännu och att jag därför har lite problem att förstå honom?

:hoppa
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
kaZmur skrev:
Tackar ledamot Mikael, du gjorde saken mycket klarare..
Kan det vara så att Trallan med sina 15 posts inte har kommit in i sporthojs språket ännu och att jag därför har lite problem att förstå honom?

:hoppa

En mycket intressant tes minsann, en undersökning skulle snarast kunna utföras så vi skulle få ditt påstående stärkt, ledamot Kazmur.

:lol
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
kaZmur skrev:
Tackar ledamot Mikael, du gjorde saken mycket klarare..
Kan det vara så att Trallan med sina 15 posts inte har kommit in i sporthojs språket ännu och att jag därför har lite problem att förstå honom?

:hoppa

Kazmur jag har en ny användare hade ett annat namn förut..bara för att du sitter o skriver en massa meningslösa inlägg o har x antal fler poster vart vill du komma med mina antalet poster?.. o det jag ville komma till är att du är så jävla blind på din jäkla mito..det är den enda motorcykeln i ditt sinne kan du inte bara släppa din lilla kärlek en stund när du skriver i en tråd som inte har med din att göra? aja skitsamma jag var arg när jag skrev inlägget inatt därav språket..till ämnet så är Nsr:en mycket snygg men aprilian desto bättre i motorn! Tack för mig!
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Mikael Cagiva skrev:
Översättning efter bästa förmåga, hrm...

"Jag är villig att stå för att ha en annan åsikt i frågan om det påstående du har presenterat en tid tidigare angående att motorcykeln Cagiva Mito är den bästa transportmetoden i klassen a1/125 kubikcentimeter.
Jag anser att du kan gå och sova lite tidigare ikväll. Jag anser även som punkt 3 att Honda NSR har ett mer attraktivt utseende än nämnda Aprilia RS.
Jag känner även en ovilja från din sida, ledamot Kazmur, att känna någon som helst sympati eller välvilja mot Hondan i fråga här.
Det tyder även på att du har vissa tvångstankar angående Cagiva Mitos förträfflighet, jag önskar all välgång med den resten av ditt liv eftersom jag tror att du aldrig köper någon annan.
Aprilian i fråga har en fördel i denna jämförelse i avseendet prestanda, men liväl så har du, ledamot Kazmur, endast en motoriserad velcioped i din världsliga tillvaro, nämligen Cagiva Mito."
TRALLAN

Blev det lättare att förstå nu? :rofl

Du e lika blind du!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Trallan skrev:
Kazmur jag har en ny användare hade ett annat namn förut..bara för att du sitter o skriver en massa meningslösa inlägg o har x antal fler poster vart vill du komma med mina antalet poster?.. o det jag ville komma till är att du är så jävla blind på din jäkla mito..det är den enda motorcykeln i ditt sinne kan du inte bara släppa din lilla kärlek en stund när du skriver i en tråd som inte har med din att göra? aja skitsamma jag var arg när jag skrev inlägget inatt därav språket..till ämnet så är Nsr:en mycket snygg men aprilian desto bättre i motorn! Tack för mig!
Okej.. det där med inläggen var mest menat som ett skämt om din "stavning" (fylla?)... men varför menar du att jag är blind på mito? Jag sa ju vad jag tyckte om modellerna i fråga och det är väl det som är meningen med denna tråden...
I vilka andra trådar har jag visat att jag bara snackar om miton hela tiden... just det, inga... förutom de trådar där jag behöver hjälp med mito-relaterade problem...

Men kom inte å säg att jag skriver meningslösa inlägg, för det gör jag väl ändå inte??!!
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
kaZmur skrev:
Okej.. det där med inläggen var mest menat som ett skämt om din "stavning" (fylla?)... men varför menar du att jag är blind på mito? Jag sa ju vad jag tyckte om modellerna i fråga och det är väl det som är meningen med denna tråden...
I vilka andra trådar har jag visat att jag bara snackar om miton hela tiden... just det, inga... förutom de trådar där jag behöver hjälp med mito-relaterade problem...

Men kom inte å säg att jag skriver meningslösa inlägg, för det gör jag väl ändå inte??!!

Nee du e så söt så..men jag tycker du alltid anspelar på mito..släpp den för en sekund?
 

zyrex

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2003
Ort
uppsala
Hoj
rs125
Alltså jag ska sanrt köpa mig en 125a äfter som jag bor på landet så tycker mina föreldrar att jag ska köpa mig en dtr 125 men jag har funderat på detta och kom fram till att en sport är nog skönare och valet ligger just hos nsr och rs kan ni ge förslag på vilken jag ska köpa och varför båda är snygga!
 

Therudeboy

Guest
zyrex skrev:
Alltså jag ska sanrt köpa mig en 125a äfter som jag bor på landet så tycker mina föreldrar att jag ska köpa mig en dtr 125 men jag har funderat på detta och kom fram till att en sport är nog skönare och valet ligger just hos nsr och rs kan ni ge förslag på vilken jag ska köpa och varför båda är snygga!


kolla mitt råd cb125 från 81 :lol
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
zyrex skrev:
Alltså jag ska sanrt köpa mig en 125a äfter som jag bor på landet så tycker mina föreldrar att jag ska köpa mig en dtr 125 men jag har funderat på detta och kom fram till att en sport är nog skönare och valet ligger just hos nsr och rs kan ni ge förslag på vilken jag ska köpa och varför båda är snygga!
DEt beror ju helt på om du vill ha en bekväm hoj med hyffsad kraft (nsr) eller en sportigare men dyrare (rs)...
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
zyrex skrev:
...valet ligger just hos nsr och rs kan ni ge förslag på vilken jag ska köpa och varför båda är snygga!

Varför båda är snygga? Ja dom är väl bara det, designen kanske :D

rs är mer racig än nsr, mer effekt och stadigare chassi typ. :rolleyes:
äh nån som kört båda kan säga mer. Provkör båda först förresten
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top